Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

bankrekening op de filipijnen

Gestart door Raventje, zondag 30 juni 2013, 19:18:05

Vorige topic - Volgende topic

robert van dijck

En hoe geraak ik aan dergelijk document of card??

Robert

Ronny55

Citaat van: Mawibata op dinsdag  9 juli 2013, 12:41:10
Citaat van: PeterVL op dinsdag  9 juli 2013, 09:50:09
Ronny ik vind het vreemd wat je zegt. Ik heb al twintig jaar een lopende rekening zowel by RCBC als bij Banco de oro als bij BPI. Ik weet niet of je het A13 visa hebt maar ik verzeker je dat ik mijn geld zowel kan pinnen at an ATM of simpel weg the bank ingaan en het desbetreffende formuliertje invullen.

daar zeg je wat  .  .  dat zal Ronny wel hebben vermoed ik.
Dat is mogelijk , toen ik de rekening opende had ik nog geen A13 (niet getrouwd) , ja en nu ben ik tevreden met mijn "spaarrekening " heb een ATM kaart kan pinnen tot 2x 20000 per dag , voor meer gewoon een seintje naar de bank en binnenwippen, tekenen, geld natellen en wegwezen....geen kosten en ieder kwartaal nog wat intresten. Hetzelfde met onze gemeenschappelijke  spaarrekening(onze "Prive ziekteverzekering") bij BDO geen kosten en ook ATM kaart, die hebben we wel moeten betalen , eenmalig, dacht ik  :weetikniet: zeker.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Alex

Mag ik concluderen dat het een beetje willekeur is .. dat het de 1 wel lukt maar de ander niet.. Dat het devies is... gewoon 10 banken langslopen...en kijken of je succes hebt...



Ronny55

Wat als de toetsen al warm zijn , zoals in de  :smiley-philippines: gaat dat dan nog denk je  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

janvanderijt

ik had hetzelfde bij bdo en metrobank geen arc geen rekening

Ronny55

Citaat van: janvanderijt op zondag 31 augustus 2014, 02:19:37
ik had hetzelfde bij bdo en metrobank geen arc geen rekening

Zelf heb ik geen bankrekening maar een SPAARrekenig(savingaccount) met ATM kaartje .We hebben wel een gemeenschappelijke BANKrekening met mijn Asawa. Zonder arc, geen bankrekening. dat was de uitleg die ik gekregen heb....Hoewel ik weet dat sommige buitenlanders wel een bankrekening hebben zonder arc.... :floet: willekeur :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op zondag 31 augustus 2014, 07:45:25
Citaat van: janvanderijt op zondag 31 augustus 2014, 02:19:37
ik had hetzelfde bij bdo en metrobank geen arc geen rekening

Zelf heb ik geen bankrekening maar een SPAARrekenig(savingaccount) met ATM kaartje .We hebben wel een gemeenschappelijke BANKrekening met mijn Asawa. Zonder arc, geen bankrekening. dat was de uitleg die ik gekregen heb....Hoewel ik weet dat sommige buitenlanders wel een bankrekening hebben zonder arc.... :floet: willekeur :weetikniet:

Niet altijd willekeur maar de juiste mensen voor de juiste kar spannen. In Ermita zit zo iemand die de buitenlanders helpt daarmee maar dat kan hij enkel omdat de bankdirecteur van een bepaald filiaal hem niet weigeren kan( utang na loop).  :biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op zondag 31 augustus 2014, 08:38:10
Citaat van: Ronny55 op zondag 31 augustus 2014, 07:45:25
Citaat van: janvanderijt op zondag 31 augustus 2014, 02:19:37
ik had hetzelfde bij bdo en metrobank geen arc geen rekening

Zelf heb ik geen bankrekening maar een SPAARrekenig(savingaccount) met ATM kaartje .We hebben wel een gemeenschappelijke BANKrekening met mijn Asawa. Zonder arc, geen bankrekening. dat was de uitleg die ik gekregen heb....Hoewel ik weet dat sommige buitenlanders wel een bankrekening hebben zonder arc.... :floet: willekeur :weetikniet:

Niet altijd willekeur maar de juiste mensen voor de juiste kar spannen. In Ermita zit zo iemand die de buitenlanders helpt daarmee maar dat kan hij enkel omdat de bankdirecteur van een bepaald filiaal hem niet weigeren kan( utang na loop).  :biggrinn:

UTANG NA LOOB....... :hoedjeaf: (ERESCHULD)

jiggy

Ik ben ook wel benieuwd om te weten of je als foreigner, als toerist zijnde eigenlijk, een bankrekening kan openen in the Phils. Ook... omdat de intresten op gelden hier in België (en ook elders in Europa?) zo goed als tot nihil herleid zijn momenteel. Wat zijn momenteel de intresten daar?
Iemand een antwoord of tips op deze dubbele vraag?