Waarom is er zoveel corruptie in de Filippijnen?

Gestart door yepyep, woensdag 14 november 2012, 11:36:51

Vorige topic - Volgende topic

Rich

En dat het niet enkel in de Filippijnen voorkomt bewijst dit bericht vandaag in de krant in België : Grote lading geld verdwenen en belastingen ontdoken bij FOD Financiën


Vooral de volgende passage uit het aertikel valt mij op:
Boete verlaagd
In een tweede rapport gaat het om een door het Controlecentrum in Leuven opgelegde boete aan een frauderend particulier. De Gewestelijke Directeur van Leuven verlaagt de boete echter, van 76.908 euro naar 3.840 euro boete, vermoedelijk vanwege connecties.


Bron : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1534424/2012/11/15/Grote-lading-geld-verdwenen-en-belastingen-ontdoken-bij-FOD-Financien.dhtml
Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: Rich op donderdag 15 november 2012, 12:13:26
En dat het niet enkel in de Filippijnen voorkomt bewijst dit bericht vandaag in de krant in België : Grote lading geld verdwenen en belastingen ontdoken bij FOD Financiën


Vooral de volgende passage uit het aertikel valt mij op:
Boete verlaagd
In een tweede rapport gaat het om een door het Controlecentrum in Leuven opgelegde boete aan een frauderend particulier. De Gewestelijke Directeur van Leuven verlaagt de boete echter, van 76.908 euro naar 3.840 euro boete, vermoedelijk vanwege connecties.


Bron : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1534424/2012/11/15/Grote-lading-geld-verdwenen-en-belastingen-ontdoken-bij-FOD-Financien.dhtml

Ja, dat is zeker, en dit is geen alleenstaand feit ....

Stilletjesaan gaan stemmen op om aan het ambrenarenstatuut te raken, en het kan ook ineens de volledige oplossing van de crisis betekenen: ambtenaren werken half zoveel/zohard als in de privé dus gooi de helft buiten, zonder recht op dop natuurlijk, ze hebben al genoeg getrokken om niks te doen ...

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

(ik overdrijf wel een beetje)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Lenn

corruptie, je kan er tegen zijn of mee eens, het zal altijd blijven bestaan in iedere cultuur, land



Cosyns Guy

Citaat van: yepyep op donderdag 15 november 2012, 12:42:12
Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 15 november 2012, 12:36:15
http://wwwuser.gwdg.de/~uwvw/oldwebsite/Press97/bel_tijd.htm

:biggrinn:  :biggrinn:

Da's wel een redelijk actueel artikel, niet?  :lachen:

Ach,actueel of niet zal,zoveel verschil zal het niet uitmaken zeker na 4 jaar daarna....integendeel,met al de schandalen die nu langzaam boven water komen.  :biggrinn:

gosternokke

  Ja , kan soms lang duren ,ook in  :nederlandsevlag:  pas 2 rechters veroordeeld die tijden hun carriere , creatief met de waarheid omsprongen.         :biggrinn: Zijn beiden al gepensioneerd maar alsnog ontmaskerd.


  http://www.nujij.nl/algemeen/om-eist-werkstraffen-tegen-oud-rechters.19915229.lynkx#axzz2CJL6FKa9

O.B.Bommel

#27
Citaat van: vvjoris op donderdag 15 november 2012, 12:25:07
Stilletjesaan gaan stemmen op om aan het ambrenarenstatuut te raken, en het kan ook ineens de volledige oplossing van de crisis betekenen: ambtenaren werken half zoveel/zohard als in de privé dus gooi de helft buiten, zonder recht op dop natuurlijk, ze hebben al genoeg getrokken om niks te doen ...
..
Weer zo eentje die precies weet hoe het opgelost moet worden. Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben en ontsla dan ook de nachtportier van een prive-bedrijf.
Breng je dan zelf voortaan je vuilnis naar de belt? Ja nu niet zeggen van die niet, niet selectief winkelen.

Ik beloof je dat ik morgen in de ochtend niet uit het raam zal kijken want anders heb ik 's-middags niets te doen.
Dan zal ik maandag mij lichamelijk inspannen, eerst linkeroog open en dicht en dan de rechter. En naar de koffieautomaat lopen natuurlijk.
Onderweg zal ik er eens over nadenken hoe de andere helft van die 232 miljard nu weer binnen zou moeten komen.

Tja, corruptie komt overal voor in meer of mindere mate, maar om het nu te vergelijken met  :smiley-philippines: gaat wel ver.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Cosyns Guy

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 16 november 2012, 00:15:52
Citaat van: vvjoris op donderdag 15 november 2012, 12:25:07
Stilletjesaan gaan stemmen op om aan het ambrenarenstatuut te raken, en het kan ook ineens de volledige oplossing van de crisis betekenen: ambtenaren werken half zoveel/zohard als in de privé dus gooi de helft buiten, zonder recht op dop natuurlijk, ze hebben al genoeg getrokken om niks te doen ...
..
Weer zo eentje die precies weet hoe het opgelost moet worden. Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben en ontsla dan ook de nachtportier van een prive-bedrijf.
Breng je dan zelf voortaan je vuilnis naar de belt? Ja nu niet zeggen van die niet, niet selectief winkelen.

Ik beloof je dat ik morgen in de ochtend niet uit het raam zal kijken want anders heb ik 's-middags niets te doen.
Dan zal ik maandag mij lichamelijk inspannen, eerst linkeroog open en dicht en dan de rechter. En naar de koffieautomaat lopen natuurlijk.
Onderweg zal ik er eens over nadenken hoe de andere helft van die 232 miljard nu weer binnen zou moeten komen.

Tja, corruptie komt overal voor in meer of mindere mate, maar om het nu te vergelijken met  :smiley-philippines: gaat wel ver.
Tja, heer Bommel als bedrijfsmanagers zeggen dat als ze hun bedrijf zouden leiden zoals een regering het land leid dan zouden ze binnen de korste keren failiet zijn.Zegt wel iets over het rendement van de meeste ambtenaren of het systeem opzich waarin ambtenaren moeten werken,en eerlijk is eerlijk,er zijn heel wat ambtenaren die goed werk leveren ook hoor.

Cosyns Guy

Wat is dan minder erg vraag ik mij af.Corruptie in mindere mate in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag:  of de corruptie in de  :smiley-philippines: als men de bedragen vergelijkt die gepaard gaan met het corrupteren...