Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

* The Money Tree

Gestart door Kano, woensdag 5 januari 2011, 11:51:33

Vorige topic - Volgende topic

Kano

The Money Tree     
BLOOM OF THE WEEK


Manila Bulletin January 4, 2011



The Money Tree, scientifically known as Pachira aquatic, is a hardy tree that is also known as the Malabar Chestnut, Feng Shui plant, and Lucky Bamboo.  It varies in size; it can be as little as a Bonsai or it can reach heights up to seven feet. It can be placed on a pot and used as an indoor plant. 

The plant originates from southern Mexico, Guyana, and northern Brazil and there are interesting theories on where the Money Tree got its name. Some say it is because of the five shiny evergreen leaves found on each branch. The leaves are said to symbolize the five fundamental Feng Shui elements -- Metal, Wood, Water, Fire, and Earth. The plant symbolizes good wealth and most people believe it brings luck and fortune to any place. 

This plant is easy to maintain.  It needs just enough watering to keep the potting soil moist.  The soil should preferably be composed of an equal proportion of river sand and garden soil to help with the drainage.  The tree thrives in medium light and if the large leaves are pruned regularly, new leaves will grow.

The plant has to be repotted in a bigger container once it has outgrown its previous pot. It can be planted directly into the soil and grow into a big tree.  In its full maturity, it blooms with spectacular pinkish flowers that come with woody green pods with edible nuts. The nuts can be eaten raw or roasted.

The Money Tree is most of the time pest-free, but it may occasionally be infested with house plant pests such as mealybugs.  Just wash the plant with dilute detergent and clean water to prevent or stop infestation.


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Hier ze je ze heel vaak, wel niet zo ge-cultiveerd als op het plaatje maar toch dezelfde. Grappig is ook dat ie afwisselend of gele, of rode bloemen geeft. Groeit niet hard maar wel gestaag.  :thumb:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Toch is het vreemd,  dat de Filipino's blijven denken dat die geldbomen alleen in het buitenland staan  :haha:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

MadRed

Lucky bamboo is toch heel iets anders dan wat er op dat plaatje staat. Tik dat maar eens in in een search engine :)

xav

je kan die plantjes volop kopen in ikea... heb er al eentje in mijn huis gehad... maar heeft het niet lang getrokken...  :ikkeniebegrijp:

opinie

Citaat van: xav op woensdag  5 januari 2011, 14:25:43
maar heeft het niet lang getrokken...  :ikkeniebegrijp:

Je moest ook wachten tot hij volgroeid was voor je de blaadjes mocht oogsten.

Zo ziet de boom er volgroeid uit:

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Lucky bamboo alias feng shui plant Dracaena sanderiana



Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Rich

Citaat van: opinie op woensdag  5 januari 2011, 16:41:17
Citaat van: xav op woensdag  5 januari 2011, 14:25:43
maar heeft het niet lang getrokken...  :ikkeniebegrijp:

Je moest ook wachten tot hij volgroeid was voor je de blaadjes mocht oogsten.

Zo ziet de boom er volgroeid uit:




Opinie, ik kan heel goed snoeien. Heb jij soms nog hulp nodig in de tuin?  :dollareyes: :handenwrijven:

Het snoeiafval neem ik gratis mee  :floet:
Rich de Nederbelg.

opinie

Citaat van: Rich op woensdag  5 januari 2011, 16:52:26
Het snoeiafval neem ik gratis mee  :floet:

Dat is vriendelijk van je!  :thumb: Euh, je weet toch dat de blederen in de herfst vallen en we momenteel in de winter zitten?  :floet:

Erger is het dat er zo vaak bladluizen in zitten en dan verschrompelen de blaadjes snel. Ook schijnen er rupsen te zijn die deze boom uitkiezen en resistent zijn voor alles. De rupsen zijn te herkennen aan de twee rode driehoekjes met een punt naar elkaar onder de kop. Er gaan geruchten dat een flinke hoeveelheid leeuwenmest aan de stam van de boom hier tegen zou beschermen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Rich

Citaat van: opinie op woensdag  5 januari 2011, 17:15:57
Citaat van: Rich op woensdag  5 januari 2011, 16:52:26
Het snoeiafval neem ik gratis mee  :floet:

Dat is vriendelijk van je!  :thumb: Euh, je weet toch dat de blederen in de herfst vallen en we momenteel in de winter zitten?   :floet:


Ja dat wist ik, maar wat jij blijkbaar niet weet, is dat er bladhoudende heesters bestaan zoals ondermeer Viburnum, Skimmia..... Jouw boom is een bladhoudende....vandaar dat ik je te hulp wil schieten.  :floet:
Rich de Nederbelg.