Blog van Eva en Stephanie

Gestart door Mawibata, zaterdag 25 augustus 2012, 09:54:47

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Blog van Eva en Stephanie


Normaal plaats ik geen blog op het forum, maar deze vond ik toch de moeite waard




Hallo! Eva en Stephanie hier :)

als 7de jaars geneeskunde studenten kozen wij ipv een maand ziekenhuisstage in eigen land, voor een ontwikkelingsstage in de Filippijnen, meer bepaald bij CHD.
CHD staat voor Council for Health and Development, een organisatie die ijvert voor recht op gezondheid in alle aspecten: zowel geneeskundig, als politiek en sociaal. Dit doen ze vooral door te werken met Community based health programs, die community health workers opleiden, om zo zelf in hun basisgezondheidszorg te voorzien.

Waarom?
1% van het BNP gaat naar gezondheidszorg - waarvan het meeste naar de prive-sector.
+/- 70% van de bevolking leeft onder de armoedegrens, velen verdienen slechts 3000 pesos per maand (= +/- 55 euro) . Huur van 1 kamer in een woning in de sloppenwijk is 1000 pesos per maand. 1kg rijst is 45 pesos. Geneeskunde studeren kost per semester 150 000 pesos, terwijl het maandloon van een dokter slechts 6000 pesos bedraagt. Geen wonder dat hoogopgeleiden naar het buitenland trekken, en de armen geen kansen krijgen. We kunnen zo nog wel even doorgaan...

We zullen eerst 5 dagen in Manilla verblijven, om dan door te reizen naar Leyte/Samar (HEALS), om daar in de communities mee te helpen.


Lees verder  :  http://www.intal.be/fr/blogs/eva-stephanie/first-day-manilla    en   http://www.intal.be/fr/blogs/eva-stephanie/



Filmpje stage Filippijnen (april - mei)
Soumis par Eva - Stephanie le lun, 20/08/2012 - 19:44.


Zie hier een compilatiefilmpje van onze stage in de Filippijnen.

Je kunt huisbezoeken, besnijdenissen, het dagelijkse leven, de solidarity night, verplaatsingen, enz. zien.
Uiteraard is het allemaal maar kort en ook niet alles komt aan bod..

Het irritante Ice-Cream deuntje is er ook te horen.   :floet:   :floet:


http://www.youtube.com/v/fyV8bR7uORw








Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Mawibata




Van 2 september tot 14 oktober zullen foto's getrokken tijdens onze stage in de Filippijnen tentoongesteld worden in een eetcafe in Antwerpen, namelijk Tquiero.

Dit zuiders getinte eetcafe houdt om de 6 weken een expo van een kunstenaar, en ditmaal ben ik dat!

Opbrengst gaat naar CHD!

Check alle informatie op http://expotquiero.weebly.com !!  ( Prachtige foto's, ik denk dat ze in de leer geweest zijn bij de Phille ) :thumb:  :thumb:

Be there :)

Stephanie



Alvast een voorproefje 




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

#2
Dit is  een mooie foto ,....op zich, maar de vraag die ik me stel bij al dat HDR gedoe is, of het allemaal nog wel realistisch is. Ik vind de kleur van het gras er niet uit zien en dat heb je met veel van die doorgeslagen HDR foto's. Het natuurlijke is weg vind ik.  Ik hoop dat het een hype is, en als iedereen zijn ding heeft gedaan hoop ik toch weer wat meer "normale" foto's te kunnen zien.
Ieder zijn goesting.  

Ik ga wel eens zien naar de foto's. Succes in ieder geval Stephanie  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Mawibata

Citaat van: Rich op zaterdag 25 augustus 2012, 10:51:30
Dit is  een mooie foto is,....op zich, maar de vraag die ik me stel bij al dat HDR gedoe is, of het allemaal nog wel realistisch is. Ik vind de kleur van het gras er niet uit zien en dat heb je met veel van die doorgeslagen HDR foto's. Het natuurlijke is weg vind ik.  Ik hoop dat het een hype is, en als iedereen zijn ding heeft gedaan hoop ik toch weer wat meer "normale" foto's te kunnen zien.
Ieder zijn goesting.  

Ik ga wel eens zien naar de foto's. Succes in ieder geval Stephanie  :thumb:


Rich, over HDR, dat is ook een beetje mijn gedacht.
HDR is mijn insziens zo'n beetje als een schilderij maken, de artiest kan er zijn eigen touch aan geven, en hoeft dus niet natuurgetrouw te zijn.

Maar je kan er niet onderuit. Men maakt wat de meeste mensen mooi vinden. Wat is mooi, als ik naar sommige peperdure kunstwerken kijk, heb ik daar ook zo mijn bedenkingen bij.
Laat zo'n schilderij door een onbekende signeren, en dan is het opeens niets meer waard. Gaat het om de afbeelding of de signature?

Bvb. Idem een polo van Lacoste : doe de krokodil er af en je krijgt er geen 3 euro meer voor?

Maar om terug te komen op de foto- of beeldbewerking : Als er een channel is dat ons de natuur laat aanschouwen, is het toch National Geografic.

Awel ook daar maakt men hoe langer hoe meer gebruik van filters en andere middelen om toch zo'n mooi beeld mogelijk te creƫren. Vind ik maar niks voor een natuurprogramma.


:daag:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.