Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

intervieuw ambassade manila

Gestart door cebulovers, donderdag 11 april 2013, 18:37:58

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: cebulovers op donderdag 16 mei 2013, 17:00:57
hehe, papieren eindelijk in orde, dinsdag heeft ze de laatste gebracht in de ambassade, en nu maar wachten............................................... :weetikniet:
Veel succes, hoop dat het allemaal ok wordt.  :thumb:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

her

Op de nederlandse ambassade vroegen ze aan mijn verloofde om een zogenaamde formel 1 formulier voor haar geboorte akte.Die hadden we nodig voor ons trouwen daar.
Ze moest een nieuw geboorte certificaat halen omdat de geldigheid niet 12 maanden maar een half jaar bleek te zijn pffff.
Op de website staat 12 maanden maar er werd ons doodleuk verteld dat het dit jaar veranderd was en dat het nog niet bijgewerkt is op de site.

Ronny55

Citaat van: her op zondag 19 mei 2013, 01:02:42
Op de nederlandse ambassade vroegen ze aan mijn verloofde om een zogenaamde formel 1 formulier voor haar geboorte akte.Die hadden we nodig voor ons trouwen daar.
Ze moest een nieuw geboorte certificaat halen omdat de geldigheid niet 12 maanden maar een half jaar bleek te zijn pffff.
Op de website staat 12 maanden maar er werd ons doodleuk verteld dat het dit jaar veranderd was en dat het nog niet bijgewerkt is op de site.

Voor  :belgiesmiley: is het al langer max 6 maanden geldig.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Voor nederland ook en die form1 formulier die moet je altijd hebben tenzij de NSO  een certified true copy afgeeft welke gebaseerd is op die form1.

Ook gebeurt het dat zelfs bij een certified true copy toch om die form1 gevraagd wordt vanwege onleesbaarheid van het nso certificaat.

Ook de DFA mag eigenlijk zo een onleesbaar birthcertificate niet  legaliseren, maar doet het meestal wel, aldus blijft enkel de ambassade over om als laatste schakel in de legalisatiefase toch die form1 te verlangen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

cebulovers

tot nu toe is bij ons alles goed bevonden, maar je weet nooit waar ze nog mee komen
ze hadden alle tijd voor mijn vrouw toen ze de laatste papieren bracht, mocht alle vragen stellen en zelfs contact met mij of ik nog vragen had, dus dat was een meevaller na alle verhalen
dus hopelijk zet dit zich voort en duurt het niet zo heel lang, misschien ben ik te positief maar ik hoop dat ze in september hier kan zijn omdat mijn ouders dan 50 jaar getrouwd zijn
en zij zouden het erg leuk vinden als ze er bij kon zijn, maar ja, zal wel te snel zijn denk ik
mijn moeder ligt nu in het ziekenhuis, heeft een herseninfarct gehad maar ze is wel goed bij, en ze zag pas mijn vrouw op de webcam
ze barste in tranen uit, dus ja, een mooier kado kan ik ze niet geven, dus hopen maar, groetjes

Rich

Citaat van: cebulovers op woensdag 22 mei 2013, 17:04:14
tot nu toe is bij ons alles goed bevonden, maar je weet nooit waar ze nog mee komen
ze hadden alle tijd voor mijn vrouw toen ze de laatste papieren bracht, mocht alle vragen stellen en zelfs contact met mij of ik nog vragen had, dus dat was een meevaller na alle verhalen
dus hopelijk zet dit zich voort en duurt het niet zo heel lang, misschien ben ik te positief maar ik hoop dat ze in september hier kan zijn omdat mijn ouders dan 50 jaar getrouwd zijn
en zij zouden het erg leuk vinden als ze er bij kon zijn, maar ja, zal wel te snel zijn denk ik
mijn moeder ligt nu in het ziekenhuis, heeft een herseninfarct gehad maar ze is wel goed bij, en ze zag pas mijn vrouw op de webcam
ze barste in tranen uit, dus ja, een mooier kado kan ik ze niet geven, dus hopen maar, groetjes

Beterschap met je moeder.

Ja ik ken dat, mijn moeder en mijn vrouw wilden elkaar ook zo graag ontmoeten, maar op de dag dat mijn vrouw op de ambassade was voor de aanvraag van de Visa is ze mijn moeder overleden.

Elke dag vroeg ze naar Versie (mijn vrouw) en ik had gehoopt dat ze zou kunnen wachten maar helaas.

Rich de Nederbelg.

cebulovers

nou rich, dat is inderdaad echt beroerd als je dat meemaakt, ik moet er niet aan denken dat het zo gaat bij ons, want ook mijn moeder en vrouw willen elkaar echt graag ontmoeten, het is soms onvoorstelbaar dat er al zo n band is zonder dat ze elkaar echt ontmoet hebben, dat zal bij jullie dan ook zo zijn geweest
elke keer als ik in het ziekenhuis ben vraagt ze naar shirley en ze kan momenteel maar amper praten,is wel ontroerend soms
hopelijk zal de dag ooit komen, we blijven maar hopen dat alles goed afloopt
overigens is dat lang geleden bij jullie?

cebulovers

update:  10 april intervieuw gehad, 15 mei ontbrekende papieren ingeleverd, tot nu toe nog niet binnen bij de dvz in brussel
duurt dat altijd zolang voordat ze dat opsturen?

bigfoot12345

Je mag op 6 weken rekenen voordat de status van je dossier zal veranderen op de site van dvz.

cebulovers

ok, ik wist niet dat dat zo lang duurde
op de dvz beginnen ze wel te tellen vanaf 10 april  zeiden ze