Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat betekend 100€ voor een Filipino?

Gestart door koy, dinsdag 1 maart 2011, 00:07:30

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Na zovele "schokjes" in het noorden van Nederland door de winning van aardgas komt er nu een grote beving die grote delen van Friesland, Groningen en de wadden eilanden in zee doen verzwelgen.
Een tsunamie zal overweldigend het nauw van Calais in gestuwd worden waarbij de kerncentrales Borssele en andere weggevaagd zullen worden.
De enorme golf zal zich doen gelden en doorrollen door de westerschelde en Antwerpen geheel doen verdrinken. Nederland zal ondanks hun strijd, en verworven recht als heersers van de zee, drie kwart van het land prijs moeten geven aan moeder natuur. Men kan niet arrogant zijn om een dijk tegenover de zee te zetten, de zee neemt dat terug.

De schokgolf van Groningen doet andere delen van de aardbodem bewegen waardoor het westerlijk halfrond in crisis zal belanden.

:crazy:

Waarom zou ik nu afspraken maken voor 2013???

Ik koop wel een rubberboot.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Pascal&Katiren

Serieus  :offtopic: maar volgens de maya`s stopt de calender van hun als een tijdperk en beginnen we weer vanaf nul lol.
21/12/2012 is dus op hun calender dat hun teller weer vanaf nul begint.

Herbie

Citaat van: Pascal&Katiren op maandag 17 december 2012, 23:37:19
Serieus  :offtopic: maar volgens de maya`s stopt de calender van hun als een tijdperk en beginnen we weer vanaf nul lol.
21/12/2012 is dus op hun calender dat hun teller weer vanaf nul begint.


Hopelijk is 100  :eu: weer 7000 peso waard  :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

Citaat van: Fail_over op maandag 17 december 2012, 22:55:54
Na zovele "schokjes" in het noorden van Nederland door de winning van aardgas komt er nu een grote beving die grote delen van Friesland, Groningen en de wadden eilanden in zee doen verzwelgen.
Een tsunamie zal overweldigend het nauw van Calais in gestuwd worden waarbij de kerncentrales Borssele en andere weggevaagd zullen worden.
De enorme golf zal zich doen gelden en doorrollen door de westerschelde en Antwerpen geheel doen verdrinken. Nederland zal ondanks hun strijd, en verworven recht als heersers van de zee, drie kwart van het land prijs moeten geven aan moeder natuur. Men kan niet arrogant zijn om een dijk tegenover de zee te zetten, de zee neemt dat terug.

De schokgolf van Groningen doet andere delen van de aardbodem bewegen waardoor het westerlijk halfrond in crisis zal belanden.

:crazy:

Waarom zou ik nu afspraken maken voor 2013???

Ik koop wel een rubberboot.

FOR SALE RUBBERBOOT.............. :thumb: :thumb:


Herbie

Citaat van: bananacreek op dinsdag 18 december 2012, 13:14:58
Citaat van: Fail_over op maandag 17 december 2012, 22:55:54
Na zovele "schokjes" in het noorden van Nederland door de winning van aardgas komt er nu een grote beving die grote delen van Friesland, Groningen en de wadden eilanden in zee doen verzwelgen.
Een tsunamie zal overweldigend het nauw van Calais in gestuwd worden waarbij de kerncentrales Borssele en andere weggevaagd zullen worden.
De enorme golf zal zich doen gelden en doorrollen door de westerschelde en Antwerpen geheel doen verdrinken. Nederland zal ondanks hun strijd, en verworven recht als heersers van de zee, drie kwart van het land prijs moeten geven aan moeder natuur. Men kan niet arrogant zijn om een dijk tegenover de zee te zetten, de zee neemt dat terug.

De schokgolf van Groningen doet andere delen van de aardbodem bewegen waardoor het westerlijk halfrond in crisis zal belanden.

:crazy:

Waarom zou ik nu afspraken maken voor 2013???

Ik koop wel een rubberboot.

FOR SALE RUBBERBOOT.............. :thumb: :thumb:



Lijkt meer op een kano, maar voor 100  :eu: is dat een mooie prijs in  :vl:  :lachen: :lachen: :lachen:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

Citaat van: Herbie op dinsdag 18 december 2012, 14:45:33
Citaat van: bananacreek op dinsdag 18 december 2012, 13:14:58
Citaat van: Fail_over op maandag 17 december 2012, 22:55:54
Na zovele "schokjes" in het noorden van Nederland door de winning van aardgas komt er nu een grote beving die grote delen van Friesland, Groningen en de wadden eilanden in zee doen verzwelgen.
Een tsunamie zal overweldigend het nauw van Calais in gestuwd worden waarbij de kerncentrales Borssele en andere weggevaagd zullen worden.
De enorme golf zal zich doen gelden en doorrollen door de westerschelde en Antwerpen geheel doen verdrinken. Nederland zal ondanks hun strijd, en verworven recht als heersers van de zee, drie kwart van het land prijs moeten geven aan moeder natuur. Men kan niet arrogant zijn om een dijk tegenover de zee te zetten, de zee neemt dat terug.

De schokgolf van Groningen doet andere delen van de aardbodem bewegen waardoor het westerlijk halfrond in crisis zal belanden.

:crazy:

Waarom zou ik nu afspraken maken voor 2013???

Ik koop wel een rubberboot.

FOR SALE RUBBERBOOT.............. :thumb: :thumb:



Lijkt meer op een kano, maar voor 100  :eu: is dat een mooie prijs in  :vl:  :lachen: :lachen: :lachen:

VERKOCHT............. :jajaja: :jajaja:

her

Ik ben geschrokken van mijn laatste bezoek aan de filipijnen hoe duur de grote  supermarkten daar zijn.Veel produkten zijn er even duur of veeeel duurder dan hier.Chocolade is er even duur als in de belgische supermarkten.Peperduur dus.In nederland kost chocolade de helft in de supermarkten.
De rijst is vrijwel even duur als hier.Ongeveer 75 cnt per kilo voor de goedkoopste.33 peso
De coca cola kost een vermogen.Duurder dan dat die hier vaak voor een aktie prijs te koop is.
Tandpasta en verzorgingsprodukten kosten ook een vermogen.Het enige wat goedkoop is is water,pepsi en de oosterse gerechten zoals die soepen etc.
De kleine supermarktjes langs de weg zijn een stuk goedkoper en ligt iets onder de nederlandse prijs.
5000  peso kan iemand niet zo veel mee.Ik probeer nu maandelijks meer te ondersteunen.

Amice

#147
@her
Je hebt gelijk maar van P5000 kunnen ze best n maand eten. Als er nog huur etc. van betaald moet worden dan is het ook voor filipina's te weinig.

Daarnaast zijn de prijzen verschillend in Manila t.o.v. province maar als je werkelijk alle benodigdheden bij elkaar telt dan denk ik niet dat het per saldo veel verschil maakt.

Supermarkten hier verschillen onderling ook niet veel. Cash &carry is soms iets voordeliger dan bv. hypermarkt of Shopwise maar echt veel voordeel zie ik ook daar niet want het is echt maar net wat je op dat moment nodig hebt.

Filipina's gaan naar malls en groceries, om te winkelen, maar als het er op aan komt goedkoop in te kopen dan kopen ze toch in palengke(markt) en daarmee is er ook eigenlijk geen verschil met wat nederlanders normaliter doen. Folders nakijken,en daar kopen waar het voordeligst is.

Het enige voordeel is, voor diegene die werken, dat het werkelijk barst van de street eateries, waar ze vaak n portie rijst met ulam kunnen kopen voor  die 0,75 eurocent.

Minigroseries, zijn soms wel voordeliger  in bepaalde producten en men kan er klein inkopen. Sarisaries verschillen onderling zelfs per straat.
Bij mij in de buurt zijn die veel voordeliger dan n wijk verder bv. Als men weet dat er veel welgestelde leven dan gaan ook de sari prijzen omhoog.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op donderdag 18 april 2013, 22:57:15
@her
Je hebt gelijk maar van P5000 kunnen ze best n maand eten. Als er nog huur etc. van betaald moet worden dan is het ook voor filipina's te weinig.

Daarnaast zijn de prijzen verschillend in Manila t.o.v. province maar als je werkelijk alle benodigdheden bij elkaar telt dan denk ik niet dat het per saldo veel verschil maakt.

Supermarkten hier verschillen onderling ook niet veel. Cash &carry is soms iets voordeliger dan bv. hypermarkt of Shopwise maar echt veel voordeel zie ik ook daar niet want het is echt maar net wat je op dat moment nodig hebt.

Filipina's gaan naar malls en groceries, om te winkelen, maar als het er op aan komt goedkoop in te kopen dan kopen ze toch in palengke(markt) en daarmee is er ook eigenlijk geen verschil met wat nederlanders normaliter doen. Folders nakijken,en daar kopen waar het voordeligst is.

Het enige voordeel is, voor diegene die werken, dat het werkelijk barst van de street eateries, waar ze vaak n portie rijst met ulam kunnen kopen voor  die 0,75 eurocent.

Minigroseries, zijn soms wel voordeliger  in bepaalde producten en men kan er klein inkopen. Sarisaries verschillen onderling zelfs per straat.
Bij mij in de buurt zijn die veel voordeliger dan n wijk verder bv. Als men weet dat er veel welgestelde leven dan gaan ook de sari prijzen omhoog.


Ons wekelijks budget 5 jaar geleden was 175 euro nuts voorzienigen inbegrepen.....Nu zitten we aan 250 euro/ week met een aantal besparingen.
Vrije tijd ,uit eten , en feesten waren daar wel niet bij inbegrepen.

Inderdaad, sommige basis producten zijn hier duurder...bv melk, aardappelen, Maar vlees en vis is beterkoop alhoewel in verhouding nog duurder dan in  :eu:
  :denk: Ik zou van geen kanten kunnen rond komen met hetgeen de  :smiley-philippines: hier kunnen rondkomen....200 euro/maand  :neeneenee:
Een inkomen van 400 euro(20000 php) voor een gezin is hier al een middeklasser
Wil je als buitenlander confortabel leven en genieten moet je wel zo'n 1500 euro/maand te spenderen hebben . Maar met 1000 euro/maand lukt het ook wel maar dan iets beperkter.
Wil hier duidelijk maken , dat is gewoon mijn mening, het is geen "envangelie" ik ben God de Vader niet.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Marinero

Ik ben op een lokaal restaurantjes - dieet. 70 peso per gerecht.  :jajaja: Ik kan hier makkelijk met 200 euro rondkomen als ik geen keus had. Maar na 3 dagen...  :harenuittrekkenpg2: toch maar even naar de supermarkt en uit eten!