Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gezinshereniging in de Filipijnen

Gestart door pacootje 49, zaterdag 11 april 2015, 06:58:15

Vorige topic - Volgende topic

pacootje 49



GEZINSHERENIGING IN DE FILIPIJNEN   
Onze zoon is getrouwd met een Filipijnse in België en hebben een 4 jarige dochter.
Ze zijn naar de Filipijnen verhuisd en de zoon heeft een 13a visa. Ze leven dus daar als een gezin.


Wij de de zoon's ouders, gepensioneerd, willen nu zich vestigen, indien mogelijk, in de omgeving om het leven van hun zoon, schoondochter en kleindochter te volgen. Dit op uitnodiging en vraag van onze Filipijnse schoondochter.


Kan iemand ons laten weten hoe we dit kunnen tewerkstellen, welke documenten er nodig zijn en welke procedures er moet gevolgd worden om dit aan te vragen bij de Filipijnse Autoriteiten.


Dank bij voorbaat.

Pinocchio

@ Pacootje,

Op 10 april 2014 hebt u ongeveer dezelfde vraag hier gesteld als volgt:

Nu komt mijn vraag, hoe kunnen we een lange  termijnvisa bekomen om daar te gaan wonen, kort bij de familie, kunnen daar een huisje bouwen op hun bouwgrond. Nergens vind ik iets over gezinshereniging of iets waar een gepensioneerd echtpaar in de Filipijnen kunnen wonen. We hebben wel navraag gedaan bij de ambassade van de Filipijnen, maar ze spreken over geld om op een rekening te zetten en we geraken er maar niet uit.

Veel haast is er dus blijkbaar niet bij, toch zal u aan de voorwaarden van de Filippijnse ambassade of de immigratiedienst van de Filippijnen moeten voldoen als je dit tot een goed einde wil brengen.

De term gezinshereniging met de bijhorende voordelen zoals we die in Belgie kennen bestaat niet in de filippijnen en dus zal je je moeten houden aan de mogelijkheden die de Filippijnse immigratiedienst je biedt.

Filippijnse visa uitgelegd op de website van de Filippijnse ambassade in Brussel
http://philembassy.be/index.php?option=com_content&view=article&id=298&Itemid=223

Luke

Philippine Retirement Athority (PRA) heft programma's voor non-Filippino pensionados.
Kijk naar the SRRV CLASIC, dat zou eventueel iets voor U kunnen zijn.
Je moet, buiten de applicatie-fees, een bedrag van 10000 USD op een PH bankrekening zetten of een investering (huis) van minstens 50000 USD.
Tijdens je volgend bezoek in de PH kan je dit allemaal bespreken in hun kantoor in Makati (Citibank building).

Eén andere oplossing is gewoon op toeristen visa blijven tot 36 maanden, te verlengen elke 6 maanden. Dan even een bezoekje buiten de PH en start terug voor 36 maanden. (approx 20000 PHP per jaar verlengkosten)

http://www.pra.gov.ph/main/srrv_program?page=1

Denk ook even aan uw ziekteverzekering. Uw Europese ziekte verzekering vervalt eens weg uit Europa.
Misschien na die eerste 36 maanden toch van gedacht veranderen om permanent in de PH te vestigen.... Wonen en vakantie zijn 2 verschillende zaken in de PH, zeker op latere leeftijd en/of laag aanpassingsvermogen.

Succes!

Baron

 :hoedjeaf:

Ik zou kiezen voor de weg via het toeristenvisum, zeker nu dat visum ieder keer voor 6 maanden te verkrijgen / verlengen  is.

En voorlopig (wat is voorlopig?) in Nederland aangemeld blijven. Voor een heel simpele reden, vanwege uw leeftijd en de toch wel te verwachten, te vrezen kwaaltjes en ziekte kosten. En realiseer u, dat dat samenwonen ook irritaties kan opwekkenals als dat echt jaren gaan worden en u misschien blij bent om af en toe, eens per jaar of zo, naar EU te gaan.

In ieder geval is het toeristenvisum veruit het makkelijkste en heeft het de minst "zware" gevolgen.


Een fijn lang verblijf in de Ph toegewenst.

:jajaja: :daag:
ps, is uw vrouw Filipina, dan kan via de balikbayan regeling (samen met uw vrouw erheen en ook een jaar mogen blijven) het misschien nog aantrekkelijker en makkelijker worden.
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Amice

Citaat van: Baron op zaterdag 23 mei 2015, 11:37:05
:hoedjeaf:

Ik zou kiezen voor de weg via het toeristenvisum, zeker nu dat visum ieder keer voor 6 maanden te verkrijgen / verlengen  is.

En voorlopig (wat is voorlopig?) in Nederland aangemeld blijven. Voor een heel simpele reden, vanwege uw leeftijd en de toch wel te verwachten, te vrezen kwaaltjes en ziekte kosten. En realiseer u, dat dat samenwonen ook irritaties kan opwekkenals als dat echt jaren gaan worden en u misschien blij bent om af en toe, eens per jaar of zo, naar EU te gaan.

In ieder geval is het toeristenvisum veruit het makkelijkste en heeft het de minst "zware" gevolgen.


Een fijn lang verblijf in de Ph toegewenst.

:jajaja: :daag:
ps, is uw vrouw Filipina, dan kan via de balikbayan regeling (samen met uw vrouw erheen en ook een jaar mogen blijven) het misschien nog aantrekkelijker en makkelijker worden.


Er zijn veel voordelen om in zo een situatie te kiezen voor een balikbayan vanwege de privileges dat het biedt maar er kleeft ook een nadeel aan.
Men is en blijft tourist en kan dus geen zaak beginnen of betaald werk verrichten en daar kan het klemmen voor een jong gezin.

Uiteraard zijn er dan wel weer ontsnappingsmogelijkheden door alles op naam van de filipina te zetten of die alles laten doen (werken in loondienst bv.) maar daar zijn dan toch ook weer beperkingen in .
Een filipina kan nimmer een salaris bedingen van een buitenlander alzeker als die meer geschoold en ervaren is.
Bij call centers bv. waar toch de meeste goed betaalde banen zijn voor filipina's kunnen buitenlanders juist vaak meer verdienen doordat ze meerdere talen spreken.

Het is dus een persoonlijke afweging die gemaakt zal moeten worden afhankelijk van het gezin.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Luke op zondag 12 april 2015, 04:39:53
Philippine Retirement Athority (PRA) heft programma's voor non-Filippino pensionados.
Kijk naar the SRRV CLASIC, dat zou eventueel iets voor U kunnen zijn.
Je moet, buiten de applicatie-fees, een bedrag van 10000 USD op een PH bankrekening zetten of een investering (huis) van minstens 50000 USD.
Tijdens je volgend bezoek in de PH kan je dit allemaal bespreken in hun kantoor in Makati (Citibank building).

Eén andere oplossing is gewoon op toeristen visa blijven tot 36 maanden, te verlengen elke 6 maanden. Dan even een bezoekje buiten de PH en start terug voor 36 maanden. (approx 20000 PHP per jaar verlengkosten)

http://www.pra.gov.ph/main/srrv_program?page=1

Denk ook even aan uw ziekteverzekering. Uw Europese ziekte verzekering vervalt eens weg uit Europa.
Misschien na die eerste 36 maanden toch van gedacht veranderen om permanent in de PH te vestigen.... Wonen en vakantie zijn 2 verschillende zaken in de PH, zeker op latere leeftijd en/of laag aanpassingsvermogen.

Succes!

Klopt gedeeltelijk, woon hier permanent maar ben in  :belgiesmiley: nog altijd in de ziekteverzekering, let wel, enkel medische prestatie in  :belgiesmiley: worden vergoed. Ben ook nog altijd bij de voorzorg ingeschreven, met mijn addres hier in de  :smiley-philippines: op de roze stickers. Betaal wel maandelijks netjes mijn sociale bijdrage , beter gezegt wordt nog ingehouden.  :jajaja:

Kort samengevat , voor ernstige gezondheidsproblemen of behandelingen, indien mogelijk terug naar  :belgiesmiley: effe.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.