Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maak ik een kans?

Gestart door Misterke, donderdag 17 november 2011, 00:31:12

Vorige topic - Volgende topic

Misterke

Mijn (Belgische) vrouw heeft me afgelopen zomer voor de tweede keer bedrogen (zes jaar geleden heb ik het haar nog vergeven) en dus zal ik tegen februari/maart gescheiden zijn.  Ik heb nooit een andere vrouw gehad (in alle betekenissen) en wil eigenlijk ook enkel iemand om m'n ganse leven mee te delen.  Omdat bovenstaand bedrog m'n geloof in de Westerse vrouw totaal heeft gekelderd en bijna alle Westerse vrouwen die nog interesse in een 40-jarige hebben er zelf toch ook al wat afgeleefd uitzien, kwam ik hier terecht.  Ik heb op Tagged al wat meisjes tussen de 18 en 25 bekeken en er zitten daar toch echt wel schoontjes tussen, maar ...

Ik las in andere topics hier ook dat er veel bedrog is en vraag me dan ook af of ik kans maak om daar een levenspartner te vinden, aangezien ik toch wel wat eisen en beperkingen heb:
- ik ben 40
- ik heb een zoon van 8 die 50% bij mij zal zijn
- ik kan geen kinderen meer krijgen
- ik eis een huwelijkscontract/prenupt, zodat ik niet nog eens de helft van m'n bezit kwijtspeel als het verkeerd loopt
- ik zoek een knappe meid (allez, in mijn ogen moet ze knap zijn)
- liefst een maagd (zelf ben ik op m'n ex-vrouw na immers ook nog "blank" - jaja, lach maar)
- ze moet trouw zijn!!!
- liefst doet ze het huishouden (buitenshuis werken hoeft ze niet) en mij onderhouden ...

Vraag ik teveel?  Is dit hopeloos?  Hoe vind ik zo'n vrouw?  Help, please!

Thanks,
MrK

Kano

 :welcome: op het forum Misterke. Je stelt een hele hoop eisen en voorwaarden. Maar wat heb JIJ te bieden?  En wat zou je ervan denken om een relatie te bouwen op  basis van liefde?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

allereerst  :welcome:

dus je bent 40 jaar... wat wil je daar mee zeggen...? voel je je zelf al oud...?

volgens mij zoek jij gewoon een knappe huishoudster met extra voordelen... als je je relatie op die conditie's zal opbouwen komt het zeker niet goed...


Misterke

#3
Citaat van: Kano op donderdag 17 november 2011, 03:28:23
:welcome: op het forum Misterke. Je stelt een hele hoop eisen en voorwaarden. Maar wat heb JIJ te bieden?  En wat zou je ervan denken om een relatie te bouwen op  basis van liefde?

Liefde kost tijd.  Ik geloof niet dat je liefde kan vinden met iemand die aan de andere kant van de wereld zit en je enkel via chatten ontmoet.  Verliefdheid (op basis van aantrekkelijkheid en inhoud van die chats) misschien wel, maar dat gaat vaak over na een tijdje en dan is het de vraag of liefde volgt.  Dus ik wil aan die liefde bouwen, maar ik denk dat om dat bouwwerk stabiel te maken bepaalde van mijn wensen (eisen is misschien wat te hard) een vereist fundament zijn.  Aan liefde bouwen met iemand die ik lelijk vind is toch moeilijk en hetzelfde met iemand waar al Jan en alleman mee ... Je snapt het wel.

Hetzelfde geldt natuurlijk ook van de andere kant: ik wil me niet anders voordoen dan ik ben, want dan heeft de andere kant verwachtingen die nadien niet ingevuld kunnen worden en loopt het alsnog stuk.

Wat heb ik te bieden: ik ben niet arm (maar wil het nu ook niet nog eens zomaar allemaal weggeven), ben zachtaardig, trouw, ... 't Is moeilijk om goeie punten van jezelf op te noemen (bescheiden misschien).

Ik voel me aan 40 nog niet echt oud, maar als ik zo'n knap 20 jaar jongere dame zie, dan is er wel een beetje een tweestrijd: enerzijds valt verliefd worden op zo iemand heel makkelijk (aantrekkingskracht van de schoonheid en de jeugd), maar er is natuurlijk toch een groot verschil, waarschijnlijk ook in maturiteit.

Wat die huishoudster betreft: dat is niet echt een conditie.  Op m'n eentje ga ik zowieso een huishoudster in huis moeten halen.  Maar ik ben wel een beetje van de oude stempel op dat gebied en zou het toch aangenamer vinden om bij thuiskomst met open armen door de vrouw des huizes ontvangen te worden met het eten en dat ze voor de kinderen (of althans mijn zoon) zorgt.  Ik zoek zeker niet zomaar een "meid" met "extralegale voordelen" om het zo even te noemen.  Ik zoek vooral iemand om vast te houden (en te worden), te knuffelen, liefde te delen, lief en leed te delen, ...

westhoek


schatjefe

Misterke

loop niet te snel van stapel, wat u is overkomen is er bij zo veel mannen gebeurd
laat nooit zien dat je wanhopig bent anders ben je een vogel voor de kat (tot zolang je genoeg geld bezit)
goed uitkijken is de boodschap en zeker geen te jong ding in huis nemen
ik vergelijk dat met een nieuwe fiets, men zal trachten het van u af te nemen
niet getreurd, de meeste vrouwen in de PH zijn mooi en trouw als je goed voor hen bent
maar hou er rekening mee dat de meeste reeds een kind hebben
ikzelf ben al 20 jaar samen en nog steeds heel gelukkig
ga nu begin 2012 in pensioen en vertrek binnenkort voor lange tijd naar ginder
ik hoop voor jou dat je een lieve vrouw met een beetje mooi uiterlijk zult vinden
groetje
Albert , Fe en de kinderen

dolfijn76

 :welcome: Mister,

Ik moet zeggen als vrouw zijnde gaan mijn haren toch recht overeind staan bij wat je schrijft.  Het komt nogal cru en irrealistisch over.  Je verlangt eigenlijk een onderdanige vrouw en hoopt zo misschien niet meer hetzelfde voor te hebben als met je ex.  Heb zo ook de indruk dat je denkt dat een jonger iemand wel ideaal is omdat ze misschien nog manipuleerbaar is?  Wel dan denk ik dat je met een filipina de verkeerde aan de hand hebt hoor. Want het zijn doodbrave meisjes maar het zijn ook geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken.  Ze komen misschien preuts en naïef over maar dat is snel verleden tijd (zeker eens ingeburgerd in de westerse cultuur).  Ben zelf westers en geen filipina dus kan wel mis zijn natuurlijk met mijn zicht op filipina's.  Ik kan aannemen dat je momenteel je buik vol hebt van westerse vrouwen en denkt je geluk of gemak beter te vinden bij aziatische vrouwen maar vind toch dat je wat kort door de bocht gaat.  Met de eisen die je stelt kan je beter een vroom streng katholiek meisje zoeken.  Die lijkt mij wel aan jou criteria te voldoen.  De criteria komen goed overeen met die van de mormoonse gemeenschap in Amerika.

In ieder geval wens ik je veel succes met je zoektocht en dat je de ware ooit mag vinden.

Fonzzz

Beste Misterke,

Zelf ook als gescheiden (bijna) veertiger, heb ik voor u een advies:
Denk na uw scheiding even helemaal niet aan een gewenste relatie, maar gun uzelf de tijd de oude te verwerken.
Leer uzelf opnieuw kennen, want of u wilt of niet, uw ex-vrouw is lange tijd een onderdeel (geweest) van uw identiteit.

Met alle respect; ik zie hier veel ongelijkwaardige relaties van oudere blanke mannen (met geld) en veel jongere vrouwen (met schoonheid).
Uiteraard kunt u hier genoegen mee nemen. Inderdaad een goede huishoudster die ook de nodige lichamelijke warmte verschaft.
Die zijn hier bij bosjes te vinden. En als u dat graag wilt, zijn ze op slag maagd.

Zelf vind ik gelijkwaardigheid in een relatie veel belangrijker. Een vrouw die me veel kan leren, gewoon als mens. En die zelf open staat voor persoonlijke groei.
Het leven samen beleven als een eenheid van liefde. Ik besef me dat het zweverig klinkt en ik had het tot vier jaar na mijn scheiding voor onmogelijk gehouden.
Maar ik heb het gevonden en nog wel op de Filippijnen.

Ik proef in uw uitgangspunten hier beschreven, al een zekere ongelijkwaardigheid. Terwijl ik ook gewoon een oprecht verlangen naar liefde lees in uw laatste reactie.
Vandaar dat ik zeg: neem de tijd.
Pas als u uzelf echt (weer) kent, kunt u herkennen welke Filippijnse eerlijk is over haar gevoelens en welke de kluit belazert met de wens van uw centen haar familie te onderhouden. Volgens mij kunt u daar bij een 18-23 jarige vrijwel zeker van zijn maar goed.
Ieder zijn of haar meug. Heel veel succes!


kamperman

Beste Misterke

Je zegt dat ze nog maagd moet zijn en voor jou kind moet zorgen.
Besef wel dat de meeste filipina's gek zijn op kinderen, en die dan ook graag willen krijgen van hunzelf wel te verstaan,
maar je kan geen kinderen meer maken zeg je, hoe denk je dat je filipina vrouw/vriendin daar over zal denken?

balikbayan

Sluit ik me helemaal bij aan.

Werkt altijd leuk een boodschappenlijstje maar je gaat niet naar de Appie H om iets te kopen.

Tuurlijk wel fijn dat ze een dak boven der hoofd krijgt en eten en er alleen maar voor jou hoeft te zijn.

Ik zou bijna vragen ....blindegeleidehond niets ?

Maar het lijkt erop dat je meer een dienaar wil dan een gelijkwaardige partner  :confused2: