Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Overstaying in de Filippijnen.

Gestart door Soushkin, dinsdag 10 december 2013, 10:14:39

Vorige topic - Volgende topic

Soushkin

Ik ben hier nu zo'n 2 jaar waarvan ik er al 1.5 aan het overstayen ben. (Weet iemand een goed Nederlands woord voor deze term??)


Nu ga ik vrijdag dan toch maar naar de immigratiedienst toe om m'n papieren te regelen. Zijn er nog dingen waar ik aandacht aan moet besteden??


Ik ben nooit met juatitie hier in aanraking gekomen, M'n vrouw heeft een goede baan op De La Salle STC campus en we wonen in wat toch aangeschreven staat als een van de betere verblijfplaatsen hier op de Filippijnen. Over het algemeen wonen hier de rijkere (ook saaiere) mensen.


Heeft er iemand tips etc zodat ik m'n papieren zonder problemen geregeld kan krijgen??
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Ifugao

Neem een HELEBOEL smeergeld mee. Een ander woord voor overstayer? Illegale vreemdeling.

josv

Een hoop geld meenemen, geldig paspoort, nette kleren aan, onderdanig zijn en jezelf afvragen hoe je ooit zo stom had kunnen zijn !!  :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Met het huidige regime heb je kans gedeporteerd te worden.
Maar het is wellicht te regelen om er een verlenging uit te slepen uiteraard na betaling en een fikse boete.
Echter ben je al langer dan 16 maanden hier welke de uiterste termijn is.
Aldus de regels volgende zou je eigenlijk het land dienen te verlaten en minimaal 1 dag later weer binnen te komen, om zodoende weer in aanmerking te komen voor een nieuwe 16 maanden termijn.
Vermitst uiteraard dat je niet blacklisted bent/wordt.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op dinsdag 10 december 2013, 10:49:28
Aldus de regels volgende zou je eigenlijk het land dienen te verlaten en minimaal 1 dag later weer binnen te komen, om zodoende weer in aanmerking te komen voor een nieuwe 16 maanden termijn.
Vermitst uiteraard dat je niet blacklisted bent/wordt.

Maar betalen zal ie toch wel moeten denk ik. Dan zou ik het risico nemen en het via immigratie in de stad zelf proberen. Dan heb je tijd genoeg om te onderhandelen, betalen etc. etc. Op een luchthaven zal dat denk ik niet lukken.

Ben reuze benieuwd naar het vervolg hiervan !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

klootzakken (voorheen Jens)

dacht dat het maar 12 maanden was Amice?.

wel Soushkin , dat kan alle kanten op hoor . als je geluk hebt en je treft een ambtenaar die niet zo kinderachtig is en ook nog eens goed gehumeurd is. kun je wel eens geluk hebben , en zo vlak voor de kerst zijn ze nogal vatbaar voor een paar peso [of een paar duizend] .

als je zo iets in America doet , ga je regelrecht het land uit en kom je er ook nooit weer in . [ongewenst vreemdeling] dit kan je natuurlijk ook in de fils verwachten . dus ik hoop voor jou dat alles goed komt.

heel erg dom van jou , maar veel geluk toe gewenst . je hebt het nodig.  :lachen:.

laat hier eens weten hoe het is afgelopen wil je .  
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: josv op dinsdag 10 december 2013, 11:13:41
Citaat van: Amice op dinsdag 10 december 2013, 10:49:28
Aldus de regels volgende zou je eigenlijk het land dienen te verlaten en minimaal 1 dag later weer binnen te komen, om zodoende weer in aanmerking te komen voor een nieuwe 16 maanden termijn.
Vermitst uiteraard dat je niet blacklisted bent/wordt.

Maar betalen zal ie toch wel moeten denk ik. Dan zou ik het risico nemen en het via immigratie in de stad zelf proberen. Dan heb je tijd genoeg om te onderhandelen, betalen etc. etc. Op een luchthaven zal dat denk ik niet lukken.

Ben reuze benieuwd naar het vervolg hiervan !
ben het met jos eens . niet naar de luchthaven gaan daar zit je veel te dicht bij het vuur, en maar een paar meter verwijderd van  :daag:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronny55

Iemand proberen te bereiken die op de emigratiedienst werk....tenminste als je daar iemand kent ....anders zou het wel eens katastrofaal kunnen aflopen....Hoe het er nu aan toe gaat weet ik niet, maar van wat ik zo hoor is er niet veel meer waar ze mee lachen...de petoet in is niet denkbeeldig  :weetikniet:
Eens bij een advocaat te rade gaan zou geen slecht gedacht zijn...daar zijn er wel die een uitweg weten...maar  :dollareyes: daar mag je gerust in zijn. Vraag me wel af hoe je het zover hebt laten komen.  :ikkeniebegrijp:

Zou zeggen veel succes
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

innka3

beetje zielig doen en in een wheelchair helpt ook wel eens :biggrinn:



maar ,alle geintjes op een   :denk: stokje. laat even weten hoe dit afloopt  :hoedjeaf:

Hansletty

Dat is nogal wat, je moet wel echt alle winden mee hebben, wil je hier zonder sancties vanaf komen. Nog niet zo lang geleden, 3 weken nu, heb ik een probleem gehad omdat de data in mn visum niet corresponderen met de stempels...lang verhaal zal ik jullie bespaten, maar via via ( mijn vriendin heeft familie met de juiste kanalen zullen we maar zeggen) kregen we het adres van de immigration in Baguio. Daar naartoe gegaan, en absoluut een uitzondering voor de phils: alles opgelost en een koffiecentje werd niet geaccepteerd, het was een eer om ons te helpen. Dus mocht je intresse hebben, kan ik per pb wel meer info geven. Veel succes anders :floet: