Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vrijwilligerswerk

Gestart door Joerie, maandag 14 november 2011, 23:11:49

Vorige topic - Volgende topic

innka3

Citaat van: Digos op woensdag 14 december 2011, 00:16:44

Wat ik me wel afvraag is met vrijwilligerswerk.....wie bekostigd het verblijf de reis en etc....allemaal?

:ikkeniebegrijp:


de vrijwilliger zelf ,ik denk :denk: vrijwillig anders is het geen  :neeneenee:vrijwilliger, toch  :¨l

Amice

Vrijwilligers werk betekend dat er geen honorarium wodt verstrekt maar onkosten worden meestal wel betaald. Men wordt immers als vrijwilliger aangenomen/uitgezonden.

De organisatie dient de vrijwilliger ook te verzekeren.

Er zijn echter vele varianten in vrijwilligers werk,zo ook de organisaties.
Maar Nederlandse organisaties,zullen zich veelal wel aan de verplichtingen houden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Joerie

Citaat van: Amice op woensdag 14 december 2011, 18:24:15
Vrijwilligers werk betekend dat er geen honorarium wodt verstrekt maar onkosten worden meestal wel betaald. Men wordt immers als vrijwilliger aangenomen/uitgezonden.

De organisatie dient de vrijwilliger ook te verzekeren.

Er zijn echter vele varianten in vrijwilligers werk,zo ook de organisaties.
Maar Nederlandse organisaties,zullen zich veelal wel aan de verplichtingen houden.

Kheb toch ondervonden dat sommige NGO's het niet zo nauw nemen met verzekeringen en zo en dat je zelf voor alles mag opdraaien. Ook mag je soms lang wachten op enig teken van leven vanuit Phils van die organisaties en geven ze onvoldoende info over wat je werk ter plaatse echt zal inhouden. Daarom heb ik nu gekozen voor een andere formule waarbij ik zelf mijn project kan ontwikkelen (en eventueel wat geld verdienen) en ook kan samenwerken met een NGO, in dit geval Trias. Lijkt me veel interessanter.

Ik stel me ook wel soms vragen bij de werking van vele NGO's. Mij lijkt het dat door met vrijwilligers te werken ze soms de Filipinos benadelen die dat werk evengoed zouden kunnen doen. Wat voor nut heeft het nu om Westerse vrijwilligers Engelse les te laten geven aan straatkinderen? Alsof er geen werkloze leraars genoeg zijn op Phils.  :weetikniet:

Amice

Qua engelse les heb je wel gelijk natuurlijk,dat zouden ze zelf ook kunnen en dat gebeurt m.i. ook wel want in veel gevallen moeten de afstuderende ook n stage lopen.

Ik ken echter ook leraressen waarvan ik denk tjonge die mag wel eens wat aan dr uitspraak doen qua engels.
Hoe vaak ik hier niet hoor dat SIR uitgesproken wordt als SER
En zo zijn er vele voorbeelden te noemen waarom men liever westerse vrijwilligers heeft, vanwege de opleiding dan wel te verstaan.

Net als de nederlander is ook de filipino daarnaast liever lui dan moe. Aldus is het fantastisch als n buitenlander bereid is dat werk te doen.  :haha:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Joerie

Citaat van: Amice op woensdag 14 december 2011, 20:48:08
Qua engelse les heb je wel gelijk natuurlijk,dat zouden ze zelf ook kunnen en dat gebeurt m.i. ook wel want in veel gevallen moeten de afstuderende ook n stage lopen.

Ik ken echter ook leraressen waarvan ik denk tjonge die mag wel eens wat aan dr uitspraak doen qua engels.
Hoe vaak ik hier niet hoor dat SIR uitgesproken wordt als SER
En zo zijn er vele voorbeelden te noemen waarom men liever westerse vrijwilligers heeft, vanwege de opleiding dan wel te verstaan.

Net als de nederlander is ook de filipino daarnaast liever lui dan moe. Aldus is het fantastisch als n buitenlander bereid is dat werk te doen.  :haha:

Is het dan gewoon niet interessanter om de Filippijnse leerkrachten extra op te leiden?

Amice

hmm, tja, maar het hele onderwijs systeem is van 1840 geloof ik, dus drastisch aan vernieuwing toe. Allereerst zou dat n mega operatie wezen(denk maar aan de invoering van de mammoetwet in Nederland destijds) en dan zouden ze daarvoor dus allereerst de leerkrachten dienen om t scholen.
Bezijdens dat komt dan ook nog de CHED, Unesco enz om de hoek kijken om aansluiting en goedkeuringen en certificaten te verkrijgen.

Daar is geen geld voor hier en als het er al is dan wordt ook hier dat liever weg gegraaid. Er is nogthans geen regering die daar werk van heeft gemaakt.

Aldus zouden eerst de politici gedwongen moeten worden daar iets aan te doen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Joerie

Citaat van: Amice op vrijdag 16 december 2011, 19:06:33
hmm, tja, maar het hele onderwijs systeem is van 1840 geloof ik, dus drastisch aan vernieuwing toe. Allereerst zou dat n mega operatie wezen(denk maar aan de invoering van de mammoetwet in Nederland destijds) en dan zouden ze daarvoor dus allereerst de leerkrachten dienen om t scholen.
Bezijdens dat komt dan ook nog de CHED, Unesco enz om de hoek kijken om aansluiting en goedkeuringen en certificaten te verkrijgen.

Daar is geen geld voor hier en als het er al is dan wordt ook hier dat liever weg gegraaid. Er is nogthans geen regering die daar werk van heeft gemaakt.

Aldus zouden eerst de politici gedwongen moeten worden daar iets aan te doen.

Ik bedoelde eigenlijk dat die ontwikkelingsorganisaties die taak voor een stuk op zich kunnen nemen. Ze moeten natuurlijk wel geen alternatief onderwijssysteem in het leven roepen, maar wat extra opleiding aanbieden nadat ze hun diploma behaald hebben. Maar in de eerste plaats moeten we er natuurlijk naar streven dat het onderwijssysteem daar hervormd wordt. Ik kan niet snappen dat derde wereld landen ontwikkelingshulp krijgen, maar daar slechts heel weinig van investeren in onderwijs. Goed onderwijs is één van de basispijlers voor een goede economie.

Amice

Citaat van: Joerie op zaterdag 17 december 2011, 10:16:54
Citaat van: Amice op vrijdag 16 december 2011, 19:06:33
hmm, tja, maar het hele onderwijs systeem is van 1840 geloof ik, dus drastisch aan vernieuwing toe. Allereerst zou dat n mega operatie wezen(denk maar aan de invoering van de mammoetwet in Nederland destijds) en dan zouden ze daarvoor dus allereerst de leerkrachten dienen om t scholen.
Bezijdens dat komt dan ook nog de CHED, Unesco enz om de hoek kijken om aansluiting en goedkeuringen en certificaten te verkrijgen.

Daar is geen geld voor hier en als het er al is dan wordt ook hier dat liever weg gegraaid. Er is nogthans geen regering die daar werk van heeft gemaakt.

Aldus zouden eerst de politici gedwongen moeten worden daar iets aan te doen.

Ik bedoelde eigenlijk dat die ontwikkelingsorganisaties die taak voor een stuk op zich kunnen nemen. Ze moeten natuurlijk wel geen alternatief onderwijssysteem in het leven roepen, maar wat extra opleiding aanbieden nadat ze hun diploma behaald hebben. Maar in de eerste plaats moeten we er natuurlijk naar streven dat het onderwijssysteem daar hervormd wordt. Ik kan niet snappen dat derde wereld landen ontwikkelingshulp krijgen, maar daar slechts heel weinig van investeren in onderwijs. Goed onderwijs is één van de basispijlers voor een goede economie.
Dat is allereerst omdat er teveel aan de strijkstok blijft hangen en ik denk niet dat westerse economen daar op zitten te wachten, als ik ongelijk heb was het immers allang gebeurt.

Derde wereld landen leven van giften die soms angstvallig in stand gehouden worden.

De Filippijnen is daar een goed voorbeeld van aangezien daar 10% van het BNP binnenkomt via OFW workers, die filipino's hebben dus hun lesje goed geleerd dienaangaande.
Er is immers niets beter verdient dan gratis geld krijgen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent