De Filippijnse bruid

Gestart door Mawibata, zondag 24 juni 2012, 20:12:40

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Ik denk ook niet dat men nu Layla iets moet verwijten noch Willie
De enige die echt wat te verwijten is de eigenaar van dat bureau En over hem en zijn schoonfamilie kan ik alleen maar zeggen Het draaide om geld en nog eens geld
Men moet ook niet vergeten dat dit afspeelde in de tijd dat er nog geen internet was en als je een Filipina zocht was dit soort bureau`s de enige mogelijkheid
En de eigenaar liet het echt overkomen als een koe kopen Weet van mijzelf dat ik via hun de eerste keer naar de Filippijnen ging kreeg ik een week voor ik ging van de eigenaar een telefoontje Kan je 2 klanten meenemen want die durven niet alleen Okay kan wel Bleek de een een hersenbeschadiging te hebben en wist niet eens wat hij de vorige dag had gedaan en de ander een ziekte had waardoor hij ook niet oud werd

Dit was typerend voor de eigenaar Was hem alleen om het geld te doen

Vind het dus nu wel leuk dat hij door zijn schoonfamilie en vrouw is uitgekleed.
Getting older beats the alternative -dying young

gosternokke

Denk dat je niet moet vergeten dat de mensen die de opnames maken door knip en plakwerk je net zo kunnen neerzetten als ze dat zelf willen.   
En het is zeer ongebruikelijk  dat mensen voor de uitzending de opnames mogen zien zien.  Zeker als het niet al te positief is zal de programma maker zeker de opnames niet vooraf laten zien uit vree dat de betrokkenen naar de rechter stappen en een verbod op uitzenden eisen.

Ben zelf ooit eens  gefilmd dat dat kwam door knip en plakwerk heel anders op tv. Soort manipulatie dus.

Kano

Daarom is het sterk aan te bevelen aan deelname aan een programma de voorwaarde te verbinden, dat je het uiteindelijke product kunt zien en goedkeuren. Zeker bij een programma als deze waarin veel persoonlijke aspecten een rol spelen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pjottr

Hoe zou het nu zijn met hen? De opnames waren 8 jaar geleden Deze vraag staat aan het begin van dit topic maar mis hier een concreet antw op
Lavrijsen uitgekleed? door asawa en schoonfamilie??
Als dit echt zo is zo is vergeef me dan, dat ik denk dat dit geen beste reclame is voor de filipijnse vrouw.Er moet meer achter zitten dan alleen maar dat hij is uitgekleed.
Een medaillon heeft veelal twee kanten. Of zijn eigen vrouw was al bijvoorbaat niet te vertrouwen of hij heeft het er zelf naar gemaakt.
Wat wordt het dan moeilijk om met een filipijnse in zee te gaan als je zelf na jaren huwelijk als nog wordt uitgekleed als het inderdaad allemaal zo zwart wit ligt.
Mij kwam het geheel over als of ik op de veemarkt was. Ik had het enorm te doen met de twee meisjes. Ik twijfel niet aan hun oprechte bedoelingen.
Lomp ontiechelijk lomp om een fotoboek te wilen gaan bekijken terwijl dat meisje er nog bij zat. Zo ga je toch niet om met mensen. Kwetsend.
Ben dus heel benieuwd hoe het haar nu echt gaat Misschien dat resscy_jalac daar wat meer over zou willen zeggen
Dat je zo een reportage op het forum zet daar aan toe maar dan zou ik ook de rest graag willen horen. Is zij werkelijk happy? of.......offert ze haar leven op en laat hem in de waan dat ze gelukkig is.
Ik weet van heel veel Filipina's dat ze dood ongelukkig zijn maar hebben zich in hun lot geschikt.
Gr
P
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

BartBec

Hey Pjottr leuk je nog te horen. Hoe gaat het daar in Legaspi ?

Inderdaad resscy_jalac mischien kan je zelf even meer toelichten hoe het nu met hun gaat. Mischien moeten we dan met ze allen wel onze mening herzien en is dit inderdaad een echt gelukkig koppel met liefde en respect voor elkaar.Beter nog zou zijn als je Willie en of Lalya zelf aanmoedigt om hier hun persoonlijk verhaal even te doen. Al zou ik best begrijpen als ze dat niet willen.
Ik blijf echter bij mijn standpunt dat dit sterk ruikt naar een schijnhuwelijk en dat er van echte liefde geen sprake is. Maar ik begrijp ook dat dit een menig is door wat ik zag in de documentaire. Nogmaals ik hoop voor hen beide echt wel het beste... maar ik vrees ervoor...

Pjottr

Hey Bart Alles goed? Hoe is het met de ontwikkelingen rondom jouw visumaanvraag? Problemen met huwelijkss contract ivm adres enz.
Wat Layla aangaat? Ik geloof dat zij destijds eerlijk was. Zij kwam bij mij over als weldenkend en serieus afwegend.
Natuurlijk koos ze voor hem want dat was een nieuwe uitdaging en een kans op beter bestaan.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er op dat moment  sprake was van liefde. Kan niet omdat ze elkaar niet kenden.
Ook dat Lavrijsen buro riekt naar veehandel naar mijn mening.  Ik vond het ronduit vernederend voor de Filipijnse vrouwen die er in betrokken waren en niet direct door de programma makers.
Ik vond deze eigenlijk redelijk netjes. Vooral op het laatst toen de presentator vanuit Nederland belde. Die kwam bij mij redelijk eerlijk over
Nee het betreft Lavrijsen en Willy zelf. Bij mij leek het Koehandel zoals ze dit brachten.
Maar misschien is ze wel happy met hem en is hij wel heel goed voor haar Ik weet het niet Ik oordeel niet en gun ieder zijn/haar geluk hoe ook verkregen.
Maar zoals ik al zei.Filipina's zijn meester in het opofferen van hun leven. Ze zullen goed blijven voor hun vent ook al is deze slecht van karakter.Dat is de aard van de Filipijnse vrouw.Tenminste als je een oprechte Filipina treft. En dat was/is Layla in mijn optiek.
Hopelijk wil resscy hier ites over schrijven. Niet om mijn gevoel te bevredigen maar puur uit interesse en meelevendheid.
Dat komt door de sterke banden die ik heb met de Filipijnen en alles wat dit land en de mensen aangaat heeft mijn hart. Zo was het Zo is het en Zo zal het altijd zijn.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Michaela

