Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maak ik een kans?

Gestart door Misterke, donderdag 17 november 2011, 00:31:12

Vorige topic - Volgende topic

spo0n

Citaat van: Phille op zaterdag 19 november 2011, 11:26:15
Citaat van: spo0n op zaterdag 19 november 2011, 10:43:29
Citaat van: Digos op vrijdag 18 november 2011, 23:15:10

CitaatIk ben er niet van overtuigt dat een Filipina van dezelfde leeftijd op dezelfde golflengte zit, ik heb er geen ervaring mee, maar als ik anderen observeer durf ik dit toch wel sterk in twijfel trekken. Hun denken is zo anders en hun visie op het leven (levenservaring) een wereld van verschil ... het blijft een andere cultuur;

idd Phille bij deze stelling sluit ik me volledig bij aan. Jong of ouder maakt niet echt uit.....wel het individu op zich, en hoe oprecht ze wel zijn....

O0

Leeftijd maakt wel degelijk uit hoor.
Iemand van 50 heeft toch meer levenservaring dan iemand van 20? Of ben ik mis?
Levenservaring speelt een grote rol in ons denken. Een kennis van mij die met een Filipijnse getrouwd is zegt het zelf. Het leeftijdsverschil merk je enorm, zij gaat graag met haar Filippijnse/Thaise vriendinnen naar feestjes, danst graag terwijl hij die tijd al heel lang gepasseerd is! Hij is er dan bija 70 en zij 37... Kom nu niet af dat leeftijdsverschil geen invloed heeft in het leven, bullshit!

De gevallen dat de jongere persoon zich aanpast aan de oudere of andersom zijn dun bezaaid hoor!

En geen belediging, maar uit mijn ondervinding zijn de Filippijnse vrouwen minder snel volwassen dan in de Westerse wereld.

Ok, in je voorbeeld 70 vs 37 dan kan je idd over een te groot leeftijdsverschil praten; maar zo kan je natuurlijk elk extreem voorbeeld als een gangbaar aanhalen natuurlijk, welk het uiteraard niet is.

Maar dan heeft dit voorbeeld niets te maken met het leeftijdsverschil als dusdanig maar alles met waar men staat in het leven, lente versus winter. Ik kan me best inbeelden dat ik om mijn 70ste ook niet onmiddellijk te overtuigen zal zijn om mij in een of andere dans gelegenheid te gaan begeven, tenzij op een zondag namiddag bij de ouden van dagen.

Iemand van 20 zal zeker niet de levenservaring hebben zoals iemand van 50, maar ga er zeker niet van uit dat Filipina van 30 lentes te vergelijken valt met een westerse vrouw van dezelfde leeftijd; in elk geval niet volgens onze westerse normen.

Maar ik ben er wel zeker van dat iemand van 20 zich dan toch wel sneller en gemakkelijker zal aanpassen in onze westerse wereld tov van een wat oudere Filipina van pakweg 30 of ouder.

Maar Spoon, niemand verplicht je om in zee te gaan met iemand met een te groot verschil in leeftijd, alleen jij kan dat beoordelen en bepalen of die ene persoon bij je past of niet.

Voor de ene is een verschil van 10 jaar al groot, voor de andere is dat dan 20 en voor de overigen maakt het niet zoveel uit; maar wat me opvalt, het gaat altijd over een jongere vrouw; zou het ook bespreekbaar zijn om voor een oudere vrouw te kiezen Spoon, want die zal zeker de levenservaring hebben waar je zo tuk op bent!

:daag:




Ik heb al eerder in "mijn verhaal" verteld over mijn eerste Filipina die 5 jaar ouder was dan ik...  Deze was enorm kinderachtig voor haar leeftijd en dat gaf ze zelfs toe. Sorry for being immature sometimes zei ze...

boldy

ik ken genoeg lui waaronder mijzelf die nog regelmatig lekker kinderachtig zijn (gelukkig maar) het moet niet altijd maar over serieuze zaken gaan. het zijn dus niet alleen pinay's of pinoy's die dat gedrag hebben ,dat heb je dus overal hoor
het leven is net een lul keihard en veel te kort

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Cees op zaterdag 19 november 2011, 11:34:33
@Jens:
Ned. erfrecht is al een tijdje geleden verandert alles vervalt aan de echtgenoot die kan ermee doen wat ze wil en kinderen krijgen pas als echtgenoot overlijd en er nog wat over is.
Je zal dus als je de helft wil nalaten en de rest onder je kinderen wil verdelen je testament aan moeten passen.

gr.Cees
bedankt Cees, waar zo,n forum niet goed voor is.

zal het dan toch ff na moeten zien  hoe ik het presies beschrefen heb. niet dat er veel te halen valt hoor  :lachen: ik heb het meeste wel op als het mijn tijd is .ik heb een ieder die mij lief is zo goed mogelijk geholpen en ingedekt , ik doe dit liever nu ik nog leef kan ik tenminste zien wat er mee gebeurd .

jens.....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Phille op zaterdag 19 november 2011, 11:26:15
Citaat van: spo0n op zaterdag 19 november 2011, 10:43:29
Citaat van: Digos op vrijdag 18 november 2011, 23:15:10

CitaatIk ben er niet van overtuigt dat een Filipina van dezelfde leeftijd op dezelfde golflengte zit, ik heb er geen ervaring mee, maar als ik anderen observeer durf ik dit toch wel sterk in twijfel trekken. Hun denken is zo anders en hun visie op het leven (levenservaring) een wereld van verschil ... het blijft een andere cultuur;

idd Phille bij deze stelling sluit ik me volledig bij aan. Jong of ouder maakt niet echt uit.....wel het individu op zich, en hoe oprecht ze wel zijn....

O0

Leeftijd maakt wel degelijk uit hoor.
Iemand van 50 heeft toch meer levenservaring dan iemand van 20? Of ben ik mis?
Levenservaring speelt een grote rol in ons denken. Een kennis van mij die met een Filipijnse getrouwd is zegt het zelf. Het leeftijdsverschil merk je enorm, zij gaat graag met haar Filippijnse/Thaise vriendinnen naar feestjes, danst graag terwijl hij die tijd al heel lang gepasseerd is! Hij is er dan bija 70 en zij 37... Kom nu niet af dat leeftijdsverschil geen invloed heeft in het leven, bullshit!

De gevallen dat de jongere persoon zich aanpast aan de oudere of andersom zijn dun bezaaid hoor!

En geen belediging, maar uit mijn ondervinding zijn de Filippijnse vrouwen minder snel volwassen dan in de Westerse wereld.

Ok, in je voorbeeld 70 vs 37 dan kan je idd over een te groot leeftijdsverschil praten; maar zo kan je natuurlijk elk extreem voorbeeld als een gangbaar aanhalen natuurlijk, welk het uiteraard niet is.

Maar dan heeft dit voorbeeld niets te maken met het leeftijdsverschil als dusdanig maar alles met waar men staat in het leven, lente versus winter. Ik kan me best inbeelden dat ik om mijn 70ste ook niet onmiddellijk te overtuigen zal zijn om mij in een of andere dans gelegenheid te gaan begeven, tenzij op een zondag namiddag bij de ouden van dagen.

Iemand van 20 zal zeker niet de levenservaring hebben zoals iemand van 50, maar ga er zeker niet van uit dat Filipina van 30 lentes te vergelijken valt met een westerse vrouw van dezelfde leeftijd; in elk geval niet volgens onze westerse normen.

Maar ik ben er wel zeker van dat iemand van 20 zich dan toch wel sneller en gemakkelijker zal aanpassen in onze westerse wereld tov van een wat oudere Filipina van pakweg 30 of ouder.

Maar Spoon, niemand verplicht je om in zee te gaan met iemand met een te groot verschil in leeftijd, alleen jij kan dat beoordelen en bepalen of die ene persoon bij je past of niet.

Voor de ene is een verschil van 10 jaar al groot, voor de andere is dat dan 20 en voor de overigen maakt het niet zoveel uit; maar wat me opvalt, het gaat altijd over een jongere vrouw; zou het ook bespreekbaar zijn om voor een oudere vrouw te kiezen Spoon, want die zal zeker de levenservaring hebben waar je zo tuk op bent!

:daag:



leeftijds verschil , dat is al vaker besproken op verschilende fora.
ik denk zelf dat je 3 soorten mannen hebt.

1e. de man de geheel voor de sex gaat , die hebben natuurlijk liever een zo jong mogelijk kipje.  die heeft zo,n meisje niet nodig voor een goed gesprek,,,, kan hij beter een praatpaal van de A.N.W.B aanschaften , is namelijk veel goedkoper, en zeurt nooit.

2e  de man die voor de liefde en het gezin gaat ,en ja sex hoord daar natuurlijk bij. deze man is in mijn ogen beter af met een leeftijdsgenoot.

3e  de man die hier tussen nr 1 en nr 2  in zit , is veel al een gescheiden man of weduwe, die de hele sores al heeft meegemaakt ,de man die nog wat maken wil van zijn leven , de man die er nog bij wil horen , de man die zich zelf nog zo nodig bewijzen moet of wil .of de man die gewoonweg niet alleen kan zijn .

over leeftijd valt nu eenmaal niet te redetwisten, moet een ieder voor zich zelf weten.

maar laten wij mannen toch gewoon eerlijk zijn , in bed hebben echte mannen toch liever één zo jong en zo knap mogelijk meisje ...een uitzondering daar gelaten.

als partner? , tsja dat is natuurlijk een ander verhaal.


grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

spo0n

Citaat van: boldy op zaterdag 19 november 2011, 14:31:55
ik ken genoeg lui waaronder mijzelf die nog regelmatig lekker kinderachtig zijn (gelukkig maar) het moet niet altijd maar over serieuze zaken gaan. het zijn dus niet alleen pinay's of pinoy's die dat gedrag hebben ,dat heb je dus overal hoor

Dat is waar, maar als je 36 bent en je hebt verschillende foto's van celebs in je gsm staan en je zegt ik hou van jou Leonardo Di Capri en kust het schermpje... Dit is er voor mij toch sterk over hoor! Ik had echt een slecht gevoel en had zoiets van, wat die ik hier... Waar ben ik met begonnen!

balikbayan

Quote Jens ..... maar laten wij mannen toch gewoon eerlijk zijn , in bed hebben echte mannen toch liever één zo jong en zo knap mogelijk meisje ...een uitzondering daar gelaten.

Voor het zicht wel misschien maar droog hout brand veel harder  :floet:

En de wens om een maagd ? sorry uit welke eeuw kom je  :lachen:

Een beetje nette meid ja ! maar wel een die een beetje de klappen van de zweep kent

Heb ik toch liever.

Ik ben geen dominee.


Hoe dan ook de topic titel is absurd al heb je een houten been en een glazen oog en zit er 30 jaar tussen dan nog maak je een kans, je moet alleen niet achteraf klagen.

Tinulang_Manok

Citaat van: balikbayan op zondag 20 november 2011, 20:24:32
Hoe dan ook de topic titel is absurd al heb je een houten been en een glazen oog en zit er 30 jaar tussen dan nog maak je een kans, je moet alleen niet achteraf klagen.

En zo is het....  :lachen:
Amare et sapere vix deo conceditur

Misterke

Citaat van: balikbayan op zondag 20 november 2011, 20:24:32
al heb je een houten been en een glazen oog en zit er 30 jaar tussen dan nog maak je een kans, je moet alleen niet achteraf klagen.

Ah, had ik dat nog niet verteld? Ik heb ook nog 2 houten benen en 2 glazen ogen :crazy: (nu ja, dat laatste is misschien echt wel zo, want ik was wel blind voor wat m'n ex allemaal uitspookte).

Wat me wel verbaast is uitspraken zoals "maar wel een die een beetje de klappen van de zweep kent".  Lijkt alsof jullie liever een prostituee hebben ... Soit, zal aan mij liggen hoor, maar iemand die zomaar in 't bed duikt, moet ik niet hebben.

Hoe dan ook, het zinvolste dat ik in gans deze thread heb gelezen is om eerst terug op m'n eigen benen te staan.  Ik denk inderdaad dat dat het beste is.  Ik ben ervan overtuigd dat ik het nodige in huis heb om iemand wederzijds gelukkig te kunnen maken, maar dat ik er nu misschien wat te vroeg inspring.  Ik ben dan misschien al 40, maar een paar jaartjes van nu zal er ook nog wel een markt voor me zijn (en zoniet kan ik me ook nog wenden tot iemand die het klappen van de zweep kent - al moet ik er nu niet aan denken, yuck!).

Ciau.

balikbayan

Ik heb het zeeeer zeker niet over prostituees, maar ja lezen is niet makkelijk.

rudslovac

Witte man ouder dan...., kies maar, met jonge tot zéér jonge "exotische liefde" (groot leeftijdsverschil dus, maar kan ook een jonge witte griet zijn)   = perverte sukkelaar in vele gevallen.
Jonge "exotische liefde" (kan uiteraard ook een jonge witte zijn of eender welke andere kleur)  = golddigger, gelukzoeker, medewerkster van de plaatselijke hulpbehoevenden, legale prostituee (in de meeste gevallen).
Echte liefde?
Draai het eens rond, zien jullie jezelf al in actie met een 20, 25, 30 jaar oudere bedpartner, laat me niet lachen en stop met op je kleindochter te kruipen. hindi puwede magseks ang lolo sa apo   :daag: