Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nieuw Hotel in Intramurus.

Gestart door gosternokke, zondag 5 augustus 2012, 17:43:40

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

 word flink werk gemaakt van de rehabilitatie van Intramuros.  Was intramuros 10 jaar terug nog vooral krotten en bedrijven. Thans word alles gedaan de oude binnenstad iets van zijn oude glorie terug te geven.

  Dit hotel in oude stijl is een goede bijdrage

   http://thebayleaf.com.ph/about-us/about-the-bayleaf

Yoshi

Daar heb ik tijdens mijn reis 1 nacht verbleven. Erg mooi, zeer vriendelijk personeel.

gosternokke

Mag  wel ook , ik zie prijzen van 3800 peso voor een kamer,  dat wil ik in geen 3800 jaar betalen   :biggrinn:  Mij niet gezien daar   :benweg:

antzan

Ja ,inderdaad prijzig .
In Iligan City ,Elena tower betalen we al jaren 800/900 peso ,
in Manila GoHotels is het 680/1280 ligt aan tijd van boeken .
In Cebu ook nooit meer betaald dan 1200/1300
antzan
Foodmaster

Fail_over

Mijn Asawa zegt dat wij als witneuzen voorlopig nog weg moeten blijven binnen de Intramuros. Veelste gevaarlijk, te veel holdups enz,
:weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

yepyep

Intramuros valt wel mee hoor Fail over.

Amice

Wilde ik net zeggen, heb daar toch verschillende keren enige dagen rondgelopen ook tijdens festiviteiten als het erg druk bevolkt is maar nog nooit iets gebeurd daar.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Bulldozer

Citaat van: Fail_over op zondag 13 januari 2013, 20:36:43
Mijn Asawa zegt dat wij als witneuzen voorlopig nog weg moeten blijven binnen de Intramuros. Veelste gevaarlijk, te veel holdups enz,
:weetikniet:
Wat een onzin. in Intramurus lopen de meeste buitenlanders van heel de Filippijnen met het main office van bureau of immigration daar. Heb er ook vaak rondgelopen terwijl ik aan het wachten was op mijn visa extensie. Geen enkel probleem.

gosternokke

Citaat van: Fail_over op zondag 13 januari 2013, 20:36:43
Mijn Asawa zegt dat wij als witneuzen voorlopig nog weg moeten blijven binnen de Intramuros. Veelste gevaarlijk, te veel holdups enz,
:weetikniet:


  Dat was vroeger F-O.  Weet nog dat ik bij mijn eerste bezoek aan   :smiley-philippines:  begin jaren 80 om de andere dag naar het Central post office liep , om een brief naar  :nederlandsevlag: te posten.  Internet was er zeker nog niet en ik moet toch men belefeinissen kwijt.


In die tijd waren er tegen de stadsmuur nog wat krotjes waar allerlij ongure types woonden.     ben destijds diverse malen aangesproken, en de aanbiedingen varieerden van lekker mee-eten en drinken tot iemand die zen dochter van 16 te koop aan bood.     Ben misschien niet de allerslimste op aarde, maar ik had wel door dat ik van geen van het aangebodene gebruik  moest maken. :biggrinn:

Ik was te koriput voor een jeepney dus liep  altijd van Ermita naar Central post-office.   En soms liep ik na het post -office nog verder de bruggen van de Pasig river over naar Quiapo en Ongpin en daaromtrent.

  Waar vroeger die krottten stonden bij de stadsmuur is nu de golfbaan.

   Bij filippijnsen dringt het maar langzaam door dat dingen veranderen.    Zo zie ik mensen in  :smiley-philippines:  vaak schrikken als ik zeg dat we op palawan wonen,
vervolgens vragen ze dan    ,, daar is toch die lepra kolonie ,, ?     hebben ze ooit wel eens gehoort toen ze klein waren, maar dat dingen kunnen veranderen komt niet bij ze op,  en dat bedoel ik niet persoonlijk ,maar in het algemeen.

gosternokke

Hier de entree van de Central postoffice   nabij Intramuros. Ziet er nu gelikt uit , maar begin jaren 80 was het zeer verloederd.