geld overmaken naar filippijnen (western union)

Gestart door boky, maandag 19 december 2011, 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Het is al op andere topic uitgelegt dat WU dieven zijn. Maar waarom om de 14 dagen, als je het om de maand stuurt spaar je nog eens geld uit.  :floet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Rich

Citaat van: Herbie op maandag 31 december 2012, 14:15:09
Het is al op andere topic uitgelegt dat WU dieven zijn. Maar waarom om de 14 dagen, als je het om de maand stuurt spaar je nog eens geld uit.  :floet:

Mijn gedacht ook  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: Rich op maandag 31 december 2012, 14:36:40
Citaat van: Herbie op maandag 31 december 2012, 14:15:09
Het is al op andere topic uitgelegt dat WU dieven zijn. Maar waarom om de 14 dagen, als je het om de maand stuurt spaar je nog eens geld uit.  :floet:

Mijn gedacht ook  :jajaja:

:lachen: :lachen: :lachen:

Dat had je gedacht.... Als je om de maand 200 euro opstuurt, zijn die half van de maand op en mag je 'bijsturen' ....Als je om de 2 weken 100 euro opstuurt en je herhaalt in iedere chat sessie 10 keer het woord 'budget' dan is er kans dat ze 'toekomt' ... eens je de 10 de verjaardag van je relatie mag vieren, is er kans dat ze een notie heeft van wat 'budget' betekent, en kan je misschien per maand beginnen sturen...

:jajaja: :jajaja: :jajaja:

Maar tegen dat onze relatie 10 jaar is woon ik al grotendeels in Cebu ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

antzan

Dat werkt allemaalniet daar . Wij  stuurden vroeger  1x per 3 maanden  ,  maar  ,  na korte tijd was het geld op .
Nu doen we per maand ,maar dan na 2 weken belt haar broer weer
voor nieuw .
Doen we dus anders nu . Sturen het naar een bekende , die het afhaald
en dan wekelijks verdeeld .
antzan
Foodmaster

Herbie

Citaat van: vvjoris op maandag 31 december 2012, 15:02:37
Citaat van: Rich op maandag 31 december 2012, 14:36:40
Citaat van: Herbie op maandag 31 december 2012, 14:15:09
Het is al op andere topic uitgelegt dat WU dieven zijn. Maar waarom om de 14 dagen, als je het om de maand stuurt spaar je nog eens geld uit.  :floet:

Mijn gedacht ook  :jajaja:

:lachen: :lachen: :lachen:

Dat had je gedacht.... Als je om de maand 200 euro opstuurt, zijn die half van de maand op en mag je 'bijsturen' ....Als je om de 2 weken 100 euro opstuurt en je herhaalt in iedere chat sessie 10 keer het woord 'budget' dan is er kans dat ze 'toekomt' ... eens je de 10 de verjaardag van je relatie mag vieren, is er kans dat ze een notie heeft van wat 'budget' betekent, en kan je misschien per maand beginnen sturen...

:jajaja: :jajaja: :jajaja:

Maar tegen dat onze relatie 10 jaar is woon ik al grotendeels in Cebu ....

Een beetje meer op je tanden bijten dan. Zo als het al op is na 14 dagen dan is dat grote pech hee. Bij sturen  :neeneenee: Dan moeten ze maar gras eten. Zo leren ze hoe het werkt. Zo kan je blijven geven. Veel mensen hier, die moeten rond komen met een pensioentje van 1100 euro moeten ook niet alles op doen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Rich

Citaat van: vvjoris op maandag 31 december 2012, 15:02:37
Citaat van: Rich op maandag 31 december 2012, 14:36:40
Citaat van: Herbie op maandag 31 december 2012, 14:15:09
Het is al op andere topic uitgelegt dat WU dieven zijn. Maar waarom om de 14 dagen, als je het om de maand stuurt spaar je nog eens geld uit.  :floet:

Mijn gedacht ook  :jajaja:

:lachen: :lachen: :lachen:

Dat had je gedacht.... Als je om de maand 200 euro opstuurt, zijn die half van de maand op en mag je 'bijsturen' ....Als je om de 2 weken 100 euro opstuurt en je herhaalt in iedere chat sessie 10 keer het woord 'budget' dan is er kans dat ze 'toekomt' ... eens je de 10 de verjaardag van je relatie mag vieren, is er kans dat ze een notie heeft van wat 'budget' betekent, en kan je misschien per maand beginnen sturen...

:jajaja: :jajaja: :jajaja:

Maar tegen dat onze relatie 10 jaar is woon ik al grotendeels in Cebu ....


Als dat zo zou geweest zijn of is, dan had ik het al lang voor bekeken gehouden want dan weet ik hoe laat het is  :jajaja:  Budgeteren heeft mijn vrouw wel geleerd als ze voor 3 kinderen moet zorgen, dus het probleem van nooit genoeg enz ken ik niet.  Gelukkig maar  :happy:
Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: Rich op maandag 31 december 2012, 15:59:05
Citaat van: vvjoris op maandag 31 december 2012, 15:02:37
Citaat van: Rich op maandag 31 december 2012, 14:36:40
Citaat van: Herbie op maandag 31 december 2012, 14:15:09
Het is al op andere topic uitgelegt dat WU dieven zijn. Maar waarom om de 14 dagen, als je het om de maand stuurt spaar je nog eens geld uit.  :floet:

Mijn gedacht ook  :jajaja:



Als dat zo zou geweest zijn of is, dan had ik het al lang voor bekeken gehouden want dan weet ik hoe laat het is  :jajaja:  Budgeteren heeft mijn vrouw wel geleerd als ze voor 3 kinderen moet zorgen, dus het probleem van nooit genoeg enz ken ik niet.  Gelukkig maar  :happy:

Toch heb ik er begrip voor ... ze hebben nooit met geld leren omgaan ... dan is het nu wel tijd om dat te leren, en dat gaat moeizaam. Ergens ben je als foreigner altijd een beetje kip met gouden eieren, en dus moeten de Filipinas maar zo slim zijn die niet te slachten é ... maar er eerder zorg voor te dragen, en dat is toch wel wat er dikwijls gebeurt. Langs de andere kant heb ik ook van Janice dingen geleerd waar ik niet altijd bij stilstond, maar dat is een heel ander onderwerp ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

mike-bel

mijn vrouw stuurt altijd via coinstar agent in oostende en is altijd tevreden, goeie koers altijd  : op 30-12 = 53.31
als er eens een misspelling is in de naam, bel je of stuur hen een mail, zij maken direct de correctie, en klaar is kees
zij zijn enkel agen voor coinstar en zeer veel filippinas maken gebruik van hun diensten, en is al ooit eens een probleem, zij zijn altijd bereikbaar, zelf op zondag en niet enkel van 9 tot 5  !
misschien krijg je bij andere company soms enkele pesos meer, maar als je een probleem hebt, zoals vvjoris aanhaalt,
moet je hemel en aarde verzetten om het op te lossen
het moet praktisch en goedkoop blijven en service is ook heel belangrijk,
ons eigen opinie, als het goed is mag het ook gezegd worden


Citaat van: vvjoris op maandag 31 december 2012, 10:51:18
Ik wou snel even nog 50 euro sturen naar Janice zodat ze een beetje nieuwjaar kan vieren ...

LCC hier in Antwerpen is open van 9u 's morgens op weekdagen, maar vandaag blijkbaar zonder enige aankondiging gesloten ...

Geen probleem, ik zal eens langs moneytrans sturen, is vlakbij op De Keyserlei, eerst koffietje drinken, want pas open om 9u30

Om 9u30 binnen bij Moneytrans, ze vragen eventjes te wachten ... computer moet gestart worden, en blijkbaar moeten ze eerst hun cash geld tellen .... Na 20 minuten kunnen ze me verderhelpen ...

Ondertussen heb ik de affichkes gelezen ...naar Afrika ... Zuid Amerika ... 'money there in minutes' ...

Ik vraag hoeveel de 'rate' is om te sturen, en waar kan afgehaald worden ...'depends what city'... Cebu ...ahhh Banco De Oro, Cebuano L'hullier...dus das ok want Cebuano heeft offices die 24/7 open zijn .... maar zegt de dame...jet is vandaag 31/12 dus kan het zijn dat het geld er pas is 2 of 3 januari

:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Conclusie:
Moneytrans = useless

Dan maar naar Western Union => 8.50 euro om te sturen en slechte wisselkoers 50.94

Conclusie:
Western Union = maffia

Had ik maar gewoon on line met Coinstar verstuurd.... 5 euro kost, koers 52.50 en geen nutteloze verplaatsing van 2 uur ....

vvjoris

Citaat van: mike-bel op dinsdag  1 januari 2013, 10:47:44
mijn vrouw stuurt altijd via coinstar agent in oostende en is altijd tevreden, goeie koers altijd  : op 30-12 = 53.31
als er eens een misspelling is in de naam, bel je of stuur hen een mail, zij maken direct de correctie, en klaar is kees
zij zijn enkel agen voor coinstar en zeer veel filippinas maken gebruik van hun diensten, en is al ooit eens een probleem, zij zijn altijd bereikbaar, zelf op zondag en niet enkel van 9 tot 5  !
misschien krijg je bij andere company soms enkele pesos meer, maar als je een probleem hebt, zoals vvjoris aanhaalt,
moet je hemel en aarde verzetten om het op te lossen
het moet praktisch en goedkoop blijven en service is ook heel belangrijk,
ons eigen opinie, als het goed is mag het ook gezegd worden


Citaat van: vvjoris op maandag 31 december 2012, 10:51:18
Ik wou snel even nog 50 euro sturen naar Janice zodat ze een beetje nieuwjaar kan vieren ...

LCC hier in Antwerpen is open van 9u 's morgens op weekdagen, maar vandaag blijkbaar zonder enige aankondiging gesloten ...

Geen probleem, ik zal eens langs moneytrans sturen, is vlakbij op De Keyserlei, eerst koffietje drinken, want pas open om 9u30

Om 9u30 binnen bij Moneytrans, ze vragen eventjes te wachten ... computer moet gestart worden, en blijkbaar moeten ze eerst hun cash geld tellen .... Na 20 minuten kunnen ze me verderhelpen ...

Ondertussen heb ik de affichkes gelezen ...naar Afrika ... Zuid Amerika ... 'money there in minutes' ...

Ik vraag hoeveel de 'rate' is om te sturen, en waar kan afgehaald worden ...'depends what city'... Cebu ...ahhh Banco De Oro, Cebuano L'hullier...dus das ok want Cebuano heeft offices die 24/7 open zijn .... maar zegt de dame...jet is vandaag 31/12 dus kan het zijn dat het geld er pas is 2 of 3 januari

:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Conclusie:
Moneytrans = useless

Dan maar naar Western Union => 8.50 euro om te sturen en slechte wisselkoers 50.94

Conclusie:
Western Union = maffia

Had ik maar gewoon on line met Coinstar verstuurd.... 5 euro kost, koers 52.50 en geen nutteloze verplaatsing van 2 uur ....

In BE is de beste keuze ongetwijfeld Coinstar, ik stuur ook regelmatig 'via Oostende' maar mijn ING-machientje werkt niet meer, vandaar...

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

polowonder

Nu, Western Union (hoewel het in de postkantoren aangeboden wordt) is bij ons al lang afgeschreven.

Wij gaan nu steeds naar Moneytrans (in Ledeberg). Enig probleem is dat het nu en dan wat lang duurt (enkele dagen), maar na even bellen (in het Frans) naar hun kantoor in Brussel dan lost dat wel op.
Voordeel is dat de afhalingspunten overal verspreid liggen (BDO M.Lhuillier), en dat de ontvanger opgebeld (getext) wordt.

Ik lees hier regelmatig over Coinstar. Blijkbaar kan dat online? Ik veronderstel dat je dan over een credit card moet beschikken? Ik heb er zelf wel een, maar mijn vrouw niet. Hoe werkt het dan (naar Gent naar Oostende rijden om een paar Euro uit te sparen lijkt mij wat lullig)