Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Adoptie nichtje

Gestart door Lorre, woensdag 18 februari 2015, 17:06:08

Vorige topic - Volgende topic

Lorre

Een Belgische vriend van me is gehuwd met een Filipina en ze wensen graag haar nichtje (8 jaar momenteel - de dochter van haar broer) adopteren en naar :belgiesmiley: halen. Heeft dit een kans op slagen of al gedoemd om te mislukken van bij aanvang?

Iemand hier ervaring mee, zo ja, wat is de procedure?

Quezonboy

In elk geval moeten beide Filipijnse biologische ouders schriftelijk toestemmen in de adoptie en dat ze de Filipijnen mag verlaten, dus niet alleen toestemmen wat betreft de adoptie! Succes :thumb: :thumb: mijn vriendin durfde er niet eens mee te beginnen toen ik haar de regels uitlegde, je zult waarschijnlijk ook flink wat geld moeten "investeren" :dagobertduck:.
:ikkeniebegrijp: P.s. heeft een  :belgiesmiley: :vl: geld in de beurs na Carnaval!?

Lorre

Citaat van: Quezonboy op woensdag 18 februari 2015, 18:02:17
In elk geval moeten beide Filipijnse biologische ouders schriftelijk toestemmen in de adoptie en dat ze de Filipijnen mag verlaten, dus niet alleen toestemmen wat betreft de adoptie! Succes :thumb: :thumb: mijn vriendin durfde er niet eens mee te beginnen toen ik haar de regels uitlegde, je zult waarschijnlijk ook flink wat geld moeten "investeren" :dagobertduck:.
:ikkeniebegrijp: P.s. heeft een  :belgiesmiley: :vl: geld in de beurs na Carnaval!?

Om omgekeerd te antwoorden, ik HAAT :belgiesmiley: carnaval, dus nog een volle geldbeugel hier. Qua adoptie, deel ik jouw info mee aan hen, het is NIET voor mij :biggrinn:. Bestaat er ook ergens een webpage van de procedure?

Quezonboy

Citaat van: Lorre op woensdag 18 februari 2015, 19:07:33
Citaat van: Quezonboy op woensdag 18 februari 2015, 18:02:17
In elk geval moeten beide Filipijnse biologische ouders schriftelijk toestemmen in de adoptie en dat ze de Filipijnen mag verlaten, dus niet alleen toestemmen wat betreft de adoptie! Succes :thumb: :thumb: mijn vriendin durfde er niet eens mee te beginnen toen ik haar de regels uitlegde, je zult waarschijnlijk ook flink wat geld moeten "investeren" :dagobertduck:.
:ikkeniebegrijp: P.s. heeft een  :belgiesmiley: :vl: geld in de beurs na Carnaval!?

Om omgekeerd te antwoorden, ik HAAT :belgiesmiley: carnaval, dus nog een volle geldbeugel hier. Qua adoptie, deel ik jouw info mee aan hen, het is NIET voor mij :biggrinn:. Bestaat er ook ergens een webpage van de procedure?
Het stond wel een tijdje geleden op BP (Buitenlandse Partner), maar het is een tijdje geleden dat ik dat forum heb bezocht. Ik weet niet of het er nog staat maar er staan genoeg mensen op die er verstand van hebben.

Lorre

BP is :nederlandsevlag:, zij wonen in  :belgiesmiley:... Dus??   Zelfde wetten?  Zou me verwonderen...