Personeel gezocht voor de SQ, Davao City

Gestart door josv, vrijdag 4 mei 2012, 13:49:31

Vorige topic - Volgende topic

josv

Serieuze oproep :

Voor de Savour Queen (eatery) zoeken we op korte termijn 2 helpsters voor 6 dagen per week.

Simpel werk: klanten bedienen ,schoonmaken en m'n vrouw bijstaan. Hoeft geen diploma, working-permit, health-certificate ofzo te hebben of te kunnen koken, gewoon 'n net, schoon bijdehand meisje, uiterlijk is ook niet belangrijk.

Leeftijd 18+, uiteraard wonende in Davao City, omgeving Obrero ( zeg maar Viktoria Mall ) ivm reistijd en reiskosten.

Salaris : 120 pd, 11.00 am - ong. 9.30 pm, 2 of 3 ( als ze 'n beetje vroeger komt ) maaltijden per dag.

Zondag vrij.

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Guadalupe

Wie lacht niet wie de mens beziet.

Amice

Als je n bordje op hangt 'hiring waitress' krijg je genoeg kandidaten Jos.
Er lopen er ook beslist aantallen rond die HRM gedaan hebben en die job graag willen hebben, al was het maar voor werkervaring.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Citaat van: josv op vrijdag  4 mei 2012, 13:49:31


Salaris : 120 pd, 11.00 am - ong. 9.30 pm, 2 of 3 ( als ze 'n beetje vroeger komt ) maaltijden per dag.



Is dat 120 pesos per dag? Dus zo'n 3000 pesos per maand om 6 dagen per week te werken? Ik zou Janice verbieden aan zo'n tarief te werken, ik verdien meer per uur dan dat bedrag per maand....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luke

Citaat van: josv op vrijdag  4 mei 2012, 13:49:31
Serieuze oproep :

Voor de Savour Queen (eatery) zoeken we op korte termijn 2 helpsters voor 6 dagen per week.

Simpel werk: klanten bedienen ,schoonmaken en m'n vrouw bijstaan. Hoeft geen diploma, working-permit, health-certificate ofzo te hebben of te kunnen koken, gewoon 'n net, schoon bijdehand meisje, uiterlijk is ook niet belangrijk.

Leeftijd 18+, uiteraard wonende in Davao City, omgeving Obrero ( zeg maar Viktoria Mall ) ivm reistijd en reiskosten.

Salaris : 120 pd, 11.00 am - ong. 9.30 pm, 2 of 3 ( als ze 'n beetje vroeger komt ) maaltijden per dag.

Zondag vrij.



Wat is er gebeurd met de vorige helpsters Jos?
Zwanger geraakt? ofzo...  :denk:

huisman45

Citaat van: vvjoris op zaterdag  5 mei 2012, 02:57:49
Citaat van: josv op vrijdag  4 mei 2012, 13:49:31


Salaris : 120 pd, 11.00 am - ong. 9.30 pm, 2 of 3 ( als ze 'n beetje vroeger komt ) maaltijden per dag.



Is dat 120 pesos per dag? Dus zo'n 3000 pesos per maand om 6 dagen per week te werken? Ik zou Janice verbieden aan zo'n tarief te werken, ik verdien meer per uur dan dat bedrag per maand....
voor iemand die niets geleerd heeft en blij dat ze mogen zijn dat ze werk hebben,
jij verdient meer misschien, maar je vrouw wil je meer laten verdienen :ikkeniebegrijp: dan dat terwijl ze de zelfde kwalificaties heeft.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

vvjoris

Citaat van: huisman45 op zaterdag  5 mei 2012, 03:35:00
Citaat van: vvjoris op zaterdag  5 mei 2012, 02:57:49
Citaat van: josv op vrijdag  4 mei 2012, 13:49:31


Salaris : 120 pd, 11.00 am - ong. 9.30 pm, 2 of 3 ( als ze 'n beetje vroeger komt ) maaltijden per dag.



Is dat 120 pesos per dag? Dus zo'n 3000 pesos per maand om 6 dagen per week te werken? Ik zou Janice verbieden aan zo'n tarief te werken, ik verdien meer per uur dan dat bedrag per maand....
voor iemand die niets geleerd heeft en blij dat ze mogen zijn dat ze werk hebben,
jij verdient meer misschien, maar je vrouw wil je meer laten verdienen :ikkeniebegrijp: dan dat terwijl ze de zelfde kwalificaties heeft.
Ik verdien minstens 100 keer meer...maar ik heb geen 100 keer meer ervaring, ben geen 100 keer slimmer, en heb geen 100 jaar meer gestudeerd dan om het even wie. Iemand laten werken aan 120 pesos per dag, zelfs in de Filippijnen, is slavernij....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

Ieder vergelijk met salarissen in europa of elders gaan dan ook mank.

Een maid verdient in de province zelfs nog minder en zal harder moeten werken, zeker als de bazen beide filipino's zijn. Voordeel voor een maid is wel dat ze inwonend is.

Daarnaast ken ik ook verkoopsters in een hamburgertent in de province die daar staat aan 12 uur per dag voor slechts P1000 per maand en die moet zelfs dan nog de hamburgers braden. Ze is daarbij nog niet eens van de straat want die tenten staan gewoon langs de weg.  :floet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

huisman45

Citaat van: huisman45 op zaterdag  5 mei 2012, 03:35:00
Citaat van: vvjoris op zaterdag  5 mei 2012, 02:57:49
Citaat van: josv op vrijdag  4 mei 2012, 13:49:31


Salaris : 120 pd, 11.00 am - ong. 9.30 pm, 2 of 3 ( als ze 'n beetje vroeger komt ) maaltijden per dag.



Is dat 120 pesos per dag? Dus zo'n 3000 pesos per maand om 6 dagen per week te werken? Ik zou Janice verbieden aan zo'n tarief te werken, ik verdien meer per uur dan dat bedrag per maand....
voor iemand die niets geleerd heeft en blij dat ze mogen zijn dat ze werk hebben,
jij verdient meer misschien, maar je vrouw wil je meer laten verdienen :ikkeniebegrijp: dan dat terwijl ze de zelfde kwalificaties heeft.
Denk dat je er geen donder van  afweet  wat ze hier verdienen zoal, maar gewoon je mening geeft,een beetje dom mischien?
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Ik vind het ook wat weinig echter ..... niemand spreekt over 2, zeg maar 3 goede maaltijden per dag!
In mijn geval zou dat al gauwper maaltijd een kostprijs zijn van 2-300 peso. Maar laten we dat eens nemen voor de werkneemsters per dag: 250 peso.
Dan zit je op 370.

Daarbij, je hebt dan een marge waarmee je ze "extra" belonen kan. Eens watmooie werkkleding kopen (sparen ze hun eigen kleding) eens een kadootje, eens bijspringen bij kleine calamiteiten bv. doosje paracetamol. Dat wordt toch wel min of meer verwacht. Leuk iets of geld met kerstmis en erjaardag, eens een lekker stuk luxe zeep, of massage olie, een leuk ondergoed setje, jarretel gordelte. Je kent het wel. en die dingen tellen best aan.

Het is daar nu eenmaal een andere wereld als hier.

In Manila ken ik maids die per maand 2000 peso krijgen en rijst met bouillon. Vlees, groente of een eitje, blikje sardientjes  of wat dan ook, moeten ze zelf kopen. Om te drinken krijgen ze alleen kraanwater.


:jajaja: :neeneenee: :atyourservice:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).