attest mutualiteit/status: 2 visaweigering al!!

Gestart door Michael, vrijdag 27 juli 2012, 17:47:29

Vorige topic - Volgende topic

bigfoot12345

Je moet bij jou mutualiteit duidelijk aangeven dat het voor een gezinshereniging is.
Ik zit bij de cm en toen ik daarvoor ging scheepten ze me af met een bewijs dat ik verzekerd ben en zeiden ze pakt een kopie van je simkaart en dat zal wel voldoen.
Gelukkig zocht ik nog wat info op het net en kwam ik te weten dat er speciale documenten zijn voor aanvraag visum gezinshereniging.
Terug naar cm en blijven zitten tot ze de moeite deden om de info op te zoeken en ben buiten gegaan met het nodige document.
Dus duidelijk maken dat je het nodig hebt voor aanvraag visum gezinshereniging en als jou vrouw hier dan is moet ze juist eens langsgaan om te tekenen en ze is verzekerd.

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

BartBec

Dat zou dus betekenen dat ze elke aanvraag kunnen weigeren als je huwelijk  in Belgie nog niet geregistreerd is en je huwelijk dus niet voorkomt in je burgerlijke stand...  Of heb ik dat misbrgrepen nu ??

hansy66

Ik ben ook naar mutualiteit gegaan om een bewijs te vragen of ze mijn vrouw konden inschrijven zodra ze in Belgie was, heb ik zonder probleem gekregen, heb wel een copy van HAAR paspoort laten zien  alsook een copy van huwelijks akte .........; gekregen zonder verder iets te vragen

BartBec

Citaat@FO. In Belgie moet de echtgenote in Belgie zijn voor ze volgens DE WET het huwelijk kunnen inschrijven. Advokaten hebben mij dat bevestigd maar natuurlijk zijn er gemeenten die het toch doen omdat ze niet op de hoogte zijn

Kan iemand mij mischien eens de precieze wettekst bezorgen, waarin letterlijk staat dat beide partners zich in Belgie moeten bevinden, alvorens je buitenlands huwelijk hier kan erkend worden en dus ook je burgerlijke stand kan gewijzigd worden ??
Ik zit hier al twee dagen allerlei wetteksten te doorzoeken maar vind hier niets van terug. Ook bij navraag over de te volgen procedure vindt ik van die voorwaarde niets terug...

Kan iemand mij eens duidelijk aantonen dat je huwelijk (dus je burgerlijk stand ) moet gewijzigd zijn alvorens je Partner ook maar aanspraak kan doen op gezinshereniging ???

Ben ik echt de enige die zich zorgen maakt om wat Michael hier zegt ?? Trouwens Michael was dit de enig reden van weigering of ware er nog elementen in het dossier niet in orde?

rudslovac

Ga je ook niet vinden. Kijk eens op een site van één of ander stadhuis, (zie uitleg buitenlands huwelijk), en je weet genoeg.