Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visa aanvraag filipijnen

Gestart door gammaracer, zondag 16 september 2012, 19:04:56

Vorige topic - Volgende topic

gammaracer

hallo gentlemen...... and ladies

ik wil volgend jaar huwen met mijn vriendin , zo rond januari , maar omdat daar alles dicht is tussen kerst en nieuwjaar moet ik een visa aanvragen voor meer dan 21 dagen .

heb nu enkele vragen omtrent het het thema criminal record and convictions (veroordelingen )
heb er vroeger inderdaad ééntje gehad  ,zo n veroordeling , maar nu uiteraard blanco sinds vele jaren .
Wat moet ik nu invullen op het formulier ??? van vroegere veroordelingen

en kan mijn visa geweigerd worden omwille van deze allang verjaarde veroordeling ?

en is het ook mogelijk in geval van weigering van de visa ook 2 maal naar de filipijnen te reizen in een korte periode ? dus 2 maal 21 dagen ?

hoelang duurt zon visa aanvraag gewoonlijk ?



dank bij voorbaat
mario





Rich

Het is de eerste keer dat ik hoor dat je een formulier moet invullen om een Visum aan te vragen  :ikkeniebegrijp:
Rich de Nederbelg.

gammaracer

je moet toch de visa aplication forms invullen ? hoe doen jullie dat dan ?


ik moet zelfs een medisch onderzoek laten doen , of niet ?
of is dit alleen nodig voor een verblijf langer dan 59 dagen?


mvg
mario


Mawibata

Citaat van: Rich op zondag 16 september 2012, 20:58:34
Het is de eerste keer dat ik hoor dat je een formulier moet invullen om een Visum aan te vragen  :ikkeniebegrijp:

heb ik toch ook gedaan bij Peter Van Bogaert en ik moest ook een pasfoto meebrengen.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

josv

Je kan toch gewoon als tourist gaan met automatisch een 3 ( of is het al 4 ) weken toeristen-visum, gekregen op het vliegveld. Kom je tijd tekort dan even naar Immigration om het te verlengen. Kost niet veel, kost weinig tijd. Formuliertje invullen moet natuurlijk maar dat is dan ook alles. Zolang je niet op de "most-wanted list" van de Belgische regering staat is er niks aan de hand.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

En als je niet bij Immigration langs wil gaan, dan ff naar Hong Kong en terug, dan krijg je weer 21 dagen.  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Voor verlening van een touristen visum is zover mij bekend geen 'personal appearance' vereist, aldus zijn er agenten genoeg die de verlenging doen voor P500.

Vele reisburo's hebben die service wel in hun pakket en je hebt je paspoort meestal binnen 1 dag terug met de verlening erin.

Echter zijn niet alle reisburo's betrouwbaar.

Wel een goede is:
Happy travel  Corner mabinistreet /Salasstreet
Filipinotravel Adriaticostreet ( in palmplaza hotel)
Gpoint bar( hebben hun eigen agent) Padre faurastreet
Florestreet Ermita (Australisch hotel, maar ben ff de naam kwijt  :confused2: )

Allen in manila wel te verstaan.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Citaat van: gammaracer op zondag 16 september 2012, 21:19:52
je moet toch de visa aplication forms invullen ? hoe doen jullie dat dan ?


ik moet zelfs een medisch onderzoek laten doen , of niet ?
of is dit alleen nodig voor een verblijf langer dan 59 dagen?


mvg
mario

Je haalt het residentieel (13A) met een touristen-visum (9A) door elkaar.
Als tourist kun je een 2 maanden toeristenvisum bij de PH ambasade in BE bekomen. Blijf je langer dan 2 maanden dan ga je in de PH bij de dichtsbijgelen Bureau of Immigration (BI) een verlengen kopen voor 1 of 2 maanden. En dat kun je herhalen tot 16 maanden. Dan moet je het land uit.

Goeie reis

gammaracer

moet je dan ook een medisch onderzoek ondergaan ? met een toeristenvisum van 2 maand ?