is het gevaarlijk om naar davao te gaan ?

Gestart door basics, zondag 10 februari 2013, 11:42:35

Vorige topic - Volgende topic

basics

is het gevaarlijk om naar davao te gaan ?
er is toch altijd spraken over de alqaida members daar enzo kanten van mindanao..
ik heb iemand leren kennen uit davao stad ze is heel leuk maar ben onzeker omdat daar veel sprake is over ontvoeringen enzo.
weet iemand er meer over ?
zij zeggen dat ze daar niks van merken maarja.
ben daar toch niet gerust .

groetjes

bananacreek

Citaat van: basics op zondag 10 februari 2013, 11:42:35
is het gevaarlijk om naar davao te gaan ?
er is toch altijd spraken over de alqaida members daar enzo kanten van mindanao..
ik heb iemand leren kennen uit davao stad ze is heel leuk maar ben onzeker omdat daar veel sprake is over ontvoeringen enzo.
weet iemand er meer over ?
zij zeggen dat ze daar niks van merken maarja.
ben daar toch niet gerust .

groetjes

Normaal gesproken niet maar er wonen een aantal leden in Davao en die weten het veel beter dan ik...........want ik ben er nog nooit geweest............


Willy

Citaat van: basics op zondag 10 februari 2013, 11:42:35
is het gevaarlijk om naar davao te gaan ?
er is toch altijd spraken over de alqaida members daar enzo kanten van mindanao..
ik heb iemand leren kennen uit davao stad ze is heel leuk maar ben onzeker omdat daar veel sprake is over ontvoeringen enzo.
weet iemand er meer over ?
zij zeggen dat ze daar niks van merken maarja.
ben daar toch niet gerust .

groetjes
Zit hier voor het derde jaar op rij telkens voor een termijn van 3 maanden. Nog nooit iets gemerkt van Abu Sayef. Vorig jaar zelfs met openbaar vervoer naar General Santos heen en weer gereisd zonder problemen. Ook gans Mindanao met een taxi-van doorkruist naar het noorden en de oversteek gemaakt naar Camuiguin. Zonder problemen. Ook Davao-stad geen enkel probleem om u hier vrij te bewegen. De kant Cotabato en Zamboanga is misschien niet zo veilig .

evethe

Ben vorige jaar geweest in Davao geen probleem
Ik ben niet hard ,Ik zeg gewoon alles wat een alleen maar denkt
Ik hou niet van schijnheilige mensen

gammaracer

mijn vrouw is ook van davao , is de grootste stad op de grootste landengte ter wereld ,groter dan manilla

persoonlijk heb ik geen problemen gekend met de radicale moslims aldaar ,maar ze zijn er wel natuurlijk , kreeg tijdens mijn eerste verblijf daar al het nieuws dat er een al qaida kopstuk verdwenen was , ik werd dus wel een beetje overbeschermd door mijn toekomstige vrouw en haar family

Dat de al qaida dreiging serieus wordt genomen moet je niet aan twijfelen , als je met de bus naar davao rijdt kan het zijn dat je moet afstappen onderweg om uitgebreid gefoulleerd te worden .
toen zat er een pakistani op de bus , die werd letterlijk uitgekleed door  zwaar gewapende militairen . :rennen:


Ik zou toch niet al te veel in de kijker lopen aldaar ,het noodlot is soms niet ver af , dus veel succes met uw reis, laat u niets afraden maar kijk wel uit uw doppen

Quezonboy

Citaat van: Willy op zondag 10 februari 2013, 11:51:34
Citaat van: basics op zondag 10 februari 2013, 11:42:35
is het gevaarlijk om naar davao te gaan ?
er is toch altijd spraken over de alqaida members daar enzo kanten van mindanao..
ik heb iemand leren kennen uit davao stad ze is heel leuk maar ben onzeker omdat daar veel sprake is over ontvoeringen enzo.
weet iemand er meer over ?
zij zeggen dat ze daar niks van merken maarja.
ben daar toch niet gerust .

groetjes
Zit hier voor het derde jaar op rij telkens voor een termijn van 3 maanden. Nog nooit iets gemerkt van Abu Sayef. Vorig jaar zelfs met openbaar vervoer naar General Santos heen en weer gereisd zonder problemen. Ook gans Mindanao met een taxi-van doorkruist naar het noorden en de oversteek gemaakt naar Camuiguin. Zonder problemen. Ook Davao-stad geen enkel probleem om u hier vrij te bewegen. De kant Cotabato en Zamboanga is misschien niet zo veilig .
Abu Sayef zit in het westen (De kant Cotabato en Zamboanga is misschien niet zo veilig) , in het oosten moet je zorgen maken over de communisten van de NPA maar allleen op het platteland.

Ronny55

Citaat van: Willy op zondag 10 februari 2013, 11:51:34
Citaat van: basics op zondag 10 februari 2013, 11:42:35
is het gevaarlijk om naar davao te gaan ?
er is toch altijd spraken over de alqaida members daar enzo kanten van mindanao..
ik heb iemand leren kennen uit davao stad ze is heel leuk maar ben onzeker omdat daar veel sprake is over ontvoeringen enzo.
weet iemand er meer over ?
zij zeggen dat ze daar niks van merken maarja.
ben daar toch niet gerust .

groetjes
Zit hier voor het derde jaar op rij telkens voor een termijn van 3 maanden. Nog nooit iets gemerkt van Abu Sayef. Vorig jaar zelfs met openbaar vervoer naar General Santos heen en weer gereisd zonder problemen. Ook gans Mindanao met een taxi-van doorkruist naar het noorden en de oversteek gemaakt naar Camuiguin. Zonder problemen. Ook Davao-stad geen enkel probleem om u hier vrij te bewegen. De kant Cotabato en Zamboanga is misschien niet zo veilig .
Davao is een betrekkelijk veilige stad .De stad wordt met de ijzere hand veilig gehouden . 10 a 15 geleden was het wel anders,maar das nu verleden tijd . Uit moslim gebieden wegblijven is ten zeerste aangeraden in Mindanao. Ik zelf woon in CDO(6 jaar nu) dat is noord Mindanao, ben al verscheidene keren naar Davao geweest met een groep motorrijders, +/- 380 km van hier...Nog nooit problemen gehad in Davao. Zuid/westen van mindano en moslimgebieden vermijden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

josv

Ik woon hier nu 5 jaar zonder problemen. NPA, abu huppeldepup etc. etc. zullen hier best wel komen maar dan om boodschappen te doen in de grote malls  :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

antzan

Er is een site ,  MINDANAO BOB , hij ,Amerikaan woont al jaren in Davao ,
en heeft diverse site,s over [ en weet veel van ] Mindanao .
Zoek zijn site , vraag hem wat je wil , en hij geeft antwoord !
Foodmaster

Herbie

NEE het is zeker niet gevaarlijk. Is het gevaarlijk in Brussel, Amsterdam, Parijs, en andere steden? Misschien wel en misschien niet.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.