wat zijn vrienden? Voor nederlandersen belgen en of Filipino,s

Gestart door huisman45, vrijdag 25 januari 2013, 10:19:17

Vorige topic - Volgende topic

Digos

LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

Tjs, het hangt er idd maar helemaal vanaf.
Toen ik een jaar in de  :smiley-philippines: verbleef heb ik diverse contacten gehad. Een Canadees die ADHD had en via z'n familie in canada teerde en op de  :smiley-philippines:  verbleef. Na 10 min conversatie was de vraag om geld er al.
Een Engelsman die ik regelmatig in onze buurt zag rondlopen met  :smiley-philippines: pinays, ook bij de Jolibee kwam ik hem tegen met een minor. Zijn nichtje.  :weetikniet: Hij zat op zwart zaad en vroeg mij om tips voor een job in een callcentre.

Mijn schoonbroer heb ik altijd als zeer prettig ervaren in de omgang. Natuurlijk deed hij klusjes die betaalt werden. Maar nooit vervelend als het om geld ging,

Iemand die ik in die periode als echte vriend bij het schamele lijstje bij heb kunnen schrijven kennen jullie allemaal.
Deze persoon heeft mijn meeste hoogachting en bewondering dat hij de dingen nog steeds doet zoals hij doet.
Stiekem nog steeds trots dat ik zijn "best men" mocht zijn. Thx Yep!  :thumb: :applaus:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

yepyep

Citaat van: Fail_over op zaterdag  2 februari 2013, 23:22:44
Tjs, het hangt er idd maar helemaal vanaf.
Toen ik een jaar in de  :smiley-philippines: verbleef heb ik diverse contacten gehad. Een Canadees die ADHD had en via z'n familie in canada teerde en op de  :smiley-philippines:  verbleef. Na 10 min conversatie was de vraag om geld er al.
Een Engelsman die ik regelmatig in onze buurt zag rondlopen met  :smiley-philippines: pinays, ook bij de Jolibee kwam ik hem tegen met een minor. Zijn nichtje.  :weetikniet: Hij zat op zwart zaad en vroeg mij om tips voor een job in een callcentre.

Mijn schoonbroer heb ik altijd als zeer prettig ervaren in de omgang. Natuurlijk deed hij klusjes die betaalt werden. Maar nooit vervelend als het om geld ging,

Iemand die ik in die periode als echte vriend bij het schamele lijstje bij heb kunnen schrijven kennen jullie allemaal.
Deze persoon heeft mijn meeste hoogachting en bewondering dat hij de dingen nog steeds doet zoals hij doet.
Stiekem nog steeds trots dat ik zijn "best men" mocht zijn. Thx Yep!  :thumb: :applaus:

Thanks Fail_over, my pleasure. Heb ook veel respect voor jouw doorzettingsvermogen en vastberadenheid door de jaren heen.

Bedankt voor het compliment trouwens.

Ronny55

Citaat van: Digos op zaterdag  2 februari 2013, 20:28:44
Stond ooit eens te praten te samen met vrouw met een  :smiley-philippines: friend en er stond een een Amerikaan bij. Was de eerste keer dat hij men vrouw zag......zei ie botweg...die wil ik ook weleens  :copulatie: waar ik en men vrouw bij stond. Sindiens heb ik in de phils nooit witneuzen als vriend gehad.....nou ja vriend is veel gezegd....kennis dan?
Heb hem dan ook nooit meer (willen) zien.

Dat kennen we . Inderdaad , heb niks tegen amerikanen ...in de grond goede mensen....maar ja, je weet wat ik bedoel  :dump:. Ik kan er gewoon niet mee om , hun "superioryteit", laagdunkend over alles en nog wat hier. Die denken echt dat zij hier alles mogen en dat ze onze lieve Heer met Zijn tenen vasthebben. Opscheppers over alles en nog wat  :blahblah:....en puntje bij paaltje , op enkele uitzonderingen na, gene nagel om aan hun kont te krabben. 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Baron

 :hoedjeaf:

Soms is het ook erg moeilijk vrienden te behouden door omstandigheden van buiten af.
Iemand die in je jeugd je beste vriend was en later een goede en drukke baan, vrouw en kinderen krijgt 300 km verder op.
Dan verwatert zo een vriendschap in 20 jaar toch wel veel.

Verder is het ook niet zo zwart - wit. Je zou vriendschapsrelaties eigenlijk moeten uitdrukken in een schaal van 1-100.
En ook meen ik dat men vrienden kunt hebben voor verschillende "dingen".
Zo heb ik motorvrienden, die OOK heel goede vrienden zijn.  Maar waarmee ik nooit buiten de motorwereld mee zou durven te komen vanwege hun extreem zijn, wat je alleen begrijpt als je dor de (stof) bril van de motorrijder kijkt. (Dus geen roze om maar eens een bekend iemand te citeren).
Sommige aspecten van iemand vind ik fantastisch, andere aspecten moet ik dan weer niks van hebben. Kunnen toch best goede vrienden zijn (ergens op die schaal van 1-100).

En, hoe echt moet een echte vriend zijn. Een echte vriend hoeft niet echt te zijn. En in wat zou iemand dan echt moeten zijn.
In nood leer je je vrienden kennen. En als je (God bless) geen nood kent.

Ik hou van mensen en in ieder mens zitten goede en aardige dingen. Ik treed in principe mensen welwillend tegemoet (wil ik, probeer ik, denk en hoop ik van mezelf)
En ergens tussen die 1 en 100 (voorheen genoemd) komen we dan uit.

:thumb: :daag:


Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Quezonboy

Ik beschouw slechts 1 Filipijnse vriendin (ik heb het niet over mijn "girlfriend) als echte vriend, de rest als tussenin vriend en kennis en/of familie van Filipijnse vriendin.