Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

nederlandse les in davao

Gestart door henkhome, woensdag 18 februari 2015, 08:19:44

Vorige topic - Volgende topic

henkhome

mijn vriendin is gezakt voor spreekvaardigheid ze had een 5  
is er iemand in Davao die haar zou kunnen  helpen met de uitspraken
vrees dat ze anders weer zakt
mvg henk

Amice

Dat doet forumlid Lenn daar.  :thumb:

Stuur hem anders even een pm.

Waar had ze nu dan lessen gevolgt?
Of heeft ze zelfstudie gedaan?

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

henkhome

ze is al een paar jaar in nederland geweest en spreekt redelijk nederlands al kan de uitspraak wel beter
begrijp ook niet dat ze gezakt is
ga vandaag weer de herexamen aanvragen
wordt een langdurig en dure aanvraag nu wordt er echt moedeloos van
had Lenn al pm gestuurd

jamietagabundok

Jammmer Henk,  ik zou verwachten dat iemand die al paar jaar in  :nederlandsevlag: is geweest vloeiend de taal spreekt ? , en het een ,, makkie,, voor haar is. Maar blijkbaar  is zelfs na paar jaar  :nederlandsevlag:   geen garantie op slagen.

Cosyns Guy

Citaat van: jamietagabundok op woensdag 18 februari 2015, 17:11:26
Jammmer Henk,  ik zou verwachten dat iemand die al paar jaar in  :nederlandsevlag: is geweest vloeiend de taal spreekt ? , en het een ,, makkie,, voor haar is. Maar blijkbaar  is zelfs na paar jaar  :nederlandsevlag:   geen garantie op slagen.
Je zou verwachten dat de  :belgiesmiley: koninklijke familie ook vloeiend nederlands zou praten,en die wonen al hun hele leven,of bijna toch in  :belgiesmiley:, zoner dan nog te spreken van het afschuwelijke nederlands wat sommige hoog geplaatste regeringsleiders praten ( Walen).
Daarbij niet iedereen heeft een talenknobbel en het talent om de taal vloeiend te kunnen spreken.
Laat het ons omdraaien,hoeveel leden hier spreken vloeiend tagalog na jaren wonen in de  :smiley-philippines: ?

Donnie

Tja, die hele inburgerring buitenland (WIB) is onzin. Hoeveel mensen hier hebben in Nederland een cursus of leerboekje Tagalog voltooid om op A1 niveau die taal te spreken voordat ze richting de Filipijnen trokken? Of een cursus Vietnamees/Japans/Chinees/Thai/Russisch/whatever voor alle die naar die orde vertrokken?  Denk niet veel. En zij die de taal wel deels spreken na migratie naar het verre oosten, ging dat niet veel soepeler dan uit een boekje hier in Nederland als je uberhaupt een cursus Tagalog, Vietnamees of Thai in Nederland kon doen?

En dan onzinnige stereotype vraag en antwoord, dat Nederland zo druk is. Dat je hier meer dan één omroep hebt, je vrouwen niet mag slaan of besnijden, oh wat een wonder.  Die vragen zijn duidelijk gericht op het achterhaalde stereotype beeld dat de gezinsmigrant een dom importbruidje uit de zandbank of rifgebergte is terwijl de top 3 migranten uit Rusland, India en China komen. Thai staan ook zeer hoog. Turken zijn vrijgesteld van de WIB en echt achterhaald is dat land nu ook niet meer.  

Pure tijdsverspilling. Nee, mijn vriendin kon leuk naast haar fulltime baan plus overwerk (maandag t/m vrijdag + overuren + 1 dag in het weekend = 50+ uur per week werken in Bangkok op kantoor) niet naar een schooltje: geen cursus om de hoek, geen tijd voor. 's avond via Skype kort een uurtje leren, en op de vrije dag. Taal moeizaam leren wat hier in enkele weken of maanden vanzelf ging. Domme 100 KNS vragen, eerst uitleggen wat besnijdenis is en dat er rare landen zijn waar dat mag/gebeurd. Ja, de vraag waarom dat soort vragen er in staan dat je vrouwen niet mag slaan etc. dat is toch logisch? En de omvang van Marokko of Turkije zei haar natuurlijk totaal niets. Weinig vragen of antwoorden waar je als Aziaat iets mee kunt.

Wel na immigratie op zondag naar de supermarkt willen, dat zag je een paar jaar terug nog niet, dus was het antwoord "nee, zondag zijn de meest winkels dicht", een gezicht vol verbazing, waarom??? Tja, komt voort uit het Christendom, is een gebruik... Maar zo Christelijk is Nederland toch niet, wat heb jij er mee te doen als een Christen zondagsrust wil? Nou niets maar zo is het nu eenmaal...  Okay, dan 's avonds om 9-10 uur naar de super of warenhuis, nee, gaat ook niet, veel winkels sluiten/sloten om 5 uur. 5 uur, zijn ze gek geworden zo vroeg, 10 uur is al aan de vroege kant! En als je onderweg op de fiets zonder licht rijdt, of op de brommer zonder helm, dan heb je een probleem met de politie, hoeveel euro stop je hen toe? Nou, niets, je krijgt een boete en omkopen doen we niet.  En dat soort practische dingen leer je dus juist niet in de WIB.  

Ondertussen trekt de grootste allochtone familie van Nederland wel een uitkering, hebben ze gratis kost en inwoning in diverse paleisjes, krijgen ze het paspoort gratis en zonder voorwaarden en spraken diverse leden met een slecht (Duits) accent. Maar dat zijn bijzondere allochtone, de Oranjes.  :lachen: Mag je daar dan zomaar grapjes over maken, het koningshuis? Ja, dat mag. Oh en straks op de inburgeringscursus gaan ze je leren hoe een ATM werkt, voor als je dat niet wist, die dingen hebben ze buiten Europa niet... toch?  :crazy: En dat je optijd moet komen op je werk, dat is blijkbaar ook heel wonderbaarlijk, nevermind dat je in Azië bij een niet-ambtenaren, niet-familie bedrijfje per direct op straat staat als je niet keihard door werkt en niet netjes op tijd komt. De baas geven we dan weer jaarlijks geen cadeautje uit dankbaarheid dat je dit jaar niet op straat bent gegooid, de baas geeft jou met kerst een kado!

Voor de topic starter: probeer anders een cursus NL tijdens verblijf in Nederland, of praat in Nederland met een logopedist als de uitspraak het probleem is. Fijn he die WIB?

Luc

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 18 februari 2015, 17:18:36
Citaat van: jamietagabundok op woensdag 18 februari 2015, 17:11:26
Jammmer Henk,  ik zou verwachten dat iemand die al paar jaar in  :nederlandsevlag: is geweest vloeiend de taal spreekt ? , en het een ,, makkie,, voor haar is. Maar blijkbaar  is zelfs na paar jaar  :nederlandsevlag:   geen garantie op slagen.
Je zou verwachten dat de  :belgiesmiley: koninklijke familie ook vloeiend nederlands zou praten,en die wonen al hun hele leven,of bijna toch in  :belgiesmiley:, zoner dan nog te spreken van het afschuwelijke nederlands wat sommige hoog geplaatste regeringsleiders praten ( Walen).
Daarbij niet iedereen heeft een talenknobbel en het talent om de taal vloeiend te kunnen spreken.
Laat het ons omdraaien,hoeveel leden hier spreken vloeiend tagalog na jaren wonen in de  :smiley-philippines: ?


De kroonprinses spreekt wel beter nederlands dan frans. Zelfs in die mate dat ze speciaal bijlessen frans moet gaan volgen. Het nederlands van Mathilde is ook behoorlijk goed. Het idee dat zoveel Vlamingen goed frans kunnen is ook een mythe. Zeker de jongeren kunnen nog nauwelijks frans spreken.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Cosyns Guy

Citaat van: Luc op woensdag 18 februari 2015, 18:00:03
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 18 februari 2015, 17:18:36
Citaat van: jamietagabundok op woensdag 18 februari 2015, 17:11:26
Jammmer Henk,  ik zou verwachten dat iemand die al paar jaar in  :nederlandsevlag: is geweest vloeiend de taal spreekt ? , en het een ,, makkie,, voor haar is. Maar blijkbaar  is zelfs na paar jaar  :nederlandsevlag:   geen garantie op slagen.
Je zou verwachten dat de  :belgiesmiley: koninklijke familie ook vloeiend nederlands zou praten,en die wonen al hun hele leven,of bijna toch in  :belgiesmiley:, zoner dan nog te spreken van het afschuwelijke nederlands wat sommige hoog geplaatste regeringsleiders praten ( Walen).
Daarbij niet iedereen heeft een talenknobbel en het talent om de taal vloeiend te kunnen spreken.
Laat het ons omdraaien,hoeveel leden hier spreken vloeiend tagalog na jaren wonen in de  :smiley-philippines: ?


De kroonprinses spreekt wel beter nederlands dan frans. Zelfs in die mate dat ze speciaal bijlessen frans moet gaan volgen. Het nederlands van Mathilde is ook behoorlijk goed. Het idee dat zoveel Vlamingen goed frans kunnen is ook een mythe. Zeker de jongeren kunnen nog nauwelijks frans spreken.
Dat bedoel ik dus,hoeveel  :belgiesmiley: spreken de 3 landstalen vloeiend ? Heel weinig mij dunkt maar dan hebben diegene die de inburgeringswetten opstellen wel de arrogantie om van iemand die immigreerd te verlangen dat die bij inkomst van het land vloeiend de taal zou moeten kunnen spreken.Denk dat je verstaanbaar kunnen maken al meer dan voldoende is het eerste jaar in een vreemd land,de rest volgt wel vanzelf als je enige moeite doet tenminste.
En daarbij,het schoolnederlands en het nederlands van de straat maken het er soms ook niet eenvoudiger op.Niet iedereen spreekt 100 % keurig nederlands wat hun soms ook wel zal verwarren soms.
Ondervind dat hier genoeg met het Spaans,gesproken straat Spaans en schoolboek Spaans kan je soms ook aardig verwarren.
Wat mij wel opvalt,ik heb het,mijn vrouw heeft het en een hoop buitenlandse vrienden die hier wonen,dat we meer Spaans verstaan dan we kunnen spreken.
Zal in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: ook wel het geval zijn zeker.
En als laatste,de leeftijd,hoe ouder,hoe moeilijker het is vreemde talen aan te leren.

Luc

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 18 februari 2015, 18:21:51
Citaat van: Luc op woensdag 18 februari 2015, 18:00:03
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 18 februari 2015, 17:18:36
Citaat van: jamietagabundok op woensdag 18 februari 2015, 17:11:26
Jammmer Henk,  ik zou verwachten dat iemand die al paar jaar in  :nederlandsevlag: is geweest vloeiend de taal spreekt ? , en het een ,, makkie,, voor haar is. Maar blijkbaar  is zelfs na paar jaar  :nederlandsevlag:   geen garantie op slagen.
Je zou verwachten dat de  :belgiesmiley: koninklijke familie ook vloeiend nederlands zou praten,en die wonen al hun hele leven,of bijna toch in  :belgiesmiley:, zoner dan nog te spreken van het afschuwelijke nederlands wat sommige hoog geplaatste regeringsleiders praten ( Walen).
Daarbij niet iedereen heeft een talenknobbel en het talent om de taal vloeiend te kunnen spreken.
Laat het ons omdraaien,hoeveel leden hier spreken vloeiend tagalog na jaren wonen in de  :smiley-philippines: ?


De kroonprinses spreekt wel beter nederlands dan frans. Zelfs in die mate dat ze speciaal bijlessen frans moet gaan volgen. Het nederlands van Mathilde is ook behoorlijk goed. Het idee dat zoveel Vlamingen goed frans kunnen is ook een mythe. Zeker de jongeren kunnen nog nauwelijks frans spreken.
Dat bedoel ik dus,hoeveel  :belgiesmiley: spreken de 3 landstalen vloeiend ? Heel weinig mij dunkt maar dan hebben diegene die de inburgeringswetten opstellen wel de arrogantie om van iemand die immigreerd te verlangen dat die bij inkomst van het land vloeiend de taal zou moeten kunnen spreken.Denk dat je verstaanbaar kunnen maken al meer dan voldoende is het eerste jaar in een vreemd land,de rest volgt wel vanzelf als je enige moeite doet tenminste.
En daarbij,het schoolnederlands en het nederlands van de straat maken het er soms ook niet eenvoudiger op.Niet iedereen spreekt 100 % keurig nederlands wat hun soms ook wel zal verwarren soms.
Ondervind dat hier genoeg met het Spaans,gesproken straat Spaans en schoolboek Spaans kan je soms ook aardig verwarren.
Wat mij wel opvalt,ik heb het,mijn vrouw heeft het en een hoop buitenlandse vrienden die hier wonen,dat we meer Spaans verstaan dan we kunnen spreken.
Zal in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: ook wel het geval zijn zeker.
En als laatste,de leeftijd,hoe ouder,hoe moeilijker het is vreemde talen aan te leren.

Ach, het zijn allemaal verdoken truken van de foor om zo veel mogelijk visa aanvragen te weigeren.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Lorre

Ik vind jullie redenering wel leuk hoor ivm Tagalog  maar hoeveel 'parts' in de :smiley-philippines: spreken effectief Tagalog? Er zijn 172 talen in de :smiley-philippines:. In totaal worden er op de Filipijnen 175 inheemse talen en dialecten gesproken, die alle behoren tot de Austronesischetaalfamilie. Andere talen die er gesproken worden, zijn onder andere Engels, Chinees (Mandarijn en Hokkien) en Spaans, de laatste met de lokale creooltaal Chavacano.

Sinds 1939 ondersteunt de overheid het gebruik van de officiële nationale taal om de nationale eenheid te bevorderen, hetFilipijns, dat gebaseerd is op het Tagalog. De poëet Francisco Balagtas (1788-1862) wordt dikwijls beschouwd als het Tagalog-equivalent van William Shakespeare. Zijn beroemdste werk is het vroeg-19e-eeuwse Florante at Laura. Het Filipijns wordt op alle scholen onderwezen en wordt steeds meer algemeen geaccepteerd, vooral als tweede taal en eenheidstaal voor een zeer gemengde bevolking. Het Engels is de tweede officiële taal en wordt onder meer gebruikt door de overheid, in het onderwijs en binnen de handel.

Afhankelijk van je regio... juist ja.

stijn54

Citaat van: Luc op woensdag 18 februari 2015, 18:36:48
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 18 februari 2015, 18:21:51
Citaat van: Luc op woensdag 18 februari 2015, 18:00:03
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 18 februari 2015, 17:18:36
Citaat van: jamietagabundok op woensdag 18 februari 2015, 17:11:26
Jammmer Henk,  ik zou verwachten dat iemand die al paar jaar in  :nederlandsevlag: is geweest vloeiend de taal spreekt ? , en het een ,, makkie,, voor haar is. Maar blijkbaar  is zelfs na paar jaar  :nederlandsevlag:   geen garantie op slagen.
Je zou verwachten dat de  :belgiesmiley: koninklijke familie ook vloeiend nederlands zou praten,en die wonen al hun hele leven,of bijna toch in  :belgiesmiley:, zoner dan nog te spreken van het afschuwelijke nederlands wat sommige hoog geplaatste regeringsleiders praten ( Walen).
Daarbij niet iedereen heeft een talenknobbel en het talent om de taal vloeiend te kunnen spreken.
Laat het ons omdraaien,hoeveel leden hier spreken vloeiend tagalog na jaren wonen in de  :smiley-philippines: ?


De kroonprinses spreekt wel beter nederlands dan frans. Zelfs in die mate dat ze speciaal bijlessen frans moet gaan volgen. Het nederlands van Mathilde is ook behoorlijk goed. Het idee dat zoveel Vlamingen goed frans kunnen is ook een mythe. Zeker de jongeren kunnen nog nauwelijks frans spreken.
Dat bedoel ik dus,hoeveel  :belgiesmiley: spreken de 3 landstalen vloeiend ? Heel weinig mij dunkt maar dan hebben diegene die de inburgeringswetten opstellen wel de arrogantie om van iemand die immigreerd te verlangen dat die bij inkomst van het land vloeiend de taal zou moeten kunnen spreken.Denk dat je verstaanbaar kunnen maken al meer dan voldoende is het eerste jaar in een vreemd land,de rest volgt wel vanzelf als je enige moeite doet tenminste.
En daarbij,het schoolnederlands en het nederlands van de straat maken het er soms ook niet eenvoudiger op.Niet iedereen spreekt 100 % keurig nederlands wat hun soms ook wel zal verwarren soms.
Ondervind dat hier genoeg met het Spaans,gesproken straat Spaans en schoolboek Spaans kan je soms ook aardig verwarren.
Wat mij wel opvalt,ik heb het,mijn vrouw heeft het en een hoop buitenlandse vrienden die hier wonen,dat we meer Spaans verstaan dan we kunnen spreken.
Zal in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: ook wel het geval zijn zeker.
En als laatste,de leeftijd,hoe ouder,hoe moeilijker het is vreemde talen aan te leren.

Ach, het zijn allemaal verdoken truken van de foor om zo veel mogelijk visa aanvragen te weigeren.
Inderdaad. Mijn ex kreeg geen visum maar kreeg wel in Duitsland friendvisa voor 3 maanden om bij haar nieuwe vriend te zijn en dit terwijl ze nog met mij gehuwd was.

pierrevanwies

Citaat van: Lorre op woensdag 18 februari 2015, 20:13:08
Ik vind jullie redenering wel leuk hoor ivm Tagalog  maar hoeveel 'parts' in de :smiley-philippines: spreken effectief Tagalog? Er zijn 172 talen in de :smiley-philippines:. In totaal worden er op de Filipijnen 175 inheemse talen en dialecten gesproken, die alle behoren tot de Austronesischetaalfamilie. Andere talen die er gesproken worden, zijn onder andere Engels, Chinees (Mandarijn en Hokkien) en Spaans, de laatste met de lokale creooltaal Chavacano.

Sinds 1939 ondersteunt de overheid het gebruik van de officiële nationale taal om de nationale eenheid te bevorderen, hetFilipijns, dat gebaseerd is op het Tagalog. De poëet Francisco Balagtas (1788-1862) wordt dikwijls beschouwd als het Tagalog-equivalent van William Shakespeare. Zijn beroemdste werk is het vroeg-19e-eeuwse Florante at Laura. Het Filipijns wordt op alle scholen onderwezen en wordt steeds meer algemeen geaccepteerd, vooral als tweede taal en eenheidstaal voor een zeer gemengde bevolking. Het Engels is de tweede officiële taal en wordt onder meer gebruikt door de overheid, in het onderwijs en binnen de handel.

Afhankelijk van je regio... juist ja.
ach in bels worden er in verhouding meer dialekten gesproken dan in de   :smiley-philippines:   :lachen:  zo niks aan de hand dacht ik  .

nochtans als het van sofia loren zou afhangen zul je binnenkort wel effe baybayin mogen leren lezen


lorenlegarda.com.ph/legarda-promotes-use-of-baybayin/

https:ph.news.yahoo.com/it-s-time-to-use-ph-ethnic-alphabet-baybayin-urges legarda-123917325.html