Filippijnse Echtgenote naar EU brengen.

Gestart door breimers, zondag 12 juli 2015, 14:21:04

Vorige topic - Volgende topic

breimers

Ik zal me even kort voorstellen want ik ben nieuw hier.
Ik ben Brian R., woon in Limburg, Nederland. Ik ben 27 jaar, werkzaam bij een telecombedrijf in Maastricht. Ik heb vorig jaar een Filipijnse leren kennen toen ik afgereisd was naar Hong Kong. Super lieve meid die niet alleen om geld geeft. Mijn geld was trouwens opgeraakt in Hong Kong en ben toen met haar naar de Filipijnen gereisd met de bedoeling daar samen te gaan wonen en beetje bijverdienen om te kunnen leven. Ze heeft haar werk in Hong Kong voor me opgezegd en zijn toen naar de Filipijnen gegaan. We hebben daar eigenlijk voornamelijk van haar spaarcenten geleefd en zijn daar een jaar mee rondgekomen, totdat we besloten dat ik beter terug kon gaan naar Nederland en haar dan laten overkomen naar de EU wanneer dat mogelijk is. In de Filipijnen was er namelijk niet veel toekomst voor ons. Moeilijk werk te krijgen, of je moet al erg laagdrempelig werk aannemen, onregelmatige uren maken en weinig verdienen. Doet er verder niet zo veel toe.

Ik zit nu sinds 4 weken weer in Nederland en ben weer begonnen met werken. Ik probeer nu even een spaarcentje op te bouwen zodat ik begin of midden 2016 naar Hong Kong kan reizen om daar met haar te gaan trouwen. Ik ben van plan net over de grens in België te gaan wonen en me daar te laten inschrijven. We zijn van plan te trouwen in Hong Kong en dan meteen vanuit Hong Kong samen naar België te reizen met de trouwakte etcetera. Dan wil ik haar inschrijven in België bij mij en dan zou het allemaal goed moeten komen lijkt mij.

Ik heb gelezen op het internet dat ze haar moeten binnen laten in België als ik het goed begrijp, zelfs zonder visum (is wel al een internetpagina van 2011). Bron: http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=208581

Heeft iemand nog tips of tricks of uitgebreid advies om mij een beetje te ondersteunen in dit alles?

Groetjes en alvast bedankt,

Brian

Donnie

Welkom breimers,

Immigratie direct naar Nederland valt ook vaak prima te doen mits jij een redelijk salaris ontvangt (100% WML, zo'n ruim 1500 euro bruto per maand)  en dat tenminste 12 maanden lang nadat de IND de aanvraag ontvangt en dat je partner het inburgeringsexamen buitenland heeft behaald.

Maar de EU route (België, Duitsland, of elk ander EU land behalve daar waar jij zelf de nationalteit van hebt) maakt het nog net wat makkelijker. Ook een visum kort verblijf voor een vakantie samen met de gehuwd partner is makkelijker want zo'n visum is dan volkomen gratis en onder versoepelde voorwaarden af te geven.

Inreizen op een type C visum voor familieleden van EU burgers die naar een ander land gaan dan het land waar de EU onderdaan zelf de nationalteit van heeft:
- http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/non-eu-family/index_nl.htm

Migratie naar een ander EU land met niet EU-familie:
- http://europa.eu/youreurope/citizens/residence/worker-pensioner/non-eu-family-members/index_nl.htm

Meer informatie over de EU route met een ton aan links (niet verzuipen onthou het basis principe dat EU onderdanen met hun niet-EU familie het recht hebben samen te zijn voor kort of lang verblijf in andere EU landen mits zij geen onredelijke last zijn!)
- http://belgie-route.startpagina.nl/

nils

De link die je aanhaalt is van een inmiddels gepensioneerde advocaat, die nog steeds actief is op veel forums.
De kern van het verhaal is waar, maar 2 keer verhuizen + extra reiskosten naar je werk, is ook niet gratis.
Mocht je dus een MVV kunnen aanvragen, dan is dit naar mijn mening sneller en beter.

Voor de Belgie route is hier een veel gebruikt forum.
http://buitenlandsepartner.nl/forumdisplay.php?177-Naar-Belgi%EB-waar-te-beginnen

Het voordeel van Belgie is denk ik dat te taal geen barrière vormt,
het nadeel is dat de procedures in Belgie langer duren.

Zelf ben ik, toen ik nog studeerde, met mijn vrouw in Duitsland gaan wonen.
Mijn vrouw is hier op een visum gekomen en had binnen 2 maanden een verblijfskaart.
Toen ik eenmaal afgestudeerd was, lag de Nederlandse economie op zijn gat en werk ik sindsdien in Duitsland.
Mocht je eventueel toch besluiten naar Duitsland te verhuizen, kan ik je wel verder adviseren.

Donnie

Daar ben ik het geheel mee eens.
SBP is hét forum voor partnermigratie topics, en eerder genoemde advocaat in ruste (Prawo) is daar ook actief. Ik had dat forum niet genoemt ivm mogelijke reclame voor andere forums, op sommige forums wordt je dan meteen afgeschoten. Mijn voornaamste argument is om elkaar online verder te helpen met betrouwbare ervaring en kennis, voor zover mogelijk terug te leiden naar officiële bronnen. Er gaan immers al genoeg broodje aap verhalen of halfe waarheden rond. Zo kun je bijvoorbeeld niet eventjes zomaar visumvrij inreizen (zie bijvoorbeeld maar eens in het vliegtuig te komen, aan de grens vinden de grenswachters het vaak ook niet leuk als je dat doet etc. ondermeer daarom is het advies van de Europese website dan ook gewoon netjes van te voren een visum te regelen. Verse 2 is dan weer dat niet alle ambassades de regels behoorlijk uitvoeren maar dat gaat ook op voor diverse Belgische gemeentes (Turnhout schijnt een ramp te zijn?)  die uit onkunde of onwil je het leven moeilijker maken dan volgens de officiele regels zou moeten.  Een goede voorbereiding is dan ook belangrijk, nog belangrijker dan bij gewone aanvragen om niet op het verkeerde been te worden gezet door onkundige of onwillige ambtenaren.

LMBen

Gewoon een familie bezoek visa aanvragen om je nieuwe vrouw voor te stellen bij de ned ambassade.
Direct na aankomst huisje huren in belgie en inschrijven, geen probleem.
Ik heb hetzelfde gedaan alleen dan om mijn gezondheid.
Woon in Turnhout en heb geen enkel probleem ondervonden.
Binnen 6 mnd hadden wij verblijfsvergunning en haar rijbewijs werdt netjes omgezet naar belgie's rijbewijs.
Let op dit kan alleen bij eerste inschrijving in belgie, dus zorg dat ze een rijbewijs (koopt) haald in de phil.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa