geld overmaken naar filippijnen (western union)

Gestart door boky, maandag 19 december 2011, 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: polowonder op dinsdag  1 januari 2013, 13:08:06
Nu, Western Union (hoewel het in de postkantoren aangeboden wordt) is bij ons al lang afgeschreven.

Wij gaan nu steeds naar Moneytrans (in Ledeberg). Enig probleem is dat het nu en dan wat lang duurt (enkele dagen), maar na even bellen (in het Frans) naar hun kantoor in Brussel dan lost dat wel op.
Voordeel is dat de afhalingspunten overal verspreid liggen (BDO M.Lhuillier), en dat de ontvanger opgebeld (getext) wordt.

Ik lees hier regelmatig over Coinstar. Blijkbaar kan dat online? Ik veronderstel dat je dan over een credit card moet beschikken? Ik heb er zelf wel een, maar mijn vrouw niet. Hoe werkt het dan (naar Gent naar Oostende rijden om een paar Euro uit te sparen lijkt mij wat lullig)

Credit Card niet nodig, eerst registreren en dan gewoon overschrijven, indien met ING is het geld binnen het uur in de  :smiley-philippines:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Herbie

Citaat van: vvjoris op dinsdag  1 januari 2013, 11:13:56
Citaat van: mike-bel op dinsdag  1 januari 2013, 10:47:44
mijn vrouw stuurt altijd via coinstar agent in oostende en is altijd tevreden, goeie koers altijd  : op 30-12 = 53.31
als er eens een misspelling is in de naam, bel je of stuur hen een mail, zij maken direct de correctie, en klaar is kees
zij zijn enkel agen voor coinstar en zeer veel filippinas maken gebruik van hun diensten, en is al ooit eens een probleem, zij zijn altijd bereikbaar, zelf op zondag en niet enkel van 9 tot 5  !
misschien krijg je bij andere company soms enkele pesos meer, maar als je een probleem hebt, zoals vvjoris aanhaalt,
moet je hemel en aarde verzetten om het op te lossen
het moet praktisch en goedkoop blijven en service is ook heel belangrijk,
ons eigen opinie, als het goed is mag het ook gezegd worden


Citaat van: vvjoris op maandag 31 december 2012, 10:51:18
Ik wou snel even nog 50 euro sturen naar Janice zodat ze een beetje nieuwjaar kan vieren ...

LCC hier in Antwerpen is open van 9u 's morgens op weekdagen, maar vandaag blijkbaar zonder enige aankondiging gesloten ...

Geen probleem, ik zal eens langs moneytrans sturen, is vlakbij op De Keyserlei, eerst koffietje drinken, want pas open om 9u30

Om 9u30 binnen bij Moneytrans, ze vragen eventjes te wachten ... computer moet gestart worden, en blijkbaar moeten ze eerst hun cash geld tellen .... Na 20 minuten kunnen ze me verderhelpen ...

Ondertussen heb ik de affichkes gelezen ...naar Afrika ... Zuid Amerika ... 'money there in minutes' ...

Ik vraag hoeveel de 'rate' is om te sturen, en waar kan afgehaald worden ...'depends what city'... Cebu ...ahhh Banco De Oro, Cebuano L'hullier...dus das ok want Cebuano heeft offices die 24/7 open zijn .... maar zegt de dame...jet is vandaag 31/12 dus kan het zijn dat het geld er pas is 2 of 3 januari

:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Conclusie:
Moneytrans = useless

Dan maar naar Western Union => 8.50 euro om te sturen en slechte wisselkoers 50.94

Conclusie:
Western Union = maffia

Had ik maar gewoon on line met Coinstar verstuurd.... 5 euro kost, koers 52.50 en geen nutteloze verplaatsing van 2 uur ....

In BE is de beste keuze ongetwijfeld Coinstar, ik stuur ook regelmatig 'via Oostende' maar mijn ING-machientje werkt niet meer, vandaar...


Toch zo iets niet. Want je kan daar gelijk welke kaart in steken. Ik heb vier zo'n bakjes maar gebruik er maar één.


Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Citaat van: Herbie op dinsdag  1 januari 2013, 16:04:14
Citaat van: vvjoris op dinsdag  1 januari 2013, 11:13:56
Citaat van: mike-bel op dinsdag  1 januari 2013, 10:47:44
mijn vrouw stuurt altijd via coinstar agent in oostende en is altijd tevreden, goeie koers altijd  : op 30-12 = 53.31

Citaat van: vvjoris op maandag 31 december 2012, 10:51:18
Ik wou snel even nog 50 euro sturen naar Janice zodat ze een beetje nieuwjaar kan vieren ...


Toch zo iets niet. Want je kan daar gelijk welke kaart in steken. Ik heb vier zo'n bakjes maar gebruik er maar één.




ING heeft een 'ander' machientje dan de andere banken ... zoals die op de foto heb ik er ook een stuk of 3 ...

ING heeft het kantoor hier om de hoek gesloten ...en ik moet mijn machientje 'binnendoen' om een nieuw te krijgen (per post, duurt 3 weken) ... je ziet van hier dat ik het nooit bij heb als ik een ING-kantoor passeer .... met hun idiote procedures altijd ... dat ze het gewoon iosturen als je meedeelt dat het kapot is ... zo'n ding kost 1 euro of zo (al rekenen ze 75 euro of zo als je 't verliest)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

joost

Hallo iedereen.
Allen hier nog de beste wensen voor 2013.
Ik kijk iedere dag op het forum en dit onderwerp volg ik dus ook. Weet je , ik kan en hoef ook niet bij jullie in de portemonnee kijken , maar alles kost geld. Bij de ene bank moet je afrekenen en bij de andere bank moet je betalen. Ik stuur 1 maal per maand geld op via Western Union. Goed , het kost geld om het over gemaakt te krijgen maar zodra ik geklikt heb dat ik de bevestiging krijg dat het overgemaakt is dan kunnen ze het gelijk ophalen. Het is net zoals Herbie zegt. Is het op dan is het eten gedaan. Ik hoef ook niet bij mijn werkgever halverwege de maand aan te kloppen met de vraag geef mij eens nieuw geld want het is op. Nog 30 dagen en dan ga ik het zelf brengen. Vertrek : 01-02-2013. Terug : 02-03-2013. Laat de boeren maar dorsen.
Groeten Joost.

Herbie

Citaat van: joost op dinsdag  1 januari 2013, 16:19:18
Hallo iedereen.
Allen hier nog de beste wensen voor 2013.
Ik kijk iedere dag op het forum en dit onderwerp volg ik dus ook. Weet je , ik kan en hoef ook niet bij jullie in de portemonnee kijken , maar alles kost geld. Bij de ene bank moet je afrekenen en bij de andere bank moet je betalen. Ik stuur 1 maal per maand geld op via Western Union. Goed , het kost geld om het over gemaakt te krijgen maar zodra ik geklikt heb dat ik de bevestiging krijg dat het overgemaakt is dan kunnen ze het gelijk ophalen. Het is net zoals Herbie zegt. Is het op dan is het eten gedaan. Ik hoef ook niet bij mijn werkgever halverwege de maand aan te kloppen met de vraag geef mij eens nieuw geld want het is op. Nog 30 dagen en dan ga ik het zelf brengen. Vertrek : 01-02-2013. Terug : 02-03-2013. Laat de boeren maar dorsen.
Groeten Joost.

:thumb: :thumb: :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Citaat van: joost op dinsdag  1 januari 2013, 16:19:18
Hallo iedereen.
Allen hier nog de beste wensen voor 2013.
Ik kijk iedere dag op het forum en dit onderwerp volg ik dus ook. Weet je , ik kan en hoef ook niet bij jullie in de portemonnee kijken , maar alles kost geld. Bij de ene bank moet je afrekenen en bij de andere bank moet je betalen. Ik stuur 1 maal per maand geld op via Western Union. Goed , het kost geld om het over gemaakt te krijgen maar zodra ik geklikt heb dat ik de bevestiging krijg dat het overgemaakt is dan kunnen ze het gelijk ophalen. Het is net zoals Herbie zegt. Is het op dan is het eten gedaan. Ik hoef ook niet bij mijn werkgever halverwege de maand aan te kloppen met de vraag geef mij eens nieuw geld want het is op. Nog 30 dagen en dan ga ik het zelf brengen. Vertrek : 01-02-2013. Terug : 02-03-2013. Laat de boeren maar dorsen.
Groeten Joost.

Is het op, dan is het op, 100 % gelijk, totdat er 'vers geld' komt ...

Maar het Topic is "geld overmaken naar filippijnen (western union)", en hoe je 't ook draait of keert, of je nu om de week, om de 14 dagen om de maand of om het jaar geld opstuurt, met Western Union smijt je geld weg... Het is toch simpel, de transactiekost is ALTIJD hoger, de koers is ALTIJD slechter, en als dat uurtje vroeger dat het aankomt ginder u dat waard is, moet je 't niet laten natuurlijk...

Ik kan het hoogstwaarschijnlijk binnen 45 dagen zelf brengen (maar ik stuur naar mezelf (met Coinstar) zodat ik niet teveel cash op zak moet hebben, en niet teveel maffia-fees aan ATM's moet betalen)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

polowonder

Citaat van: vvjoris op dinsdag  1 januari 2013, 15:47:17

Credit Card niet nodig, eerst registreren en dan gewoon overschrijven, indien met ING is het geld binnen het uur in de  :smiley-philippines:

Dat lijkt gemakkelijk, maar zoals de meesten heeft onze familie in de  :smiley-philippines: geen bankrekening. Wordt dan ook het geld in cash bezorgd?

joost



Hallo.
Ik heb net gegoogled maar ik kan , of ik kijk niet goed , hier in  :nederlandsevlag: geen adres vinden van coinstar. Is dit een  :belgiesmiley: bank dan?
Alvast bedankt.
Joost.

mike-bel

coinstar is geen bank, maar money transfer bedrijf zoals wu, moneytrans ea..;
de agent waar mijn vrouw stuurt is in oostende ,
zij hebben een website http://www.moneytransfer-philippines.com/
je hoeft zelfs niet ter plaatse te gaan, 1x copy ID en bewij van adres opsturen, ze registreren je in het systeem en je krijgt een klantennummer,
als je niet kan langsgaan kan je dan geld overschrijven op hun ING rekening, stuur hen een mailtje met de gegevens van de ontvanger en zij doen de transfer naar de Philippijnen
en mailen bewijs met code naar je toe,
mijn vrouw stuurt altijd naar cebuana lhuillier in phil. omdat deze zeer veel branches hebben en laat open zijn
en zelf op zaterdag en zondag,
ge kunt ook ophalen in banken ofstorten op rekening, allemaal dezelfde koers en kosten
kijk zelf op hun website, er staat veel uitleg

Citaat van: joost op dinsdag  1 januari 2013, 17:40:11


Hallo.
Ik heb net gegoogled maar ik kan , of ik kijk niet goed , hier in  :nederlandsevlag: geen adres vinden van coinstar. Is dit een  :belgiesmiley: bank dan?
Alvast bedankt.
Joost.

ladgar

Online voordelig geld overmaken gaat met www.worldremit.com
Betaling gebeurt via een kredietkaart ( max 500 â,¬ per keer ) of met sofort-banking ( geen limiet - wel max 3000 â,¬).
Bij uitbetaling via Cebuana of M L'Huiller kan het geld direct afgehaald worden , is dus evensnel als Western Union.