Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

wat een gezever hier !

Gestart door rudy1962, vrijdag 26 december 2014, 17:51:42

Vorige topic - Volgende topic

boldy

Zeer knap van je Rudy1962  al sinds 2009 lid en al welgeteld 215 keer gepost.  :applaus: :applaus: :applaus:
Mag ik vragen wat jij dan toevoegd aan dit forum ?
Ik zal het wel even zeggen als botte kut Nederlander, helemaal geen ene tyfus moer dus rot maar gauw op van dit forum dan.




het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Wellicht is het beter als de admin het hele forum maar eens een tijdje sluit als dit zo doorgaat.  :floet:

Voor dit soort praktijken zijn er andere fora's en deze is daar niet zonder reden uit ontstaan.

Wat willen de leden hier nu, een forum of een ontluchtings kanaal voor alle frustraties?   :weetikniet:









Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Gibson op zaterdag 27 december 2014, 05:08:52
dat de Nederlandse Taal Unie het aanbeveeld te schrijven met één (1) "p".

Filipijnen en Filippijnen zijn allebei gangbare schrijfwijzen in het Nederlands

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1218/filippijnen_filipijnen/

boldy

Ik wou eerst niet reageren Amice maar wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Ik ben het met hem eens dat er bepaalde personen met een Nederlandse nationaliteit hier op het forum nogal een grote bek hebben maar, moet je dan meteen alle Nederlanders kut Nederlanders noemen, dat dacht ik dus niet.

En als zo een asbak dan nog van zijn neus gaat lopen maken dat dit forum weinig meer met de Filipijnen te maken heeft moet hijzelf maar eens wat meer posten wat over de Filipijnen gaat.
In 5 jaar wel 215 berichten posten  sja, dan mag je uiteraard wel van je neus maken.

Toch moet ik hem daar ook gelijk in geven dat dat het geval is.
Maar ik laat me niet door hem uitmaken als kut Nederlander.
Als ik hier altijd loop te zeiken en te zieken heeft hij recht van spreken maar daar s hier absoluut geen spraken van.

Wat  betreft om het forum even te sluiten dat hoeft niet maar de admin mag gerust even orde op zaken stellen om bepaalde personen te waarschuwen. (hoor ik misschien nu ook bij na wat ik geschreven heb)

En mochten ze niet luisteren om ze dan te bannen als laatste middel.

Ikzelf vind ook wel dat het forum er in de laatste jaren op achteruit is gegaan en dat word nu zeker in de hand gewerkt nu dat er iemand alle Nerderlanders maar voor het gemak "kut Nederlanders" noemt.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

daf105paccar

Als  :belgiesmiley: en  :vl: vind ik dat we de rivaliteit tussen  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: niet op de spits moeten drijven.
Ik denk dat we allemaal wel eens teveel de anonimiteit van het internet (mis)bruiken en daardoor als onbeleefd overkomen.
Soms zouden we onze woorden wel eens mogen beter kiezen.
Ook illustreert deze discussie het verschil dat dat er toch is tussen  :vl: en  :nederlandsevlag: ,taalgebruik is anders,maar dat kan je ook zeggen van Limburgers vs West-Vlamingen.

Leven en laten met wederzijds respect kan veel ergernissen oplossen.

En men heeft altijd de optie om een topic die jouw niet interesseert,NIET te lezen.



Laat we ook niet vergeten dat zonder de  :nederlandsevlag: leden er niet veel van een forum zou overblijven,het zou uitsterven doordat het te klein wordt.


Gibson

Citaat van: Pinocchio op zaterdag 27 december 2014, 08:00:27
Citaat van: Gibson op zaterdag 27 december 2014, 05:08:52
dat de Nederlandse Taal Unie het aanbeveeld te schrijven met één (1) "p".

Filipijnen en Filippijnen zijn allebei gangbare schrijfwijzen in het Nederlands

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1218/filippijnen_filipijnen/

Ik zei ook "aanbevolen", zoals er op die website vermeld staat  :thumb: , maar waar het mij om ging was, dat er nergens staat dat het exclusief is voor een bepaalde nationaliteit mensen. Het "algehele" onderwerp is de Filippijnen.

Mischien heeft ooit een Nederlander iets fouts gedaan wat Rudy1962 nog steeds dwars zit? Lees zijn postings maar eens na  :lachen:



Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Amice

Citaat van: daf105paccar op zaterdag 27 december 2014, 08:25:58
Als  :belgiesmiley: en  :vl: vind ik dat we de rivaliteit tussen  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: niet op de spits moeten drijven.
Ik denk dat we allemaal wel eens teveel de anonimiteit van het internet (mis)bruiken en daardoor als onbeleefd overkomen.
Soms zouden we onze woorden wel eens mogen beter kiezen.
Ook illustreert deze discussie het verschil dat dat er toch is tussen  :vl: en  :nederlandsevlag: ,taalgebruik is anders,maar dat kan je ook zeggen van Limburgers vs West-Vlamingen.

Leven en laten met wederzijds respect kan veel ergernissen oplossen.

En men heeft altijd de optie om een topic die jouw niet interesseert,NIET te lezen.



Laat we ook niet vergeten dat zonder de  :nederlandsevlag: leden er niet veel van een forum zou overblijven,het zou uitsterven doordat het te klein wordt.



Met vooral de  eerste zin ben ik het  volledig eens.  :thumb:

Of men nu filipijnen of filippijnen schrijft zal mij worst wezen zolang ik maar begrijpen kan wat er staat.

Leven en laten leven en wederzijds respect is ook een goede waar men zich aan zou moeten houden.

Het is de tijd van het jaar voor bezinning dus ik zou thans willen zeggen bezint eer gij begint....te pennen met jennen.

De soep wordt blijkbaar heter gegeten dan het wordt opgediend, dus een afkoelings periode lijkt me op de plaats.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Kerstmis moet een vervelende periode zijn voor velen. Is dit hier de plaats om de frustraties weg te werken?

Voor mijn part  :cheers: en  :smileyemoticonsjointom0:



Lenn

Mijnheer Rudy maakte de fout om alle Nederlanders kutnederlanders te noemen, hij had dat best iets genuanceerd kunnen doen, maar wil niet meer van zijn standpunt afwijken.Ja dan heb je oorlog.Of het gaat om die kutmarrokkanen,plaats je het woord dat het niet geld voor alle Marrokkanen.
Maar Rudy, vind je nou echt dat allle Nl'ers kutnederlanders zijn, of slechts een gedeelte?

Adik

Heerlijk toch die hokjesgeest die je in de heinde zo kan missen. Het leven is elders lang niet zo overzichtelijk als bij ons. Als Nederlander kan ik de directheid wel waarderen, en voel me evenmin aangesproken. Het is de fascinatie voor een ver aziatisch land met al zijn doen en laten dat ons kan binden. Qua persoonlijke communicatieve competenties heeft ieder zich op zijn eigen manier ontwikkelt. Ik ga er maar van uit dat het deel dat niet aan verwachtingen voldoet geen onwil heeft maar gewoon niet bij machte is, dat maakt e.e.a. een stuk makkelijker te aanvaarden. Het is goed zo. Ook jij Rudy, oude mopperkont. Je zal vast een toffe peer zijn en goede bedoelingen hebben. En anders maar niet, ook goed.

Voor degene die geïnteresseerd zijn in (lees meer willen weten over) de grof-mazigere of juist fijn-mazigere partij, kan ik de studies van David Pinto aanraden. Niet alleen voor hier op dit fijne forum, maar ook voor in jullie relaties met Aziatische vrouwen een aanrader.