Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

bankrekening op de filipijnen

Gestart door Raventje, zondag 30 juni 2013, 19:18:05

Vorige topic - Volgende topic

Rich

  SRRV = Special Retiree's Resident Visa
Rich de Nederbelg.

Mawibata

Citaat van: robert van dijck op maandag  1 juli 2013, 08:30:25
Heb je al een ACR-I card Raventje? zonder dergelijke card kan je geen rekening openen in   :smiley-philippines:

groetjes

Robert

Indien SRRV heb je geen ACR-I card nodig
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Ronny55

Citaat van: robert van dijck op maandag  1 juli 2013, 09:37:11
Ik heb vorige maand geprobeerd bij BDO en Metrobank, geen ACR-I card,  geen rekeningnummer,

Robert
Ik heb een spaarrekening bij RCBC al 6 jaar , nooit problemen ,gewoon met mijn  :belgiesmiley:  paspoort. Een lopende rekening was wel niet mogelijk , Geen inkomen in de PH.
Enkel een php rekening die dollar of euro rekening koste extra geld, Is trouwens voor niks nodig.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

PeterVL

Ronny ik vind het vreemd wat je zegt. Ik heb al twintig jaar een lopende rekening zowel by RCBC als bij Banco de oro als bij BPI. Ik weet niet of je het A13 visa hebt maar ik verzeker je dat ik mijn geld zowel kan pinnen at an ATM of simpel weg the bank ingaan en het desbetreffende formuliertje invullen.

Lenn

Ik zit nu een aantal jaren bij de HSBC, krijg een betere wisselkoers dan op zwarte markt, geen lange wachtrijen.
Heb onlangs mijn BPI creditcard opgezegd, wat een werk van die primitieve bank.

Mawibata

Citaat van: PeterVL op dinsdag  9 juli 2013, 09:50:09
Ronny ik vind het vreemd wat je zegt. Ik heb al twintig jaar een lopende rekening zowel by RCBC als bij Banco de oro als bij BPI. Ik weet niet of je het A13 visa hebt maar ik verzeker je dat ik mijn geld zowel kan pinnen at an ATM of simpel weg the bank ingaan en het desbetreffende formuliertje invullen.

daar zeg je wat  .  .  dat zal Ronny wel hebben vermoed ik.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

yepyep

Ik merke dat de dienstverkening van de bank afhangt van de mensen waarmee je dealt.

Momenteel goede ervaringen met Chinabank en BPI. BDO erg onvriendelijk personeel.
Maar goed ook hele goede ervaringen met een BDO filiaal.

On topic: als je euro's stuurt zou ik gewoon op het juiste moment de euro's overboeken naar je pesos rekening.


Lenn

In de eerste jaren maakte ik ook euros over naar mijn php account bij the bpi.Verschil toen was ongeveer 1 php.Nu rekent the bpi al snel 2,5 php.
Met de hsbc kom ik uit op 0,5 tot 0,4 t.o.v. de yahoo koers.Heb ook een euroaccount.

Luke

Citaat van: Lenn op dinsdag  9 juli 2013, 11:27:44
Ik zit nu een aantal jaren bij de HSBC, krijg een betere wisselkoers dan op zwarte markt, geen lange wachtrijen.
Heb onlangs mijn BPI creditcard opgezegd, wat een werk van die primitieve bank.

Waar is die "zwarte markt"??

Kano

Ik had ook een BPI credit kaart. Ik had daar niet om gevraagd maar er werd post bezorgd van de BPI waarvoor ik moest tekenen. Toen ik die open maakte zat er een creditcard in en ik heb zowaar nog aardig wat werk moeten verrichten om die te annuleren.
Overigens ben ik ook benieuwd naar die "zwarte markt" met lange wachtrijen  :crazy:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn