attest mutualiteit/status: 2 visaweigering al!!

Gestart door Michael, vrijdag 27 juli 2012, 17:47:29

Vorige topic - Volgende topic

Michael

rich,


kan je niet meer achterhalen wat er in dat attest stond? want ik wil het wel eens vergelijken met dat van mij...

en het attest dat ik nu heb, is afgedrukt van het internet en in te vullen door de mutualiteit voor aanvraag van Visa.
en daar is het net hetzelfde; gezinssamenstelling of in Belgie zijn...

en volgens mijn advokaat moet het stadhuis mijn status veranderen want de Belgisch ambassade heeft het huwelijk wel erkend...en het parket ook!!

Rich

Citaat van: Michael op vrijdag 27 juli 2012, 18:59:44
rich,


kan je niet meer achterhalen wat er in dat attest stond? want ik wil het wel eens vergelijken met dat van mij...

en het attest dat ik nu heb, is afgedrukt van het internet en in te vullen door de mutualiteit voor aanvraag van Visa.
en daar is het net hetzelfde; gezinssamenstelling of in Belgie zijn...

en volgens mijn advokaat moet het stadhuis mijn status veranderen want de Belgisch ambassade heeft het huwelijk wel erkend...en het parket ook!!


Ik heb bij de mutualiteit dus uitgelegd waar het attest voor diende, en men vroeg mij het marriage certificate. Daar hebben ze dan meteen een kopie van gemaakt, en vertelden me dat ik het attest binnen een week thuis zou ontvangen. Binnen de week had ik het in huis.

In het attest stond/staat dat vanaf dat mijn echtgenote in België aankomt, dat zij gedekt is voor ziektekosten enz onder mijn naam. En dat is hetgene de ambassade eist.

Rich de Nederbelg.

Fail_over

Citaat van: Rich op vrijdag 27 juli 2012, 19:08:31
In het attest stond/staat dat vanaf dat mijn echtgenote in België aankomt, dat zij gedekt is voor ziektekosten enz onder mijn naam. En dat is hetgene de ambassade eist.

Klopt, idem dito.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Michael

dat is ook wat in het attest stond!! maar aangezien ze in Belgie nog niet geregistreerd staat als mijn echtgenote (op het stadhuis) klopt dit formulier niet!!!

want hier is ze volgens de wet niet mijn echtgenote!!! en dus klopt niet wat in het formulier staat!

Rich

Citaat van: Michael op vrijdag 27 juli 2012, 18:59:44
rich,


kan je niet meer achterhalen wat er in dat attest stond? want ik wil het wel eens vergelijken met dat van mij...

en het attest dat ik nu heb, is afgedrukt van het internet en in te vullen door de mutualiteit voor aanvraag van Visa.
en daar is het net hetzelfde; gezinssamenstelling of in Belgie zijn...

en volgens mijn advokaat moet het stadhuis mijn status veranderen want de Belgisch ambassade heeft het huwelijk wel erkend...en het parket ook!!


Voor alle duidelijkheid Michael. Jullie huwelijk is zoals alle andere geregistreerd in de Belgische ambassade en dat is heel iets anders dan erkend.

Huwelijk geregistreerd in ambassade in Manila wil niet zeggen dat het ook automatisch is geregistreerd in jouw gemeente. De eisen van de gemeenten in België kunnen ook verschillend zijn en daarom is het belangrijk om altijd navraag te doen bij jouw gemeente wat hun eisen zijn.

Rich de Nederbelg.

Michael

Overwegende dat in het administratieve dossier mutualiteitattest voorgelegd werd dewelke stelt dat
mevrouw C. L. dient voor te komen in de gezinssamenstelling van het gezinshoofd. Dit
veronderstelt de inschrijving bij de gemeente en maakt het attest bijgevolg niet‐conform.
Betrokkene kan zich bijgevolg niet beroepen op de richtlijnen van art. 40ter van de wet van
15/12/1980 betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering
van vreemdelingen, gewijzigd door de wet van 08/07/2011, van kracht geworden op 22/09/2011;
Het visum gezinshereniging wordt geweigerd.
Voor de Staatssecretaris voor Asiel en Migratie, en voor Maatschappelijke Integratie



Rich

Citaat van: Michael op vrijdag 27 juli 2012, 19:14:10
dat is ook wat in het attest stond!! maar aangezien ze in Belgie nog niet geregistreerd staat als mijn echtgenote (op het stadhuis) klopt dit formulier niet!!!

want hier is ze volgens de wet niet mijn echtgenote!!! en dus klopt niet wat in het formulier staat!


Mijn vrouw is twee weken geleden aangekomen in België en we zijn naar de gemeente geweest om haar in te schrijven EN te registreren.

Dat kan in mijn gemeente enkel na overleg van het originele marriage certificate en dat krijg je niet terug en dan is de registratie in orde.

Ik ging niet akkoord om het originele Marriage certificate af te geven en nooit meer terug te zien. We konden wel een kopie krijgen (  :lachen: ja, maar ik ben niet gek  :neeneenee:)

Dus zegt de gemeentebeambte, geen probleem, dan hebben wij een vertaalde en gelegaliseerde marriage certificate nodig en dat kunt u regelen bij het Filippijnse consulaat.

Ik afspraak gemaakt met De Heer Peter van Bogaert een week geleden om alles te vertalen en te legaliseren en vandaag telefoontje gehad en morgen ga ik alles afhalen,....en dan kan ik mijn vrouw laten registreren en inschrijven in de gemeente. Volgens de Heer van Bogaert is dat de gangbare weg.

Rich de Nederbelg.

Michael

mijn marriage certifcate is al vertaald door beëdigd vertaler en gelegaliseerd... op het stadhuis hebben ze er kopies van genomen... ze gaan die bewaren en als mijn echtgenote hier is moet ze enkel haar handtekening zetten om het huwelijk te bevestigen...


dus ze weten het !!! maar ze willen de status niet veranderen zolang ze niet hier is...

Rich

Citaat van: Michael op vrijdag 27 juli 2012, 19:36:43
mijn marriage certifcate is al vertaald door beëdigd vertaler en gelegaliseerd... op het stadhuis hebben ze er kopies van genomen... ze gaan die bewaren en als mijn echtgenote hier is moet ze enkel haar handtekening zetten om het huwelijk te bevestigen...


dus ze weten het !!! maar ze willen de status niet veranderen zolang ze niet hier is...


Dat bewijst eens temeer dat de gemeenten elk hun eigen eisen stellen. Ik zou in jouw plaats overleg plegen met de ambassade over wat jullie nu best kunnen doen.
Rich de Nederbelg.

Michael

bij de Belgische ambassade krijg je maar 1 antwoord; u vindt alle nodige informatie terug op onze website!!!