De Filippijnse bruid

Gestart door Mawibata, zondag 24 juni 2012, 20:12:40

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Zwakke mensen laten zich gebruiken....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Kiezen, keuren, gebruiken, testen ..............heel zielig zulke figuren .  :kotsen:
Rich de Nederbelg.

Marinero

#12
Citaat van: BartBec op maandag 25 juni 2012, 21:22:11
Ik begrijp waarom de aanvraag van een visum steeds maar moeilijker word... Hoe heeft die Lalya ooit dat visum gehaald om naar Nederland te komen... Ik dacht de Nederlandse IND zo streng was. Ik denk dat ieder gezond persoon toch doorheeft dat dit sterk naar een schijnhuwelijk ruikt.

Inderdaad, maar het gaat volgens mij alleen maar om geld als je kijkt naar de inkomenseis.

Probeer bovendien maar eens uit te zoeken of iets een schijnhuwelijk is, een paar keer bij elkaar op vakantie een paar foto's en klaar, het is net echt.
Zoals de IND dan zogenaamd mensen in bescherming neemt tegen de misbruikers (ik denk dat sommige filipina's er zelfs in een schijnhuwelijk nog op vooruitgaat ipv wonen onder een pallet in een berg afval, bijvoorbeeld) verziekt de IND ook de relaties die wel echt zijn en wel goed zijn. Dat is en blijft onverteerbaar, zeker als je beseft dat de IND opereert op jouw betaalde belastinggeld....

De IND is op dit moment gewoon achter het net aan het vissen om zoveel mogelijk immigranten die een last worden voor de samenleving er uit te filteren. Vrouwen die trouwen met een nederlander, gelijk scheiden en dan in de bijstand terecht komen, dat gok ik. Of zo'n vrouw, of de nederlander, of iemand ook maar in nederland gelukkig is, dat laat de IND koud. IJskoud.

Michaela

Vind het moeilijk de kritieken hier te lezen want ik ken ze persoonlijk. Ik denk dat Wil en Layla met rust gelaten willen worden. Ook al ken ik ze, wij hebben het nooit daarover gehad. En dat moeten wij respecteren.

Cosyns Guy

Heb die reportage niet gezien eerlijk gezegd maar als ik dat soort reportages zie word ik gelijk wantrouwig. De media kan een reportage zodanig verknippen en manupileren dat de personen in de reportage er wel heel slecht uitkomen soms.En in die man zijn geval was hij blijkbaar wel het ideale doel om af te schieten naar ik
hier kan uitmaken uit de commentaren.

BartBec

@resscy_jalac : Ik hoop echt voor beiden dat ze samen gelukkig zijn. Dat er echte liefde is gegroeid tussen beiden over verloop van tijd. Alleen heb ik dat niet gezien in de documentaire.
@Cosyns Guy : Sorry als ik hier overkwam als ik ze wou afschieten.Dat is mijn bedoeling niet. Nogmaals het is slechts een ongefilterde mening. Ik heb eerder te doen met ze dan dat ik ze wil afschieten.
Nogmaals het was enkel een onfilterde reactie...

Cosyns Guy

Mijn reactie was niet persoonlijk bedoeld hoor BartBec,ik bedoelde er enkel mee dat de media de zaken zodanig kan manupileren dat men soms een heel
vals beeld kan hebben over personen.Zoals gezegd,ik heb de reportage niet gezien. Misschien zou ik ook wel een heel negatief beeld over Willy gehad hebben het eerste moment,wie weet.Daarom,altijd voorzichtig zijn met een eerste indruk is mijn motto geworden door de jaren heen,nu spreek ik wel voor mijzelf.
Zoals resscy_jalac schreef: Laat ons hopen dat het goed gaat tussen hun en gelukkig zijn samen,met of zonder liefde.



Michaela

Men zag enkel fragment van de gebeuren. Niemand ken Wil persoonlijk om zo te oordelen. Ik ga hier niet over hebben of ze gelukkig zijn of niet.  Het is de tweede keer dat dit onderwerp ter sprake kwam in dit forum. Triest dat dit hen achtervolgt.

Kano

@resscy_jalac  Ik neem toch wel aan dat Willie en Layla toestemming hebben gegeven voor het publiceren van de reportage en deze ook vooraf hebben kunnen beoordelen ??
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Michaela

Citaat van: Kano op dinsdag 26 juni 2012, 14:09:57
@resscy_jalac  Ik neem toch wel aan dat Willie en Layla toestemming hebben gegeven voor het publiceren van de reportage en deze ook vooraf hebben kunnen beoordelen ??

Kano ik weet niet of ze beide toestemming hebben gegeven en of ze van tevoren voldoende geinformeerd zijn. Ik ben ook nieuwsgierig, maar wil hen niet belasten met zulke vragen. Wel kan ik opmaken is dat Wil achteraf niet prettig bij voelde over de uitzending.

En Darko, ik snap wel dat men kritiek heeft na het zien van de uitzending. Maar probeer bij de realiteit te blijven. De producer van deze film maakt spraakmakende films. Ze hebben bepaalde doel en laten enkel zien wat ze willen laten zien. Bij de eerste kennismaking is het heus wel normaal dat men eerst naar het uiterlijk kijk, jij hebt dan nog geen tijd om te verdiepen in haar cultuur. De rest komen wel als men een "potentiele"partner gevonden hebt.
Dat Wil geen engels spreekt is een voordeel. Na een mum van tijd spreek Layla uitstekend Nederlands. Soms ontmoet ik fil. vrouw die allang in Nederland woont, maar spreekt slecht Nederlands. Als Layla en ik met elkaar praten, spreken wij Nederlands ( al zijn wij beide filipijns) zodat de mensen om ons heen ons kunnen verstaan en niet een buitengesloten gevoel krijgt. Niet alle fil. vrouw kunnen/willen dat doen.