Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

intervieuw ambassade manila

Gestart door cebulovers, donderdag 11 april 2013, 18:37:58

Vorige topic - Volgende topic

cebulovers

nou, gisteren intervieuw gehad, duurde 1 uur en vroegen echt van alles en deden goed hun best om mijn vrouw overstuur te maken, dus was veel lastiger dan gedacht
verder vroegen ze om andere papieren zoals doopbewijs van haar en schoolpapieren met haar cijfers??? is dat nieuw of zo, waar is dat nou weer goed voor;
iemand ook is zoiets gehad?

Fail_over

Daarom wordt er ook gezegd dat er geen 1 richtlijn is voor de te overleggen papieren.
De willekeur van de Ambassade is enorm. Ik weet niet waarom, maar voornamelijk om de mensen in verwarring te brengen, en het ze niet makkelijk te maken.

Ik had op basis van de website een ordner smaengesteld met tabbladen en inhoudsopgave waar alle papieren inzaten. Bij de aanvraag in de ambassade zette ik de ordner op de balie en meteen kreeg ik de opdracht de  ordner te verwijderen, en vervolgens werden er ook hele andere papieren gevraagd dan dat er op de website stonden.

Burgers moeten zich aan de regels houden, de overheid niet en verzint ze zelf terplekke.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

Een doopbewijs is een aanvullend bewijs bij het birthcertificate. Het kan zijn dat zij niet beschikt over een (form1) certified true copy van de cityhall of NSO, en dus wil de ambassade aanvullend bewijs zien.
Haar diploma met transcript of records zou ze sowiezo moeten hebben als ze definitief naar belgie gaat en er wil werken.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Citaat van: Fail_over op donderdag 11 april 2013, 18:42:40
Daarom wordt er ook gezegd dat er geen 1 richtlijn is voor de te overleggen papieren.
De willekeur van de Ambassade is enorm. Ik weet niet waarom, maar voornamelijk om de mensen in verwarring te brengen, en het ze niet makkelijk te maken.

Ik had op basis van de website een ordner smaengesteld met tabbladen en inhoudsopgave waar alle papieren inzaten. Bij de aanvraag in de ambassade zette ik de ordner op de balie en meteen kreeg ik de opdracht de  ordner te verwijderen, en vervolgens werden er ook hele andere papieren gevraagd dan dat er op de website stonden.

Burgers moeten zich aan de regels houden, de overheid niet en verzint ze zelf terplekke.

Dat is dan ook een beetje de kat op het spek binden.
Het is beter om een gesplitst dossier te maken waarin alle documenten die van belang zijn te verzamelen en eerst enkel de documenten die op hun website staan aangegeven te overhandigen.
Als ze dan meer verlangen kun je makkelijker zeggen " hier heeft u het" en dan is het hun beurt om uiteindelijk te ontploffen.  :explotieren:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Marinero

hebben we het hier over de nederlandse ambassade?

Fail_over

Citaat van: Amice op donderdag 11 april 2013, 18:57:29
en eerst enkel de documenten die op hun website staan aangegeven te overhandigen.

Als je uberhaubt zover komt. Je kunt beter gewoon alles in je tas laten zitten en wachten tot ze om iets vragen.
Als je het van te voren geeft zijn ze al op hun teentjes getrapt en gaan nieuwe rare dingen verzinnen.

(Cebulovers is een  :nederlandsevlag: in  :belgiesmiley:, dus dan zal het wel de  :belgiesmiley: ambassade zijn)
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

cebulovers

klopt idd, de belgische ambassade
ze begonnen al als volgt, we hadden een half jaar geleden ongeveer een visit a friend visa aangevraagd zodat ze belgie eens kon bekijken
we hadden niet gezegd dat we een beginende relatie hadden omdat dan het visum gelijk geweigerd word op grond van ze gaat toch niet terug
dat hadden we al bij het eerste visumaanvraag, dus toen zo geprobeert, weer geweigerd
nu zeiden ze ok, toen gewoon vrienden en nu al getrouwd, dus je hebt toen gelogen over jullie relatie
hoe kunnen we je nu ooit geloven over je huwelijk als je toen al loog, dus ze sugereerde al gelijk een schijnhuwelijk, dus mijn vrouw kreeg het al gelijk benauwd
en zo heel de tijd van dat soort vragen, dan duurt een uur lang kan ik je zeggen, ze barste in tranen uit toen ze terug was in haar hotel
dat kan toch niet de bedoeling zijn zo, ze behandelen je als een of andere crimineel lijkt het wel

Koen

@ cebulovers: over welk visa aanvraag gaat het hier. Is dit de derde keer de aanvraag voor visa-visit a friend?

Rich

Citaat van: Koen op vrijdag 12 april 2013, 18:46:02
@ cebulovers: over welk visa aanvraag gaat het hier. Is dit de derde keer de aanvraag voor visa-visit a friend?


Ze zijn getrouwd dus het gaat om een visum lang verblijf.
Rich de Nederbelg.

cebulovers

inderdaad, de eerste 2 keer  visit a friend visa en nu visum lang verblijf gezinshereniging, we zijn 28 dec 2012 getrouwd en zolang al bezig met de papierwinkel en 10 april interview op de ambassade