Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

nederlandse les in davao

Gestart door henkhome, woensdag 18 februari 2015, 08:19:44

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Citaat van: Luc op woensdag 18 februari 2015, 18:36:48
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 18 februari 2015, 18:21:51
Citaat van: Luc op woensdag 18 februari 2015, 18:00:03
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 18 februari 2015, 17:18:36
Citaat van: jamietagabundok op woensdag 18 februari 2015, 17:11:26
Jammmer Henk,  ik zou verwachten dat iemand die al paar jaar in  :nederlandsevlag: is geweest vloeiend de taal spreekt ? , en het een ,, makkie,, voor haar is. Maar blijkbaar  is zelfs na paar jaar  :nederlandsevlag:   geen garantie op slagen.
Je zou verwachten dat de  :belgiesmiley: koninklijke familie ook vloeiend nederlands zou praten,en die wonen al hun hele leven,of bijna toch in  :belgiesmiley:, zoner dan nog te spreken van het afschuwelijke nederlands wat sommige hoog geplaatste regeringsleiders praten ( Walen).
Daarbij niet iedereen heeft een talenknobbel en het talent om de taal vloeiend te kunnen spreken.
Laat het ons omdraaien,hoeveel leden hier spreken vloeiend tagalog na jaren wonen in de  :smiley-philippines: ?


De kroonprinses spreekt wel beter nederlands dan frans. Zelfs in die mate dat ze speciaal bijlessen frans moet gaan volgen. Het nederlands van Mathilde is ook behoorlijk goed. Het idee dat zoveel Vlamingen goed frans kunnen is ook een mythe. Zeker de jongeren kunnen nog nauwelijks frans spreken.
Dat bedoel ik dus,hoeveel  :belgiesmiley: spreken de 3 landstalen vloeiend ? Heel weinig mij dunkt maar dan hebben diegene die de inburgeringswetten opstellen wel de arrogantie om van iemand die immigreerd te verlangen dat die bij inkomst van het land vloeiend de taal zou moeten kunnen spreken.Denk dat je verstaanbaar kunnen maken al meer dan voldoende is het eerste jaar in een vreemd land,de rest volgt wel vanzelf als je enige moeite doet tenminste.
En daarbij,het schoolnederlands en het nederlands van de straat maken het er soms ook niet eenvoudiger op.Niet iedereen spreekt 100 % keurig nederlands wat hun soms ook wel zal verwarren soms.
Ondervind dat hier genoeg met het Spaans,gesproken straat Spaans en schoolboek Spaans kan je soms ook aardig verwarren.
Wat mij wel opvalt,ik heb het,mijn vrouw heeft het en een hoop buitenlandse vrienden die hier wonen,dat we meer Spaans verstaan dan we kunnen spreken.
Zal in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: ook wel het geval zijn zeker.
En als laatste,de leeftijd,hoe ouder,hoe moeilijker het is vreemde talen aan te leren.

Ach, het zijn allemaal verdoken truken van de foor om zo veel mogelijk visa aanvragen te weigeren.
Inderdaad. Mijn ex kreeg geen visum maar kreeg wel in Duitsland friendvisa voor 3 maanden om bij haar nieuwe vriend te zijn en dit terwijl ze nog met mij gehuwd was.

pierrevanwies

Citaat van: Lorre op woensdag 18 februari 2015, 20:13:08
Ik vind jullie redenering wel leuk hoor ivm Tagalog  maar hoeveel 'parts' in de :smiley-philippines: spreken effectief Tagalog? Er zijn 172 talen in de :smiley-philippines:. In totaal worden er op de Filipijnen 175 inheemse talen en dialecten gesproken, die alle behoren tot de Austronesischetaalfamilie. Andere talen die er gesproken worden, zijn onder andere Engels, Chinees (Mandarijn en Hokkien) en Spaans, de laatste met de lokale creooltaal Chavacano.

Sinds 1939 ondersteunt de overheid het gebruik van de officiële nationale taal om de nationale eenheid te bevorderen, hetFilipijns, dat gebaseerd is op het Tagalog. De poëet Francisco Balagtas (1788-1862) wordt dikwijls beschouwd als het Tagalog-equivalent van William Shakespeare. Zijn beroemdste werk is het vroeg-19e-eeuwse Florante at Laura. Het Filipijns wordt op alle scholen onderwezen en wordt steeds meer algemeen geaccepteerd, vooral als tweede taal en eenheidstaal voor een zeer gemengde bevolking. Het Engels is de tweede officiële taal en wordt onder meer gebruikt door de overheid, in het onderwijs en binnen de handel.

Afhankelijk van je regio... juist ja.
ach in bels worden er in verhouding meer dialekten gesproken dan in de   :smiley-philippines:   :lachen:  zo niks aan de hand dacht ik  .

nochtans als het van sofia loren zou afhangen zul je binnenkort wel effe baybayin mogen leren lezen


lorenlegarda.com.ph/legarda-promotes-use-of-baybayin/

https:ph.news.yahoo.com/it-s-time-to-use-ph-ethnic-alphabet-baybayin-urges legarda-123917325.html