Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Overstaying in de Filippijnen.

Gestart door Soushkin, dinsdag 10 december 2013, 10:14:39

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: gosternokke op dinsdag 10 december 2013, 18:52:51
My husband who is a foreigner was detained illegally, Immigration officials arrested and detained him after his tourist visa had expired by 6 days. He had been admitted into the hospital for dengue, our thoughts were on his illness and not other matters. after explaining this to BI officials at the Manila main branch, they still took him into custody and sent him to Bicutan detention center. He stayed there for 4 months until he posted the 50,000 php bail required, but had to pay the hearing officer another 150,000 php to have the "bail pre-approved". He lost 17 kilos while he was in their custody and had gotten sick numerous times. This type of behavior must stop, we were scared to report this to authorities for fear of reprisals


Weet niet of het standaard zo gaat maar wat ik lees ook bij minor overstaying, zonder pardon Bicutan in  :negatief:

Broodje aap verhaal !!

Ik ben eens ( door m'n eigen stomme schuld en onkunde ) 1 jaar overstayed geweest. Moest toen 3 verlengingen tegelijk aanvragen die allemaal in m'n pp gezet werden zodanig dat de hele periode gecovert was. Kosten incl. boetes ong. 40.000p.

Maar dit lag nog BINNEN de 16 maanden-termijn !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ifugao

Ik heb weinig vetrouwen in de hulp van een Ambassade in dit geval. Deze zijn welliswaar verplicht bijstand te bieden bij calamiteiten, maar bij problemen "door eigen toedoen" sta je toch alleen.

Luke

Citaat van: josv op woensdag 11 december 2013, 05:44:17
Citaat van: gosternokke op dinsdag 10 december 2013, 18:52:51
My husband who is a foreigner was detained illegally, Immigration officials arrested and detained him after his tourist visa had expired by 6 days. He had been admitted into the hospital for dengue, our thoughts were on his illness and not other matters. after explaining this to BI officials at the Manila main branch, they still took him into custody and sent him to Bicutan detention center. He stayed there for 4 months until he posted the 50,000 php bail required, but had to pay the hearing officer another 150,000 php to have the "bail pre-approved". He lost 17 kilos while he was in their custody and had gotten sick numerous times. This type of behavior must stop, we were scared to report this to authorities for fear of reprisals


Weet niet of het standaard zo gaat maar wat ik lees ook bij minor overstaying, zonder pardon Bicutan in  :negatief:

Broodje aap verhaal !!

Ik ben eens ( door m'n eigen stomme schuld en onkunde ) 1 jaar overstayed geweest. Moest toen 3 verlengingen tegelijk aanvragen die allemaal in m'n pp gezet werden zodanig dat de hele periode gecovert was. Kosten incl. boetes ong. 40.000p.

Maar dit lag nog BINNEN de 16 maanden-termijn !!

Inderdaad Jos, in het verleden was dat geen problem om lange tijd "illegaal" te verblijven.
Je ging gewoon naar BI kantoor en betaalde!

Vandaag de dag ben ik niet zo zeker dat het zonder slag of stoot kan opgelost worden. Er zijn groepen binnen BI die MEER willen!
Misschien beter in een klein/sateliet kantoor dan bij het hoofdkantoor in Manila.
Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt!

Amice

Citaat van: Luke op woensdag 11 december 2013, 06:58:18
Citaat van: josv op woensdag 11 december 2013, 05:44:17
Citaat van: gosternokke op dinsdag 10 december 2013, 18:52:51
My husband who is a foreigner was detained illegally, Immigration officials arrested and detained him after his tourist visa had expired by 6 days. He had been admitted into the hospital for dengue, our thoughts were on his illness and not other matters. after explaining this to BI officials at the Manila main branch, they still took him into custody and sent him to Bicutan detention center. He stayed there for 4 months until he posted the 50,000 php bail required, but had to pay the hearing officer another 150,000 php to have the "bail pre-approved". He lost 17 kilos while he was in their custody and had gotten sick numerous times. This type of behavior must stop, we were scared to report this to authorities for fear of reprisals


Weet niet of het standaard zo gaat maar wat ik lees ook bij minor overstaying, zonder pardon Bicutan in  :negatief:

Broodje aap verhaal !!

Ik ben eens ( door m'n eigen stomme schuld en onkunde ) 1 jaar overstayed geweest. Moest toen 3 verlengingen tegelijk aanvragen die allemaal in m'n pp gezet werden zodanig dat de hele periode gecovert was. Kosten incl. boetes ong. 40.000p.

Maar dit lag nog BINNEN de 16 maanden-termijn !!

Inderdaad Jos, in het verleden was dat geen problem om lange tijd "illegaal" te verblijven.
Je ging gewoon naar BI kantoor en betaalde!

Vandaag de dag ben ik niet zo zeker dat het zonder slag of stoot kan opgelost worden. Er zijn groepen binnen BI die MEER willen!
Misschien beter in een klein/sateliet kantoor dan bij het hoofdkantoor in Manila.
Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt!


Er is/was een directe order van het hoofd van de BI om buitenlanders op te pakken en vast te zetten.
Ik dacht dat creek daar ook over heeft bericht in zijn topic over dumaguete dat er een BI team daar actief was om illegalen buitenlanders op te pakken.

Het is dus idd van deze tijd en afhankelijk van de grillen van de BI chief, die de laatste jaren veelvuldig gewisseld werden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Bulldozer

Citaat van: Luke op woensdag 11 december 2013, 06:58:18
Misschien beter in een klein/sateliet kantoor dan bij het hoofdkantoor in Manila.
Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt!
Er is een klein sateliet kantoor in sta rosa. 20 minuten bij Greenfield City vandaan.

Ik ben vooral benieuwd naar de reden waarom er niet op tijd verlengd is.

gosternokke

Citaat van: josv op woensdag 11 december 2013, 05:44:17
Citaat van: gosternokke op dinsdag 10 december 2013, 18:52:51
My husband who is a foreigner was detained illegally, Immigration officials arrested and detained him after his tourist visa had expired by 6 days. He had been admitted into the hospital for dengue, our thoughts were on his illness and not other matters. after explaining this to BI officials at the Manila main branch, they still took him into custody and sent him to Bicutan detention center. He stayed there for 4 months until he posted the 50,000 php bail required, but had to pay the hearing officer another 150,000 php to have the "bail pre-approved". He lost 17 kilos while he was in their custody and had gotten sick numerous times. This type of behavior must stop, we were scared to report this to authorities for fear of reprisals


Weet niet of het standaard zo gaat maar wat ik lees ook bij minor overstaying, zonder pardon Bicutan in  :negatief:

Broodje aap verhaal !!

Ik ben eens ( door m'n eigen stomme schuld en onkunde ) 1 jaar overstayed geweest. Moest toen 3 verlengingen tegelijk aanvragen die allemaal in m'n pp gezet werden zodanig dat de hele periode gecovert was. Kosten incl. boetes ong. 40.000p.

Maar dit lag nog BINNEN de 16 maanden-termijn !!


   waarom zou dat nou een broodje aap verhaaal zijn Jos ?    Recentelijk ( afgelopen maart) geplaatst door een pinay blijkbaar op de site van immigration    http://www.philippinesimmigration.info/report-corruption/

Waarom zou iemand zoiets beweren, puur om immigration zwart te maken ?

Soushkin

Ik ben bij het kantoor in Sta. Rosa geweest, zij hebben me doorverwezen naar Manila.

Zoujuist bij de Barangay geweest, heb ik m'n clearance opgehaald. Daar ga ik morgen mee naar de NBI om daar ook een clearance op te halen.


Verder heb ik uitgezocht dat overstayen als een klein administratief vergrijp wordt gezien en ik zou daarvoor niet gearresteerd kunnen worden zolang ik geen aanklachten en dergelijke tegen me heb lopen. Dat heb ik dan gelukkig ook niet. Een van de vriendinnen van m'n vrouw heeft een broer die rechten studeert aan Ateneo en ook bijna afgestudeerd is. Mocht ik rechtsbijstand nodig hebben kunnen we hem inschakelen.

Corrupte klootzakken als het hier zijn bij de ambtenarij gaan ze ongetwijfeld proberen mij in het gevang te zetten en me af te persen. Gelukkig heeft m'n vrouw een kennis bij de ombudsman zitten die een brief voor ons schrijft. Daar zijn de ambtenaren hier dan toch weer bang voor en heb ik minder kans op een onrechtmatig verblijf in het gevang.


Verder, in het geval ik het land moet verlaten, heb ik een ticket naar Nederland klaar liggen en een ticket dat me terug naar Singapore brengt waar ik dan m'n vrouw ontmoet (ook daar heeft ze weer kennisen zitten). Daarna gaan we gezamenlijk terug naar de Filippijnen via de balikbayan methode waardoor ik dan weer een visum voor een jaar krijg. :)


Dat is het plan zo'n beetje. Hopen dat het lukt haha. :)


De reden dat ik geen visum heb??  Gewoon stommigheid. ;)
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Ronny55

In ieder geval zou ik zeggen veel geluk ....en vooral kalm blijven is de boodschap . Als er U niets strafrechterlijk te verwijten is heb je zeker een pluspunt....hoop voor het beste maar bereid je voor op het ergste.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer

Citaat van: Soushkin op woensdag 11 december 2013, 09:54:41
Corrupte klootzakken als het hier zijn bij de ambtenarij gaan ze ongetwijfeld proberen mij in het gevang te zetten en me af te persen. Gelukkig heeft m'n vrouw een kennis bij de ombudsman zitten die een brief voor ons schrijft. Daar zijn de ambtenaren hier dan toch weer bang voor en heb ik minder kans op een onrechtmatig verblijf in het gevang.

De reden dat ik geen visum heb??  Gewoon stommigheid. ;)
Ik vind dat je wel even mag dimmen met op voorhand BI maar neer te zetten als corrupte klootzakken. Het is niet hun fout dat je te stom bent om je visum te verlengen. Als het een paar dagen zou zijn dan kan ik er nog inkomen, maar anderhalf jaar... Is je paspoort nog wel langer dan een half jaar geldig?

Anyway, succes. Ter info, ik heb nog niet met corrupte bi ambtenaren te maken gehad. Maarja ik doe wel alles volgens de regels.

josv

Ten eerste heeft die site niks te maken met BI. Tis een openbare klaagbaak waar iedereen z'n verhaal ( waar of niet waar ) kwijt kan.

Ten 2e is een overstay van 6 dagen geen vergrijp waarvan je kan zeggen dat het een dusdanige misdaad is waarmee je zomaar effe 4 maanden voor kan worden opgesloten. Zelfs niet in  :smiley-philippines: Mits je niks hebt uitgevroten natuurlijk.



Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....