Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

mijn asawa komt eraan !!

Gestart door rambonsusay, zondag 31 juli 2011, 10:02:47

Vorige topic - Volgende topic

disnoke

proficiat, heb je nog even tijd om alles op orde te krijgen.

Hopelijk nog wat mooie weerdagen zodat het wat aangenamer voor haar zal zijn  :congratualtionsis0:

kristof19

yup rambonsusay, gefeliciteerd met de goedkeuring

rambonsusay

Beste forum leden  mijn asawa heeeft haar visa in handen en ik heb al ondertussen al geboekt bij ethiad  en op 10 september  arriveerd ze in brussel  :happy: :happy: :happy: de reden dat we nog een maandje wachten is ik wil haar nog rustig de tijd geven voor alles nog in orde te brengen en rustig gedag zeggen tegen de familie .... ook moet ik naar brussel gaan naar ethiad om te bewijzen dat ik betaald heb met mijn creditcard  :weetikniet: waarom weet ik niet is dat om fraude tegen te gaan of zo  :confused2: betaald is toch betaald nee ?enfin we zullen maar erheen gaan en voor alle zekerheid zal ik net zoals phille gedaan heeft bij zijn vrouwke  een copy aan mijn asawa geven

Luke

#23
Citaat
ook moet ik naar brussel gaan naar ethiad om te bewijzen dat ik betaald heb met mijn creditcard

Het begint een algemene trend te worden zo te zien. Als de degene die betaald met creditkaart niet mee vliegt moet hij/zij zich duidelijk identificeren. Vroeger was een kopij van creditkaart en ID of passpoort voldoende. Nu moet je blijkbaar al persoonlijk aanmelden om te bewijzen dat het geen fraude is....

google: creditcard fraud airline tickets
http://www.google.com/search?q=creditcard+fraud+airline+tickets=

Heb dit nog gevonden in de "Terms & conditions" (de kleine letterkes) op de Etihad bookings pagina.

1. We accept all major credit cards. The credit card must be in the name of one of the passengers travelling and the same card must be carried at the time of travel, together with the form of identity submitted during the booking process, for verification at check-in. Alternatively, if the passenger travelling is not the cardholder, or if for any reason, the credit card used for the booking cannot be produced at check in, Etihad may require that a clear photocopy of both sides of the credit card used for a booking may be presented, duly signed by the cardholder authorising the use of the card for the purchase of the ticket. For security reasons, we request you to strike out the Card Verification Value (CVV) code of the card on the photocopy.
   
2. We accept credit cards issued in the country of departure and a few other selected countries as specified during the booking process. If you wish to arrange for delivery or collection of a ticket in a country other than your country of departure, you will need to contact one of our local offices to make the booking and arrange payment and ticketing

boldy

kijk aan mooi hoor dat maandje wachten kan er ook nog wel bij je heb tenslotte al zolang gew8. dat je ze nog de tijd geeft om fatsoenlijk afscheid te kunnen nemen van vrienden en familie vind ik goed  :thumb: . je denk tenminste niet alleen aan je eigen gerief om meteen maar zo snel mogelijk je vrouw te laten overkomen  :thumb:.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

Citaat van: Luke op zondag 14 augustus 2011, 02:41:45
Citaat
ook moet ik naar brussel gaan naar ethiad om te bewijzen dat ik betaald heb met mijn creditcard

Het begint een algemene trend te worden zo te zien.


Niet geheel juist.

Een trend bij Etihad misschien, maar bij Cebu Pacific kan je een vlucht voor je dame boeken en betalen met creditcard, en er worden geen bewijzen gevraagd.
Rich de Nederbelg.

Digos


Klopt Rich.

Ik heb dit jaar verschillende vluchten geboekt bij Cebu Pacific voor mezelf, voor de vrouw en ook voor andere Filipina's met visacard betaald alsook de vluchten met KLM en er is nog nooit gevraagd achter een bewijs.

Aan de andere kant is het wel goed dat er een vorm van controle is om fraude te voorkomen, maar dat je nu speciaal naar Brussel moet gaan vind ik wel wat te ver.

Maar ja goed......zolang je asawa hier maar aankomt, dat is wat telt.

LIVE ONCE - LIVE IT

Phille

Citaat van: Rich op zondag 14 augustus 2011, 07:33:47
Citaat van: Luke op zondag 14 augustus 2011, 02:41:45
Citaat
ook moet ik naar brussel gaan naar ethiad om te bewijzen dat ik betaald heb met mijn creditcard

Het begint een algemene trend te worden zo te zien.


Niet geheel juist.

Een trend bij Etihad misschien, maar bij Cebu Pacific kan je een vlucht voor je dame boeken en betalen met creditcard, en er worden geen bewijzen gevraagd.

Ik vraag mij af wat ze doen wanneer je via een reisorganisatie of zo boekt? Ik denk dat die controle alleen maar zo streng is als ge op de site van Etihad boekt. Iemand ervaring mee?  :weetikniet:

Hansy

Citaat van: Phille op zondag 14 augustus 2011, 09:44:56
Citaat van: Rich op zondag 14 augustus 2011, 07:33:47

Een trend bij Etihad misschien, maar bij Cebu Pacific kan je een vlucht voor je dame boeken en betalen met creditcard, en er worden geen bewijzen gevraagd.

Ik vraag mij af wat ze doen wanneer je via een reisorganisatie of zo boekt? Ik denk dat die controle alleen maar zo streng is als ge op de site van Etihad boekt. Iemand ervaring mee?  :weetikniet:

Via een reisbureau heb je er geen last van. De luchtvaartmaatschappij ontvangt in dat geval zijn knikkers van het reisbureau.

Tinulang_Manok

Citaat van: Phille op zondag 14 augustus 2011, 09:44:56
Citaat van: Rich op zondag 14 augustus 2011, 07:33:47
Citaat van: Luke op zondag 14 augustus 2011, 02:41:45
Citaat
ook moet ik naar brussel gaan naar ethiad om te bewijzen dat ik betaald heb met mijn creditcard

Het begint een algemene trend te worden zo te zien.


Niet geheel juist.

Een trend bij Etihad misschien, maar bij Cebu Pacific kan je een vlucht voor je dame boeken en betalen met creditcard, en er worden geen bewijzen gevraagd.

Ik vraag mij af wat ze doen wanneer je via een reisorganisatie of zo boekt? Ik denk dat die controle alleen maar zo streng is als ge op de site van Etihad boekt. Iemand ervaring mee?  :weetikniet:

De creditcard controle bij Qatar Airways is net zo streng, je moet zelf mee met de vlucht (met jouw creditcard) of hem voor de vlucht op de luchthaven laten zien, er wordt ook altijd naar gevraagd bij de check-in.
Amare et sapere vix deo conceditur