Citaat van: Pjottr op woensdag 27 juni 2012, 13:18:35
Hey Bart Alles goed? Hoe is het met de ontwikkelingen rondom jouw visumaanvraag? Problemen met huwelijkss contract ivm adres enz.
Wat Layla aangaat? Ik geloof dat zij destijds eerlijk was. Zij kwam bij mij over als weldenkend en serieus afwegend.
Natuurlijk koos ze voor hem want dat was een nieuwe uitdaging en een kans op beter bestaan.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er op dat moment  sprake was van liefde. Kan niet omdat ze elkaar niet kenden.
Ook dat Lavrijsen buro riekt naar veehandel naar mijn mening.  Ik vond het ronduit vernederend voor de Filipijnse vrouwen die er in betrokken waren en niet direct door de programma makers.
Ik vond deze eigenlijk redelijk netjes. Vooral op het laatst toen de presentator vanuit Nederland belde. Die kwam bij mij redelijk eerlijk over
Nee het betreft Lavrijsen en Willy zelf. Bij mij leek het Koehandel zoals ze dit brachten.
Maar misschien is ze wel happy met hem en is hij wel heel goed voor haar Ik weet het niet Ik oordeel niet en gun ieder zijn/haar geluk hoe ook verkregen.
Maar zoals ik al zei.Filipina's zijn meester in het opofferen van hun leven. Ze zullen goed blijven voor hun vent ook al is deze slecht van karakter.Dat is de aard van de Filipijnse vrouw.Tenminste als je een oprechte Filipina treft. En dat was/is Layla in mijn optiek.
Hopelijk wil resscy hier ites over schrijven. Niet om mijn gevoel te bevredigen maar puur uit interesse en meelevendheid.
Dat komt door de sterke banden die ik heb met de Filipijnen en alles wat dit land en de mensen aangaat heeft mijn hart. Zo was het Zo is het en Zo zal het altijd zijn.


Ik beschouw het als verraad wanneer ik in dit forum over hen gaan schrijven. Natuurlijk kan ik ook iets positief schrijven, maar dat doe ik ook niet. Uit respect.

Roddelen achter andermans rug is zeker een van de belangrijkste oorzaak van de ruzies tussen de filipijnse vrouwen waar dan ook ter wereld.
Het zou inderdaad fijn zijn als Wil en Layla jullie vragen kunnen beantwoorden. Maar tegelijkertijd zal ik me mede verantwoordelijk voelen wanneer ze gekwetst voelen. Wat niet weet wat niet deert.
Het spijt me, ik kan jullie nieuwsgierigheid niet bevredigen.

Pjottr

Sayang pero kaya ito. Maaaring sila nakatira sa kaligayahan
Gr
P
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Budgie

#28
Citaat van: Pjottr op woensdag 27 juni 2012, 07:44:59
Hoe zou het nu zijn met hen? De opnames waren 8 jaar geleden Deze vraag staat aan het begin van dit topic maar mis hier een concreet antw op
Lavrijsen uitgekleed? door asawa en schoonfamilie??
Als dit echt zo is zo is vergeef me dan, dat ik denk dat dit geen beste reclame is voor de filipijnse vrouw.Er moet meer achter zitten dan alleen maar dat hij is uitgekleed.
Een medaillon heeft veelal twee kanten. Of zijn eigen vrouw was al bijvoorbaat niet te vertrouwen of hij heeft het er zelf naar gemaakt.
Wat wordt het dan moeilijk om met een filipijnse in zee te gaan als je zelf na jaren huwelijk als nog wordt uitgekleed als het inderdaad allemaal zo zwart wit ligt.



Peter zijn vrouw was van de drie echt wel de netste en dat ze hem heeft uitgekleed en buiten de deur gezet is voor mij heel begrijpelijk Hij at geregeld buiten de deur en was gek op jonge vrouwen.
Flikte het rustig om daar met een paar vrienden en wat dames ergens heen te gaan en Alice thuis te laten
Wat persoon betreft was zijn schoonmoeder de slechtste van het hele stel Wil er niet over uitweiden maar die kon je rustig belazeren waar je bijstond en dan nog liegen ook
Een voorbeeld: Ze ging met je meisje naar de ambasade voor de papieren in orde te maken maar durfde niet met de lift Denk niet dat ze ooit die 26 trappen heeft gelopen om boven te komen. Meisjes gingen alleen heen en zij streek het geld op.Bij mij flikte ze het om het geld dat ik opstuurde voor mijn vrouw in eigen zak te steken en dan te zeggen dat het niet was ontvangen.
Wat betreft de relaties die ik via daar kon waren er van de 15 na 4 jaar nog 5 over als koppel. 

Getting older beats the alternative -dying young

Luke

Citaat van: Budgie op woensdag 27 juni 2012, 22:37:19

Wat betreft de relaties die ik via daar kon waren er van de 15 na 4 jaar nog 5 over als koppel. 


Zijn de 10 Filipinas teruggekeerd naar de Filipijnen of hebben ze een nieuwe vent gevonden met "meer mogelijkheden"?  :denk: