Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Fauna & Flora in de Filippijnen.

Gestart door Rich, vrijdag 10 december 2010, 18:01:40

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Vandaag las ik onderstaand bericht, en ben is wat gaan zoeken op internet om meer te weten te komen over dat kwalletje, en of dit diertje ook voorkomt in de Filippijnen.
Ik vond op youtube een filmpje over het diertje.

Af en toe verschijnen er nogal eens foto's van leden. Van reptielen, insecten, enz. Mijn interesse in het dierenleven, en al wat onder en boven het water leeft is groot, en ik denk wel meerdere leden hier op het forum, dus daarom ben ik deze nieuwe topic gestart. Het zou voornamelijk kunnen gaan over flora en fauna in de Filippijnen.



Nederlander gewond na aanval killerkwal


QUEENSLAND -  Een 30-jarige Nederlandse toerist is gewond geraakt, toen hij tijdens het snorkelen in Australië werd aangevallen door een piepkleine maar dodelijke kwal.

De piepkleine maar dodelijke kwal.


De man was passagier op een cruiseschip in North Queensland. De boot legde ergens aan bij Hayman Island zodat de toeristen konden gaan snorkelen.

Tijdens het zwemmen kreeg de man plotseling een irukandji kwal in zijn gezicht, melden Australische media. Volgens veel wetenschappers is deze piepkleine kwal het giftigste dier op aarde.

De toerist is op het schip behandeld door medici en vervolgens met spoed naar een ziekenhuis gebracht. Het is onbekend hoe hij er momenteel aan toe is.

Dodelijk

Een steek van de irukandji kan leiden tot ondraaglijke pijn in ongeveer alle spieren van het lichaam, misselijkheid en vochtophoping in de longen. In 2002 overleden twee toeristen, een Brit en een Amerikaan, aan de gevolgen van een kwallenbeet van de irukandji.

Bron : http://www.telegraaf.nl/reiskrant/8463187/__Toerist_gewond_door_killerkwal__.html?p=32,1

[yt=640,385]Ws5hImeonEA[/yt]


http://expeditionfleetblog.com/how-to-avoid-dying-from-deadly-jellyfish/

[mod]Topic verplaatst naar sub board Fauna en Flora[/mod]

[admin]Youtube ingevoegd via bcc[/admin]
Rich de Nederbelg.

xav

heb ik ooit es een reportage gezien over dit kwalletje.. er zijn jaarlijks enkele doden door dit diertje... bijna onzichtbaar en toch dodelijk...

disnoke

Idd zeer gevaarlijk, als ik ga duiken in de Filippijnen kies ik altijd voor een volledig pak ook al is het water warm, buiten pijn kun je ook ondraagelijke jeuk krijgen daarom volledig lichaam bedekt enkel een beetje rond de mond is vrij.

Spijtig genoeg heb ik nog geen onderwatercamera maar hopelijk in de toekomst kan ik me er één aanschaffen, momenteel is naar daar gaan belangrijker  :floet:

Digos

#3
Met kwallen heb ik nooit een goeie band gehad en zal dat ook nooit niet hebben.

Niettemin in de tijd dat ik dook.....was het wel prachtig om te zien wanneer je je lamp eronder hield.

Sommige waren totaal ongevaarlijk en andere....daar moest je wel voor oppassen, maar het is zo dat je niet altijd weet welke soort gevaarlijk is en welke niet.

Dat was ook één van de redenen dat wanneer je boven kwam, je je gezicht nooit mocht aanraken....met je handschoenen nog aan omdat aan je handschoen misschien nog netelcellen hangen van een kwal.

Ik heb menigeen gekend met een jeukende rode smoel, omdat ze bovenkwamen en met hun handschoen nog aan door hun gezicht wreven.

Wat Rich hier voorstelt is wel heel speciaal......maar helemaal niet onmogelijk. Kwallen zijn namelijk wel heel speciale beestjes en echt niet te onderschatten.

LIVE ONCE - LIVE IT