Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

trouwen in belgen

Gestart door ronny, zaterdag 3 november 2012, 17:13:48

Vorige topic - Volgende topic

Soushkin

Citaat van: Pinocchio op dinsdag  8 april 2014, 04:22:31
Citaat van: Soushkin op maandag  7 april 2014, 20:15:55

Naar de Filippijnen verkassen. Dat is wat ik heb gedaan omdat ik al het gezeik beu was.


Er valt inderdaad heel wat negatiefs te vertellen over  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: en het heden is geen garantie voor de toekomst maar als het verkeerd gaat ben ik toch liever in Belgie dan in de Filippijnen.

Ik ben op 58 gestopt met werken en kan sindsdien comfortabel leven voor de rest van mijn dagen. Pensioen in de Filippijnen?

Als je een papiertje nodig hebt, maakt niet uit wat, vraag je je in de Filippijnen af waar ben ik aan begonnen, even tellen, 21 .22 . 23 diep ademhalen en weer verder.

Tien zelfs twintig keer en dan breekt de veer.

Rechtbank = goktent.

Europeanen die ernstig ziek worden zijn maar al te blij dat ze nog een uitwijkings route hebben ver weg van de Filippijnen.

Als het verkeerd gaat ...dan valt de roze bril af ...en volgt de grote stilte.

Een paar pesos hier en daar en je hebt je papiertje zo voor elkaar. De geldgeiligheid is eindeloos hier. Lekker makkelijk dus en heb ik ook al een aantal malen gebruik van gemaakt.

Voor rechtbanken hebben we ook goede vrienden, een advocaat van DFA, en dame van de ombudsman en de broer van de beste vriendin van m'n vrouw die afgestudeerd is aan Ateneo Law. Die hebben ons ook zeer goed geholpen tijdens het overstaying verhaal.

Verder hebben we een goede ziektekostenverzekering die betaalt wordt door De La Sally University. Het enige wat ze niet dekken zijn bevallingen.


Ik weet dat je als student van La Salle zakt als je 8.5 of lager hebt gescoord. In Nederland zak je met een 5.4 of lager. Mag jij jezelf avragen door wie je liever wordt geopereerd. Die chirurg die 86 heeft gescoord of de chirurg die 55 scored. Ik weet het antwoord wel.

Als je naar de goede ziekenhuizen gaat krijg je zorg die minimaal evenredig aan die van Nederland of belgie is, en in sommige gevallen zelfs nog beter. Je moet er alleen wel voor betalen als je geen goede ziektekostenverzekerng hebt.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Rich

Citaat van: Soushkin op dinsdag  8 april 2014, 09:12:22
Citaat van: Pinocchio op dinsdag  8 april 2014, 04:22:31
Citaat van: Soushkin op maandag  7 april 2014, 20:15:55

Naar de Filippijnen verkassen. Dat is wat ik heb gedaan omdat ik al het gezeik beu was.


Er valt inderdaad heel wat negatiefs te vertellen over  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: en het heden is geen garantie voor de toekomst maar als het verkeerd gaat ben ik toch liever in Belgie dan in de Filippijnen.

Ik ben op 58 gestopt met werken en kan sindsdien comfortabel leven voor de rest van mijn dagen. Pensioen in de Filippijnen?

Als je een papiertje nodig hebt, maakt niet uit wat, vraag je je in de Filippijnen af waar ben ik aan begonnen, even tellen, 21 .22 . 23 diep ademhalen en weer verder.

Tien zelfs twintig keer en dan breekt de veer.

Rechtbank = goktent.

Europeanen die ernstig ziek worden zijn maar al te blij dat ze nog een uitwijkings route hebben ver weg van de Filippijnen.

Als het verkeerd gaat ...dan valt de roze bril af ...en volgt de grote stilte.

Een paar pesos hier en daar en je hebt je papiertje zo voor elkaar. De geldgeiligheid is eindeloos hier. Lekker makkelijk dus en heb ik ook al een aantal malen gebruik van gemaakt.

Voor rechtbanken hebben we ook goede vrienden, een advocaat van DFA, en dame van de ombudsman en de broer van de beste vriendin van m'n vrouw die afgestudeerd is aan Ateneo Law. Die hebben ons ook zeer goed geholpen tijdens het overstaying verhaal.

Verder hebben we een goede ziektekostenverzekering die betaalt wordt door De La Sally University. Het enige wat ze niet dekken zijn bevallingen.


Ik weet dat je als student van La Salle zakt als je 8.5 of lager hebt gescoord. In Nederland zak je met een 5.4 of lager. Mag jij jezelf avragen door wie je liever wordt geopereerd. Die chirurg die 86 heeft gescoord of de chirurg die 55 scored. Ik weet het antwoord wel.

Als je naar de goede ziekenhuizen gaat krijg je zorg die minimaal evenredig aan die van Nederland of belgie is, en in sommige gevallen zelfs nog beter. Je moet er alleen wel voor betalen als je geen goede ziektekostenverzekerng hebt.

Als het allemaal zo rooskleurig klinkt, wat is dan de reden dat er zoveel buitenlanders terugkeren als ze ziek worden?  Moet je er ook even bij vertellen. En of de zorg evenredig is, daar heb ik genoeg bewijzen van dat het niet zo is. Mijn vrouw heeft 5 jaar geleden een operatie ondergaan voor galstenen, en je wil dat litteken echt niet zien. Dokters hier vroeger welke slachter daar aan bezig was geweest, en zo ken ik tal van voorbeelden, enkel al uit mijn eigen familie.

Rich de Nederbelg.

Pinocchio

Citaat van: Soushkin op dinsdag  8 april 2014, 09:12:22

Een paar pesos hier en daar en je hebt je papiertje zo voor elkaar.

Mag jij jezelf afvragen door wie je liever wordt geopereerd. Die chirurg die 86 heeft gescoord of de chirurg die 55 scored. Ik weet het antwoord wel.


Geef mij dan toch maar die van 55.

louis

Citaat van: Pinocchio op dinsdag  8 april 2014, 09:30:56
Citaat van: Soushkin op dinsdag  8 april 2014, 09:12:22

Een paar pesos hier en daar en je hebt je papiertje zo voor elkaar.

Mag jij jezelf afvragen door wie je liever wordt geopereerd. Die chirurg die 86 heeft gescoord of de chirurg die 55 scored. Ik weet het antwoord wel.


Geef mij dan toch maar die van 55.

Je moet wel ,omdat de chirurg van 86 in het buitenland zit

MadRed

Citaat van: louis op dinsdag  8 april 2014, 09:37:30
Citaat van: Pinocchio op dinsdag  8 april 2014, 09:30:56
Citaat van: Soushkin op dinsdag  8 april 2014, 09:12:22

Een paar pesos hier en daar en je hebt je papiertje zo voor elkaar.

Mag jij jezelf afvragen door wie je liever wordt geopereerd. Die chirurg die 86 heeft gescoord of de chirurg die 55 scored. Ik weet het antwoord wel.


Geef mij dan toch maar die van 55.

Je moet wel ,omdat de chirurg van 86 in het buitenland zit

Alleen vergeet je er bij te zeggen dat ze vaak pas bij een hoog cijfer gaan tellen in die landen. Zoals ze in Ph ook op een aantal universiteiten ergens bij 5-7 beginnen. Dan is een 8.5 dus ongeveer een 5.5 hier (of nog lager). Zonder referentiekader zijn de cijfers dus nutteloos.
Ik was ook onder de indruk van een ph-cijferlijst tot me verteld werd dat dat gelijk staat aan 6jes bij ons.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pinocchio

Citaat van: Luc op dinsdag  8 april 2014, 13:48:38
.


Het is niet voor niets dat Filippijnse doctors, tandartsen en verpleegsters die naar Belgie komen terug 3 jaar naar school moeten eer ze in hun beroep weer als volwaardig worden erkend.
En dat is in de meeste landen zo.

Amice

Citaat van: Soushkin op dinsdag  8 april 2014, 08:58:53
Citaat van: Amice op dinsdag  8 april 2014, 00:02:46
Zo is dat. :jajaja:

Wat houden die nederlands talige jobs eigenlijk in?  callcentre? vertalingen?  :weetikniet:

Zo af en toe krijg ik ook wel eens n vraag of ik geen werk weet voor dees of gene.




Dit bedrijf is inderdaad op zoek naar call center medewerkers. Je hebt er verder geen ervaring voor nodig zolang je verder vaudloos Nederlands kunt schrijven, redelijk ABN spreekt en weet hoe een computer werkt. Er is voor zover ik weet geen limiet aan leeftijd dus iedereen kan reageren. Het werk bij deze werkgever bestaat uit emailen, bellen en chatten. De opdrachtgever is Philips Eindhoven. (Zitten nu in Amsterdam geloof ik maar oke.)

Belgen kunnen ook solliciteren zolang ze geen zwaar vlaams accent hebben. Er is zojuist een Vlaming doorgegaan naar de laatste ronde van het sollicitatieproces.

Ze hebben in ieder geval nog minimaal 15 mensen nodig dus als je er een aantal weet laat het me dan maar weten. Als je CV's enzo hebt stuur ik ze door naar de desbetreffende dame binnen het bedrijf. Het sollicitatieproces neemt zo'n twee weken in beslag. Dus vanaf de eerste dag dat je daar komt ben je binnen twee weken aan het werk als je aangenomen wordt. Lekker snel dus.

Ze zitten in Alabang. Ideaal voor mensen in bijvoorbeeld Pasay of Santa Rosa.

Ze betalen 65.000 bruto, 48.000 netto per maand.

Vraag is of ze dan ook de workpermit regelen?
Zit in die 65000 bruto ook deelname aan phil health & sss inbegrepen?

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Citaat van: Pinocchio op dinsdag  8 april 2014, 14:42:20
Citaat van: Luc op dinsdag  8 april 2014, 13:48:38
.


Het is niet voor niets dat Filippijnse doctors, tandartsen en verpleegsters die naar Belgie komen terug 3 jaar naar school moeten eer ze in hun beroep weer als volwaardig worden erkend.
En dat is in de meeste landen zo.

Die werken in het buitenland zelfs als nurse maar dienen zelfs daarvoor nog omgeschoold  te worden.

Echter ligt de waarheid ergens in het midden want in goede ziekenhuizen zoals st.luke-Asian hospital alabang- makati med. werken toch veelal doctoren die ruime ervaring in het buitenland hebben opgedaan, je ziet in deze hospitals ook geregeld buitenlandse doctoren werken.
Dat zijn dan enkel 3 hospitals in heel de phils en zo commercieel als de pest,dat merk je wel aan de nota die je dient te betalen. Iedere doctor loopt eigenlijk te venten met alle apparatuur die het ziekenhuis rijk is en probeert je daar gebruik van te laten maken,vaak onnodig en veelal ongestructureerd of in overleg. Zo kan het voorkomen dat je voor 1 opname wel 3x een Xray krijgt en daarvoor dus ook 3x bij de Xray terug moet. Efficientie kennen ze nog niet hier.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Soushkin

Citaat van: Amice op dinsdag  8 april 2014, 19:13:56
Citaat van: Soushkin op dinsdag  8 april 2014, 08:58:53
Citaat van: Amice op dinsdag  8 april 2014, 00:02:46
Zo is dat. :jajaja:

Wat houden die nederlands talige jobs eigenlijk in?  callcentre? vertalingen?  :weetikniet:

Zo af en toe krijg ik ook wel eens n vraag of ik geen werk weet voor dees of gene.




Dit bedrijf is inderdaad op zoek naar call center medewerkers. Je hebt er verder geen ervaring voor nodig zolang je verder vaudloos Nederlands kunt schrijven, redelijk ABN spreekt en weet hoe een computer werkt. Er is voor zover ik weet geen limiet aan leeftijd dus iedereen kan reageren. Het werk bij deze werkgever bestaat uit emailen, bellen en chatten. De opdrachtgever is Philips Eindhoven. (Zitten nu in Amsterdam geloof ik maar oke.)

Belgen kunnen ook solliciteren zolang ze geen zwaar vlaams accent hebben. Er is zojuist een Vlaming doorgegaan naar de laatste ronde van het sollicitatieproces.

Ze hebben in ieder geval nog minimaal 15 mensen nodig dus als je er een aantal weet laat het me dan maar weten. Als je CV's enzo hebt stuur ik ze door naar de desbetreffende dame binnen het bedrijf. Het sollicitatieproces neemt zo'n twee weken in beslag. Dus vanaf de eerste dag dat je daar komt ben je binnen twee weken aan het werk als je aangenomen wordt. Lekker snel dus.

Ze zitten in Alabang. Ideaal voor mensen in bijvoorbeeld Pasay of Santa Rosa.

Ze betalen 65.000 bruto, 48.000 netto per maand.

Vraag is of ze dan ook de workpermit regelen?
Zit in die 65000 bruto ook deelname aan phil health & sss inbegrepen?



Permit regelen zij. SSS zit inderdaad in het bruto salaris. Wat je netto overhoudt is ook echt 48.000php of 24.000php per pay day.

Phil Health weet ik niet. Ik moet er morgen toch zijn dus zal ik het direct aan ze vragen.

Verder doen ze niet moeilijk qua visa. In principe is een toeristenvisum voor hen al genoeg zolang je het maar wel op tijd verlengt of een probationary/permanent visa aanvraagt.
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2: