Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum afgekeurd

Gestart door ronny, vrijdag 8 februari 2013, 01:24:20

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: gammaracer op dinsdag 12 februari 2013, 06:32:51
CitaatTja, ze maken wat mee daar denk ik
En koppels niet soms die gewoon willen huwen of hun vrouw of man willen laten overkomen en op alle mogelijke manieren gepest worden door sommige incompetente ambtenaren die alle huwelijken met buitenlandse partners over dezelfde kam scheren als zijnde schijnhuwelijk ?

das nu precies wat ik bedoel , ga me niet laten afsnauwen door een ambtenaar , en ik heb mijn LC ook verkregen hoor ,dus al bij al is mevr Weisz geen slechte inborst, da moet ik wel zeggen ,maar moet et echt op deze manier ?

Sorry ,kheb geen goesting om te liggen schrikschijten als er geen enkel motief voor schijnhuwelijk is ,bang is gewoon mijn natuur niet , we doen alles volgens het protocol ,zonder omwegen , zonder interviews te ontduiken,das de enige goeie weg om problemen met de visa te vermijden .

ohh en Rich , als u de bescheiden hoog geschoolde intellectueel wil zijn die op alles '' ja mevrouw '' knikt , das voor mij okay  :atyourservice:


Ik ben absoluut geen ja-knikker gamaracer, maar ik ben evenmin een provocateur. Je sprak eerder al van een  "schande" voordat je ooit in de ambassade was geweest. Er zijn momenten in het leven dat je beter wat diplomatisch bent.

Dat is hetgene wat ik bedoel als je mijn quote goed leest.

Ik wens je overigens succes en hopelijk zijn jullie spoedig samen. :thumb:
Rich de Nederbelg.

stijn54

@gammaracer. Gezinshereniging. Bij navraag bij advokaten bleek dat in beroep gaan geen zin heeft tenzij er procedurefouten zijn gemaakt.

Ik wil jullie het volgende mededelen als bewijs wat een klucht dit allemaal is.

Mijn tweede vrouw heeft het dus opgegeven en volgens mijn advokaat Vrijens uit Gent was het beste om te scheiden in Belgie waarop ik replikeerde dat dit toch niet kon gezien het huwelijk in de Filippijnen niet erkend werd.
(Mijn vrouw is wel al 2maal met friend visa voor telkens bijna drie  maanden in Duitsland geweest met haar nieuwe vriend. Wat zij natuurlijk mij verwijt wat de weigering van het visum betreft, dankje wel Mevr Weiss, Belgische ambassade voor je negatief advies en  DVZ voor de weigering.
Ik zou dit allemaal wel eens persoonlijk aan Mevr Weiss willen vertellen. Maar ach voor haar is een mensenleven kapotmaken dagelijkse kost.)

Hij bevestigde mij dat hij dit reeds gedaan had zo ik volgde hem. Bij de zitting in Brussel zegt de vrouwelijke rechter tegen mij : Mijnheer u kan niet scheiden want je bent niet gehuwd in Belgie, ge moet eerst je huwelijk laten registreren in Belgie!!!!!!!! Waarop ik antwoordde dat dat juist geweigerd wordt. Dan kwam mijn advokaat tussen maar zei in feite geen zinnig woord maar een maand later kreeg ik toch de scheiding in mijn bus!!!!!!! Begrijpe wie begrijpe kan
Het vervolg is dan terug zo onlogisch. De Filippijnse ambassade in Den Haag aanvaardt het vonnis van de scheiding in Nederland en doet het nodige bij NSO en na drie maanden heb je je annulment en ik dacht voor 50 euro. De Filipiijnse ambassade in Brussel doet dit niet. Dit is toch allemaal ongelooflijk.

De wetgeving trekt gewoon op niks, Het kan allemaal veel eerlijker en eenvoudiger maar politici zijn nu eenmaal #intellectuelen#.
:daag:

innka3

Citaat van: stijn54 op dinsdag 12 februari 2013, 10:50:08

(Mijn vrouw is wel al 2maal met friend visa voor telkens bijna drie  maanden in Duitsland geweest met haar nieuwe vriend. Wat zij natuurlijk mij verwijt wat de weigering van het visum betreft, dankje wel Mevr Weiss, Belgische ambassade voor je negatief advies en  DVZ voor de weigering.
Ik zou dit allemaal wel eens persoonlijk aan Mevr Weiss willen vertellen. Maar ach voor haar is een mensenleven kapotmaken dagelijkse kost.)

misschien moet je mevr. weiss wel een bos  :thankyoufw5: sturen dat ze je een hoop ellende heeft bespaard met een
gelukszoekster,als die je zo makkelijk liet vallen voor een ander.  :hoedjeaf:

tompoes0

@Stijn, mijn huwelijk is nooit geregistreerd in Belgiê  en mn vrouw is hier ook nooit in Belgie geweest omdat het niet zo lang na onzen trouw al begon mis te lopen en we uiteen gegaan zijn . Toen ik nadien mn huidige vriendin leerde kennnen die hier werkzaam was als aupair en we een aanvraag deden om samen te wonen , werd dit geweigerd omdat ik nog stteds getrouwd was.  Wel raar als ik mn huwelijk nooit heb laten registreren hier  :weetikniet:
Moest ik dus eerst scheiden hier . Om maar te zeggen, nooit laten registreren en toch moeten scheiden hier ... en jij mocht hier niet scheiden .... tja ik denk dat ze zelf niet goed weten met wa ze allemaal bezig zijn

joost


Hallo iedereen.
Ik heb nergens geen last van. Ik ben zelf 48 en mijn vriendin is 46. Als er mensen zijn die met een veel jongere vrouw iets willen beginnen dan kun je er geheid van op aan gaan dat je problemen kunt krijgen. Ik zit nu zo'n beetje bijna 12 jaar in het Fillpijnse wereldje en ik sta en zit iedere keer verrast te kijken wat voor een leeftijds verschillen er zit tussen man en vrouw. Ik vraag me dus altijd ook af , waarom niet iets van je eigen leeftijd? Waarom zoveel jaren jonger?
Groeten Joost.

gosternokke

Wij schelen ook bijna 20 jaar . Ja waarom ??     Ik heb geen pasklaar antwoord.  maar ik kom wel eens op feestjes en dan spreek ik wel eens met vrouwen van mijn leeftijd  (halverwege de 50 )   . En tijdens zo een gesprek  denk ik dan altijd , wat ben ik blij dat ik niet met zo een  oude taart zit opgescheept    :lachen:

Even serieus in het begin voelt het wel raar aan, mijn vrouw scheeld maar 5 jaar met men oudste zoon uit men eerste huwelijk bijvoorbeeld, maar je groeid na verloop van tijd  gevoelsmatig  naar elkaar toe.

In begin plaagde men vrouw mij nog wel eens, met je ben al zo oud dat je niet meer op de kalender  voorkomt, maar sinds ze zelf ouder dan 31 is, is dat ook over  :biggrinn:

ronny

als je zoek voor een vrouw dan kan je meschien naar een leeftijd genood zoeken
maar ik ben verliefd geworden op een vriedin van mij en ja sorry ze is 19 jaar jonger had ze ouder geweest dan zou ik er ook op verliefd geworden zijn dus denk toch dat er op liefde geen leeftijd staat
ps mijn eerst belgishe vriendin was 12 jaar ouder dan mij
als het echt om liefde gaat kan je toch niet kijken dat ze niet te jong of te oud is he

Paring Belga

Ronny, bent u een Citizen of "Be"rmuda of een Citizen of "Be"lgie?

gammaracer

@ rich

uw mening zeggen is dus provacatie ? :ikkeniebegrijp: ,wij waren degene die geprovoceerd werden ,mijn vrouw lag zwaar onder vuur en heb gewoon de aandacht naar mij toe gehaald ,ik ben er iets meer tegen bestand , das al ,het bleef allemaal vrij serieus


@stijn
das nu net wat mij zo kwaad maakt , der is geen consequentie in hun beleid , tis de ene wel en de andere niet ,en ik baseer me nie alleen op wat hier gezegd word ,zo kennen we ook een koppel die slechts enkele jaren schelen met elkaar en toch veel problemen kennen , 11 maand geleden getrouwd en nog steeds inde visa afhandeling . :shots: ,echt triestig want echt een goed koppeltje .
Wat een geldklopperij zeg , begint al bij de legalisaties , zelfs met de zegel wordt de authenciteit niet erkend , waarmee zijn we dan bezig ?

ik leef allemaal erg met jullie mee , het leeftijdsprobleem zal ik verder onderzoeken ,volgens mij is dit geen criteria voor een weigering

wordt vervolgd
een ambtenaar






stijn54

@innka3.

Indien het visa was goedgekeurd dan had ons huwelijk een kans en nu hebben we die kans nooit gekregen.
Wanneer ik bij haar was was alles ok.
En wat is liefde? Iedereen weet dat ze huwen met een foreigner om hun toekonst te verbeteren.
Als je kijkt naar de gescheiden Filipinas in Belgie dan is de volgende partner altijd veel jonger dan hun ex echtgenoot.  :daag: