Waarom is er zoveel corruptie in de Filippijnen?

Gestart door yepyep, woensdag 14 november 2012, 11:36:51

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 16 november 2012, 01:03:53
Wat is dan minder erg vraag ik mij af.Corruptie in mindere mate in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag:  of de corruptie in de  :smiley-philippines: als men de bedragen vergelijkt die gepaard gaan met het corrupteren...

Met een bevolking van bijna 100 miljoen mensen worden er hier heel wat miljarden pesos hier verduisterd/ misbruikt.

Overigens is het allebei erg.

callebaut

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 16 november 2012, 00:15:52
Citaat van: vvjoris op donderdag 15 november 2012, 12:25:07
Stilletjesaan gaan stemmen op om aan het ambrenarenstatuut te raken, en het kan ook ineens de volledige oplossing van de crisis betekenen: ambtenaren werken half zoveel/zohard als in de privé dus gooi de helft buiten, zonder recht op dop natuurlijk, ze hebben al genoeg getrokken om niks te doen ...
..
Weer zo eentje die precies weet hoe het opgelost moet worden. Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben en ontsla dan ook de nachtportier van een prive-bedrijf.
Breng je dan zelf voortaan je vuilnis naar de belt? Ja nu niet zeggen van die niet, niet selectief winkelen.

Ik beloof je dat ik morgen in de ochtend niet uit het raam zal kijken want anders heb ik 's-middags niets te doen.
Dan zal ik maandag mij lichamelijk inspannen, eerst linkeroog open en dicht en dan de rechter. En naar de koffieautomaat lopen natuurlijk.
Onderweg zal ik er eens over nadenken hoe de andere helft van die 232 miljard nu weer binnen zou moeten komen.

Tja, corruptie komt overal voor in meer of mindere mate, maar om het nu te vergelijken met  :smiley-philippines: gaat wel ver.

Als men de bedragen vergelijkt tussen Belgie, Nederland en de Phills denk ik dat het coruptiebedrag hoger ligt in Belgie-Nederland , doch als men het aantal personen vergelijkt die zich bezighouden met coruptie denk dat de weegschaal doorslaat naar de Phills ....
Een andere gedachte , als men werkt ( zwart ) zonder belastingen te betalen is dit ook een soort van coruptie ?
% ligt dit vast hoger in de Phills dan in Belgie of Nederland .
Als men een inkom vraagt voor een atraktie die tot 10 maal hoger ligt voor een buitenlander dan voor eigen volk , is dit ook een soort van coruptie . ?
Moet men eens proberen in Nederland of Belgie ,denk dat de poppen zullen gaan dansen .
Een klein voorbeeld , ik ging voor mijn bromfiets naar de PNP om een clearance aan te vragen . Kreeg als antwoord 1000 php without tip Sir ...
Coruptie in onze landen is meer verborgen lees verdoken , terwijl het hier open en bloot op de straat te beleven valt .
Zelfs de meeste Pinoy's nemen deel aan dit proces ....

O.B.Bommel

Citaat van: callebaut op vrijdag 16 november 2012, 03:09:37
Als men de bedragen vergelijkt tussen Belgie, Nederland en de Phills denk ik dat het coruptiebedrag hoger ligt in Belgie-Nederland , doch als men het aantal personen vergelijkt die zich bezighouden met coruptie denk dat de weegschaal doorslaat naar de Phills ....
Een andere gedachte , als men werkt ( zwart ) zonder belastingen te betalen is dit ook een soort van coruptie ?
% ligt dit vast hoger in de Phills dan in Belgie of Nederland .
Als men een inkom vraagt voor een atraktie die tot 10 maal hoger ligt voor een buitenlander dan voor eigen volk , is dit ook een soort van coruptie . ?
Moet men eens proberen in Nederland of Belgie ,denk dat de poppen zullen gaan dansen .
Een klein voorbeeld , ik ging voor mijn bromfiets naar de PNP om een clearance aan te vragen . Kreeg als antwoord 1000 php without tip Sir ...
Coruptie in onze landen is meer verborgen lees verdoken , terwijl het hier open en bloot op de straat te beleven valt .
Zelfs de meeste Pinoy's nemen deel aan dit proces ....
Zwart werken is volgens mij geen corruptie, ik ga maar geen definitie geven.
Inkom van 10x hoger is geen corruptie, doch gelegaliseerde discriminatie.

Het probleem is inderdaad dat het in PH openlijk gebeurt en als je het aankaart bij zijn baas kost het nog veel meer.
Als je corruptie in  :nederlandsevlag: meldt wordt er meestal wat aan gedaan bij de lagere ambtenaren, bij de hogere ben je dan klokkenluider.

Ach ja en zo ben ik al 10 jaar bezig met mijn landtitle..... ik zal de legalisatie in dit leven wel niet meemaken.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

yepyep

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag 16 november 2012, 09:28:25
Citaat van: callebaut op vrijdag 16 november 2012, 03:09:37
Als men de bedragen vergelijkt tussen Belgie, Nederland en de Phills denk ik dat het coruptiebedrag hoger ligt in Belgie-Nederland , doch als men het aantal personen vergelijkt die zich bezighouden met coruptie denk dat de weegschaal doorslaat naar de Phills ....
Een andere gedachte , als men werkt ( zwart ) zonder belastingen te betalen is dit ook een soort van coruptie ?
% ligt dit vast hoger in de Phills dan in Belgie of Nederland .
Als men een inkom vraagt voor een atraktie die tot 10 maal hoger ligt voor een buitenlander dan voor eigen volk , is dit ook een soort van coruptie . ?
Moet men eens proberen in Nederland of Belgie ,denk dat de poppen zullen gaan dansen .
Een klein voorbeeld , ik ging voor mijn bromfiets naar de PNP om een clearance aan te vragen . Kreeg als antwoord 1000 php without tip Sir ...
Coruptie in onze landen is meer verborgen lees verdoken , terwijl het hier open en bloot op de straat te beleven valt .
Zelfs de meeste Pinoy's nemen deel aan dit proces ....
Zwart werken is volgens mij geen corruptie, ik ga maar geen definitie geven.
Inkom van 10x hoger is geen corruptie, doch gelegaliseerde discriminatie.

Het probleem is inderdaad dat het in PH openlijk gebeurt en als je het aankaart bij zijn baas kost het nog veel meer.
Als je corruptie in  :nederlandsevlag: meldt wordt er meestal wat aan gedaan bij de lagere ambtenaren, bij de hogere ben je dan klokkenluider.

Ach ja en zo ben ik al 10 jaar bezig met mijn landtitle..... ik zal de legalisatie in dit leven wel niet meemaken.

Misschien toch nog even een tandje bijzetten, want anders word je nooit eigenaar.


Yoshi

Corruptie is hetgene dat ze erg goed kennen in de Filipijnen neem ik aan. De regering doet er toch volop aan mee.
Ik weet van mn vriendin dat in haar stad bij de komende verkiezingen om de burgemeester de "uitdager" nu al mensen aan het aankopen is om toch burgemeester te kunnen worden met een hoop beloftes van veel geld in ruil dan. De enige manier om zoiets te kunnen "financiëren" (om het zo te zeggen) is corrupt zijn en geld dat je eigenlijk niet hebt maar wat uit te geven. Lijkt me niet echt een propere manier van handelen  :floet:

yepyep

Citaat van: Yoshi op vrijdag 16 november 2012, 19:40:53
Corruptie is hetgene dat ze erg goed kennen in de Filipijnen neem ik aan. De regering doet er toch volop aan mee.
Ik weet van mn vriendin dat in haar stad bij de komende verkiezingen om de burgemeester de "uitdager" nu al mensen aan het aankopen is om toch burgemeester te kunnen worden met een hoop beloftes van veel geld in ruil dan. De enige manier om zoiets te kunnen "financiëren" (om het zo te zeggen) is corrupt zijn en geld dat je eigenlijk niet hebt maar wat uit te geven. Lijkt me niet echt een propere manier van handelen  :floet:

Dat klopt en zo doen alle partijen dat. Of ze worden meegevraagd uit de provincie om in Metro Manila te gaan wonen en stemmen. Dan worden ze met een heleboel man in een huis gestopt en als het tegenzit komen ze weer op straat te staan. Die mensen gaan zwerven of gaan in krottenwijken wonen.

Yoshi

Citaat van: yepyep op vrijdag 16 november 2012, 21:33:24
Citaat van: Yoshi op vrijdag 16 november 2012, 19:40:53
Corruptie is hetgene dat ze erg goed kennen in de Filipijnen neem ik aan. De regering doet er toch volop aan mee.
Ik weet van mn vriendin dat in haar stad bij de komende verkiezingen om de burgemeester de "uitdager" nu al mensen aan het aankopen is om toch burgemeester te kunnen worden met een hoop beloftes van veel geld in ruil dan. De enige manier om zoiets te kunnen "financiëren" (om het zo te zeggen) is corrupt zijn en geld dat je eigenlijk niet hebt maar wat uit te geven. Lijkt me niet echt een propere manier van handelen  :floet:

Dat klopt en zo doen alle partijen dat. Of ze worden meegevraagd uit de provincie om in Metro Manila te gaan wonen en stemmen. Dan worden ze met een heleboel man in een huis gestopt en als het tegenzit komen ze weer op straat te staan. Die mensen gaan zwerven of gaan in krottenwijken wonen.

Het ligt deels ook aan wat mensen daar verwachten denk ik, het zit er zo ingebakken. Mn vriendin vertelde me bijvoorbeeld dat er ook enorm veel mensen om geld komen vragen bij de huidige burgemeester, op het gemeentehuis zelf, zelfs thuis bij hem. En als hij dan eens "neen" zegt, dan zeggen mensen bv dat hij een slechte burgemeester is, terwijl hij gewoon niet zomaar aan iedereen het geld weggeeft (het komt bij hem namelijk uit eigen zak, sinds het is geen corrupte burgemeester is haha). En dat is dan nog maar in de provincie, kan me al voorstellen hoe het eraan toegaat in de grote steden.

yepyep

Citaat van: Yoshi op zaterdag 17 november 2012, 00:31:54
Citaat van: yepyep op vrijdag 16 november 2012, 21:33:24
Citaat van: Yoshi op vrijdag 16 november 2012, 19:40:53
Corruptie is hetgene dat ze erg goed kennen in de Filipijnen neem ik aan. De regering doet er toch volop aan mee.
Ik weet van mn vriendin dat in haar stad bij de komende verkiezingen om de burgemeester de "uitdager" nu al mensen aan het aankopen is om toch burgemeester te kunnen worden met een hoop beloftes van veel geld in ruil dan. De enige manier om zoiets te kunnen "financiëren" (om het zo te zeggen) is corrupt zijn en geld dat je eigenlijk niet hebt maar wat uit te geven. Lijkt me niet echt een propere manier van handelen  :floet:

Dat klopt en zo doen alle partijen dat. Of ze worden meegevraagd uit de provincie om in Metro Manila te gaan wonen en stemmen. Dan worden ze met een heleboel man in een huis gestopt en als het tegenzit komen ze weer op straat te staan. Die mensen gaan zwerven of gaan in krottenwijken wonen.

Het ligt deels ook aan wat mensen daar verwachten denk ik, het zit er zo ingebakken. Mn vriendin vertelde me bijvoorbeeld dat er ook enorm veel mensen om geld komen vragen bij de huidige burgemeester, op het gemeentehuis zelf, zelfs thuis bij hem. En als hij dan eens "neen" zegt, dan zeggen mensen bv dat hij een slechte burgemeester is, terwijl hij gewoon niet zomaar aan iedereen het geld weggeeft (het komt bij hem namelijk uit eigen zak, sinds het is geen corrupte burgemeester is haha). En dat is dan nog maar in de provincie, kan me al voorstellen hoe het eraan toegaat in de grote steden.

Weet je dat zeker dat het uit zijn eigen zak komt? Hier in Manila kan iemand 'bijzondere bijstand' aanvragen bij het gemeentehuis voor een individuele situatie, bijvoorbeeld als er te weinig geld is voor een graf oid, ik noem maar iets en dat geld komt uit een 'potje' van de gemeente.

Yoshi

Citaat van: yepyep op zaterdag 17 november 2012, 01:50:10
Citaat van: Yoshi op zaterdag 17 november 2012, 00:31:54
Citaat van: yepyep op vrijdag 16 november 2012, 21:33:24
Citaat van: Yoshi op vrijdag 16 november 2012, 19:40:53
Corruptie is hetgene dat ze erg goed kennen in de Filipijnen neem ik aan. De regering doet er toch volop aan mee.
Ik weet van mn vriendin dat in haar stad bij de komende verkiezingen om de burgemeester de "uitdager" nu al mensen aan het aankopen is om toch burgemeester te kunnen worden met een hoop beloftes van veel geld in ruil dan. De enige manier om zoiets te kunnen "financiëren" (om het zo te zeggen) is corrupt zijn en geld dat je eigenlijk niet hebt maar wat uit te geven. Lijkt me niet echt een propere manier van handelen  :floet:

Dat klopt en zo doen alle partijen dat. Of ze worden meegevraagd uit de provincie om in Metro Manila te gaan wonen en stemmen. Dan worden ze met een heleboel man in een huis gestopt en als het tegenzit komen ze weer op straat te staan. Die mensen gaan zwerven of gaan in krottenwijken wonen.

Het ligt deels ook aan wat mensen daar verwachten denk ik, het zit er zo ingebakken. Mn vriendin vertelde me bijvoorbeeld dat er ook enorm veel mensen om geld komen vragen bij de huidige burgemeester, op het gemeentehuis zelf, zelfs thuis bij hem. En als hij dan eens "neen" zegt, dan zeggen mensen bv dat hij een slechte burgemeester is, terwijl hij gewoon niet zomaar aan iedereen het geld weggeeft (het komt bij hem namelijk uit eigen zak, sinds het is geen corrupte burgemeester is haha). En dat is dan nog maar in de provincie, kan me al voorstellen hoe het eraan toegaat in de grote steden.

Weet je dat zeker dat het uit zijn eigen zak komt? Hier in Manila kan iemand 'bijzondere bijstand' aanvragen bij het gemeentehuis voor een individuele situatie, bijvoorbeeld als er te weinig geld is voor een graf oid, ik noem maar iets en dat geld komt uit een 'potje' van de gemeente.

Ja hoor, het gaat dan natuurlijk niet over dingen zoals te weinig geld voor een graf. Daar heeft degene die het kerkhof/ondernemer beheert meer problemen mee :p.

gosternokke

Ja , als er te weinig geld is voor een graf kan je op sommige begraafplaatsen in manila ,kiezen voor een kortdurende begraafplaats, dacht zo 5 jaar.   Met de mogelijkheid dat te verlengen  na 5 jaar als er dan geld is.

Nou je raad wel wat er gebeurd die termijn van 5 jaar word door de nabestaan in vele gevallen vergeten, graf word geruimd , botten gaan in de knekelkuil, en de begraafplek gaat weer naar een ander.


  En dan gaat de hele  familie op 1 november naar het graf, en tot hun schrik ligt hun geliefde  er dan niet meer,  hele dramaas spelen zich dan af.