Procedure na huwelijksaangifte

Gestart door White_Star, maandag 8 december 2014, 16:05:37

Vorige topic - Volgende topic

dolfijn76

Wij hebben momenteel onze derde au pair en wat ik de laatste tijd hoor is toch niet bepaald positief.  Nu ja verwonderen doet het me niet.  Ik ga mijn hand niet in het vuur steken voor de exacte regels maar heb al menig weigering gehoord omwille van bovengenoemde. Nu dit is wel voor Antwerpen.  1 koppel dat ik ken zijn 3 jaar bezig geweest (was wel samenwoonst, maar huwelijk zijn ze nog wantrouwiger geworden zo ik hoor)

Pinocchio

Recordaantal onderzoeken naar schijnrelaties

Sinds oktober vorig jaar zijn er 3.681 onderzoeken gevoerd naar schijnsamenwoonsten met onderzoeken naar schijnhuwelijken erbij staat de teller op meer dan 10.000. Een record.

http://www.demorgen.be/binnenland/recordaantal-onderzoeken-naar-schijnrelaties-a2167598/

Cosyns Guy

Citaat van: Ronny55 op woensdag 31 december 2014, 03:29:15
Citaat van: White_Star op dinsdag 30 december 2014, 08:53:06
Beste dolfijn76,

Bedankt voor het succes wensen.

Het is zo dat ik mijn vriendin ken sinds augustus 2013, dus ongeveer 1 jaar en 5 maanden nu.
Voor haar au pair contract in België was ze au pair in het buitenland bij een Belgische familie die geregeld op vakantie kwam in België en zo heb ik haar hier leren kennen.

Ik dacht dat de regel van 2 jaar relatie enkel van toepassing was voor het afsluiten van een samenlevingscontract?
6 maanden samenwonen is niet mogelijk aangezien je als au pair wettelijk bij het gastgezin dient te wonen.
Zou me niet teveel zorgen maken denk ik zo , gezien je haar al meer dan 1 jaar kent en jullie elkaar waarschijnlijk wekelijk zien , denk zo dat dit ook wel meer doorslag zal hebben als 2 jaar via chat en enkele bezoeken....  :weetikniet:
Sinds wanneer is die 2 jaar kennen regel in voege?

White_Star

Die regel klopt niet, is enkel in het geval van wettelijke samenwoonst en niet om te trouwen.

dolfijn76

Is inderdaad voor samenwoonst maar ze zijn ook strikt bij huwelijk. Je moet niet denken dat ze je zomaar laten trouwen en zo die regels kan omzeilen.  Trouwens wat het trouwen in Denemarken betreft dat kan daar eenvoudiger zijn maar weet zo nog niet dat het daarom eenvoudiger is om hier alles in orde te krijgen want net zoals de trouwpapieren van de Filippijnen worden deze niet zomaar overgenomen.  Het grootste voordeel is natuurlijk wel dat ze dan wel bij jou kan zijn als je het geregeld krijgt voor haar visum vervalt (anders zal je met de auto moeten reizen).  De mensen van de overheid kennen die wegen ook goed.  Dus je mag dan wel op papier getrouwd zijn maar daarom heb je nog niet snel je papieren voor België in orde.  Hou daar best rekening mee.


Amice

Citaat van: dolfijn76 op dinsdag  6 januari 2015, 15:29:27
Is inderdaad voor samenwoonst maar ze zijn ook strikt bij huwelijk. Je moet niet denken dat ze je zomaar laten trouwen en zo die regels kan omzeilen.  Trouwens wat het trouwen in Denemarken betreft dat kan daar eenvoudiger zijn maar weet zo nog niet dat het daarom eenvoudiger is om hier alles in orde te krijgen want net zoals de trouwpapieren van de Filippijnen worden deze niet zomaar overgenomen.  Het grootste voordeel is natuurlijk wel dat ze dan wel bij jou kan zijn als je het geregeld krijgt voor haar visum vervalt (anders zal je met de auto moeten reizen).  De mensen van de overheid kennen die wegen ook goed.  Dus je mag dan wel op papier getrouwd zijn maar daarom heb je nog niet snel je papieren voor België in orde.  Hou daar best rekening mee.



Trouwen in Denemarken is interessant voor de EU route aangezien je dan eerst als gehuwd wordt ingeschreven in de burgelijke stand van Nederland of Duitsland (of ander land uiteraard) en pas nadat de Asawa haar verblijfsvergunning heeft terug keert naar  :belgiesmiley: als EU burger.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

White_Star

Even een korte update geven over mijn situatie.

Onlangs samen met mijn  :smiley-philippines: partner het interview afgelegd beiden bij de politie van mijn stad.
Duurde 3 uur en uitsluitend apart van elkaar. Was eigenlijk gewoon een document overlopen en de politie noteerde hierbij onze antwoorden.
Voor mijn vriendin diende er een vertaler aanwezig te zijn, ik vermoed dat dit nodig is om het officieel te maken.
Daarna is de politie nog even een kijkje komen nemen bij mij thuis, ook al beweren wij (nog) niet samen te wonen.

Nu heb ik het nieuws gekregen dat onze aanvraag tot huwelijk is goedgekeurd :thumb:
Nu is het een kwestie van een trouwdatum vast te leggen voor mei en dan gezinshereniging aan te vragen.

Lorre