Personeel gezocht voor de SQ, Davao City

Gestart door josv, vrijdag 4 mei 2012, 13:49:31

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: mork2007 op zaterdag  5 mei 2012, 10:15:27
Citaat van: shando op zaterdag  5 mei 2012, 09:42:41
Geef je een iets hoger salaris dan kun je binnenkort sluiten. Zo simpel is het, geloof me gewoon maar!
Niks slavernij, niks slecht geweten. Dom gelul. Je kunt niet meer uitgeven dan wat je binnenkrijgt.
De meeste forumleden zullen dit niet begrijpen.

Als 'dom' forumlid begrijp ik dan anders wel dat ik over voldoende financiële draagkracht moet beschikken om naar de Filipijnen te gaan wonen, zodat ik niemand in dienst moet nemen aan zo'n ondermaats loon.  Als dit betekent dat ik eerst wat langer en/of harder moet werken in  :belgiesmiley: , so be it.


Het is ook nog regel in de filippijnen dat indien de omzet van een onderneming beneden een bepaalt niveau is, men personeel mag aannemen op basis van allowance(aldus niet op basis van minimum loon). Is niks illegaals aan maar gewoon om kleine ondernemingen te helpen en daarmee dus ook werk verschaffing te bevorderen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

shando

Citaat van: josv op zaterdag  5 mei 2012, 11:35:01
Citaat van: Bulldozer op zaterdag  5 mei 2012, 10:01:25
Je zou je gewoon aan de regels moeten houden. Dat andere dat niet doen is geen excuus.

Als je ze als gelijken behandel waarom moet je vrouw dan 10x zo hard werken? Houden jullie er ook maar 120 peso per dag aan over?

Dom gelul? Als een bedrijf het salaris van de werknemers niet kan betalen moeten er gewoon werknemers uit, dat is simpel. Om je dan maar niet aan de wet te gaan houden omdat je anders je personeel niet kan betalen vind ik meer dom gelul.

:lachen: Ik weet niet eens wat de regels zijn  :biggrinn:

Bulldozer, ik weet niet of je wel eens in de PH bent geweest maar ik denk niet dat je het leven in NL/BE kan vergelijken met PH. Hier houdt niemand zich aan de wet. Ok, iemand vermoorden, bank overvallen etc is niet voor de meeste weggelegd. Maar aan alle andere wetjes trekt niemand zich geen reed van aan. Als er (hier in Davao ) duizenden kleine eettentjes hun personeel ong. hetzelfde betalen ( meestal minder en zonder extraatjes ) waarom zou ik dan meer betalen !! Moet ik dan roomser dan de paus zijn en zeggen van : goh, al die wetten ga ik eens in m'n eentje handhaven, dus dan maar minder inkomsten. Einde van het liedje is dus dat IK m'n prijzen moet verhogen en de buren niet  :ikkeniebegrijp:.

Dan kan ik meteen wel een 555-rekening openen met als slogan : help Jos terug naar NL !!

Ik denk dat je niet half weet wat de inkomsten/uitgaven zijn in een eatery als de SQ.

Nog even over mijn vrouw : Ze staat om 5am op en gaat naar bed om 11.30pm. Wel een tukkie rond 4pm.

Haar beloning : Als ik echt ga rekenen heeft ze nog minder dan het personeel............................

Ik heb al geprobeert om haar op andere gedachten te brengen maar ja, tis een Filipina  :happy2:




Correct!

mork2007

Citaat van: Amice op zaterdag  5 mei 2012, 11:56:01
Citaat van: mork2007 op zaterdag  5 mei 2012, 10:15:27
Citaat van: shando op zaterdag  5 mei 2012, 09:42:41
Geef je een iets hoger salaris dan kun je binnenkort sluiten. Zo simpel is het, geloof me gewoon maar!
Niks slavernij, niks slecht geweten. Dom gelul. Je kunt niet meer uitgeven dan wat je binnenkrijgt.
De meeste forumleden zullen dit niet begrijpen.

Als 'dom' forumlid begrijp ik dan anders wel dat ik over voldoende financiële draagkracht moet beschikken om naar de Filipijnen te gaan wonen, zodat ik niemand in dienst moet nemen aan zo'n ondermaats loon.  Als dit betekent dat ik eerst wat langer en/of harder moet werken in  :belgiesmiley: , so be it.


Het is ook nog regel in de filippijnen dat indien de omzet van een onderneming beneden een bepaalt niveau is, men personeel mag aannemen op basis van allowance(aldus niet op basis van minimum loon). Is niks illegaals aan maar gewoon om kleine ondernemingen te helpen en daarmee dus ook werk verschaffing te bevorderen.


Ik zeg niet dat het illegaal is of zo.  Ik zeg enkel dat ik zo niet zou willen 'werken' .

Amice

Citaat van: mork2007 op zaterdag  5 mei 2012, 12:07:39
Citaat van: Amice op zaterdag  5 mei 2012, 11:56:01
Citaat van: mork2007 op zaterdag  5 mei 2012, 10:15:27
Citaat van: shando op zaterdag  5 mei 2012, 09:42:41
Geef je een iets hoger salaris dan kun je binnenkort sluiten. Zo simpel is het, geloof me gewoon maar!
Niks slavernij, niks slecht geweten. Dom gelul. Je kunt niet meer uitgeven dan wat je binnenkrijgt.
De meeste forumleden zullen dit niet begrijpen.

Als 'dom' forumlid begrijp ik dan anders wel dat ik over voldoende financiële draagkracht moet beschikken om naar de Filipijnen te gaan wonen, zodat ik niemand in dienst moet nemen aan zo'n ondermaats loon.  Als dit betekent dat ik eerst wat langer en/of harder moet werken in  :belgiesmiley: , so be it.


Het is ook nog regel in de filippijnen dat indien de omzet van een onderneming beneden een bepaalt niveau is, men personeel mag aannemen op basis van allowance(aldus niet op basis van minimum loon). Is niks illegaals aan maar gewoon om kleine ondernemingen te helpen en daarmee dus ook werk verschaffing te bevorderen.


Ik zeg niet dat het illegaal is of zo.  Ik zeg enkel dat ik zo niet zou willen 'werken' .

Aan jou dan de eer om van een kleine eatery met veel concurrentie een florisante onderneming te maken. Die regeling is er uiteraard niet voor niets.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

mork2007

Citaat van: Amice op zaterdag  5 mei 2012, 12:13:38

Aan jou dan de eer om van een kleine eatery met veel concurrentie een florisante onderneming te maken. Die regeling is er uiteraard niet voor niets.
Ik zou dit dan ook niet doen en er voor zorgen dat ik op een andere manier mijn financiële draagkracht bereik.

huisman45

Hier adem ik vrij en ben gelukkig

josv

#36
Citaat van: mork2007 op zaterdag  5 mei 2012, 12:19:12
Ik zou dit dan ook niet doen en er voor zorgen dat ik op een andere manier mijn financiële draagkracht bereik.

Mork, om hier financiële draagkracht te bereiken moet je een keiharde zakenman zijn met relaties ( edit : en een hoop geld ) . Het 1e heb ik niet en het 2e ben ik niet. Dat heb ik pas als ik 65 ben ( hoop ik  :biggrinn: ) Maar dat wist ik al voor ik aan dit avontuur begon. Ik wilde alleen maar bij m'n vrouw zijn en haar geven waar ze al tijden van droomde, god zegene de greep, we zien wel voor hoe lang.

Maar dat neemt niet weg dat ik hier de sinterklaas moet gaan uithangen !! Ik hou me aan de "lokale regels", wet of geen wet !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

mork2007

Citaat van: josv op zaterdag  5 mei 2012, 13:26:36
Citaat van: mork2007 op zaterdag  5 mei 2012, 12:19:12
Ik zou dit dan ook niet doen en er voor zorgen dat ik op een andere manier mijn financiële draagkracht bereik.

Mork, om hier financiële draagkracht te bereiken moet je een keiharde zakenman zijn met relaties ( edit : en een hoop geld ) . Het 1e heb ik niet en het 2e ben ik niet. Dat heb ik pas als ik 65 ben ( hoop ik  :biggrinn: ) Maar dat wist ik al voor ik aan dit avontuur begon. Ik wilde alleen maar bij m'n vrouw zijn en haar geven waar ze al tijden van droomde, god zegene de greep, we zien wel voor hoe lang.

Maar dat neemt niet weg dat ik hier de sinterklaas moet gaan uithangen !! Ik hou me aan de "lokale regels", wet of geen wet !!

Ik zou die financiële draagkracht ook niet op de Filipijnen willen bereiken, ik zou dit in België doen.  Ik waardeer dan ook ten zeerste het respect dat je voor je vrouw opbrengt.  En ik begrijp maar al te goed dat dit de "lokale regels" zijn en dat de meeste die ook volgen.  Uit jou financieel standpunt kan ik je begrijpen, maar persoonlijk zou ik me niet in zo'n avontuur willen storten.  Gelukkig heb ik mijn vrouw hierbij mij in  :vl: en kunnen we samen werken aan onze financiële draagkracht.  Als er dan iemand in de Filipijnen voor mij komt werken, dan kan ik toch een iets beter loon geven (ben ook sinterklaas niet).

bananacreek

#38
Ik ben hier evenwel de mening toegedaan dat JosV de normale weg heeft behandeld.

Dit onderwerp betreffende salaries van Housekeepers/waitresses enz enz was al eerder behandeld maar het kan geen enkel kwaad om het nogmaals even te openen.

Het is net zoals in de film FIREFOX waar Clint Eastwood in zijn verdediging een helm moest opzetten (helmet law ?.. :weetikniet:) en dan herinnert hij zich weer het navolgende THINK RUSSIAN ...... :jajaja: :jajaja: :jajaja:



Woon je hier langere tijd op de  :smiley-philippines: dan zou je op bepaalde momenten MOETEN denken om normaal mee te draaien:

THINK FILIPINO .......



JOSv BIEDT EEN SALARIS AAN VAN 3000 PESOS PER MAAND MET TWEE/DRIE GRATIS MAALTIJDEN..........
DIT IS EEN HEEL NORMAAL SALARIS VOOR DE PROVINCIE EN DAAR IS TOTAAL NIETS VERKEERD MEE.

HIER IN DE DISCO WERKEN ZE OOK TUSSEN 2000 UUR EN 0300 UUR VOOR P125 PER SESSION (ZONDER EVENTUELE TIPS en dat is in de disco soms zeeeer laag( de tips)
IN DE KARAOKE IS WEER IETS ANDERS...MAAR DAAR IS HET "DAGLOON" OOK NIET MEER ALS P125 MAAR HET EINDSALARIS IN DE KARAOKE IS NIET AFHANKELIJK VAN HET BASIC SALARY MAAR VAN DE MAAT BH...... :jajaja: :jajaja: :thumb:

HUISHOUDSTERS VERDIENEN HIER TUSSEN DE P2000 EN P3000 PER MAAND GEHEEL AFHANKELIJK VAN DE BESTAANDE PLAATSELIJKE SITUATIES EN OMSTANDIGHEDEN.


MINIMUM LOON PROBLEMEN?
ZE KUNNEN KIEZEN: TAKE IT OR LEAVE IT

VELEN UIT DE BERGEN ZULLEN BLIJ ZIJN DAT ZE WERK KUNNEN VINDEN EN VOOR DIE MENSEN IS HET BETER OM TEGEN EEN P3000 IN HUN EIGEN STAD/PROVINCIE TE KUNNEN WERKEN DAN NAAR MANILA TE MOETEN GAAN EN VOOR IETS MEER SALARIS TE KUNNEN WERKEN ONDER SOMS ERBARMELIJKE OMSTANDIGHEDEN MET HET GROTE RISICO OM DAN LATER WEER ZONDER GELD MAAR ZWANGER NAAR DE PROVINCIE TERUG TE MOETEN KEREN.

VERGEET NIET DAT EEN CEBUANA IN MANILA ALS DERDE CLASS WORDT AANGEZIEN MET DE GEVOLGEN VAN DIEN INDIEN VAN TOEPASSING............... :negatief: :negatief:

EIGENAARS VAN KLEINERE ZAKEN KUNNEN ZICH VAAK NIET VEROORLOVEN OM SALARIES TE BETALEN DIE OVEREENKOMEN  MET DIE ZOALS IN MANILA.

DE MEESTEN DIE IN MANILA WERKEN ALS HUISHOUDSTER/SERVEERSTER ENZ ENZ WERKEN VOOR DE :smiley-philippines: DAAR WORDT DAN OOK GEEN SSS PREMIES BETAALD. (IN DE PROVINCIES NORMAAL OOK ZEER WEINIG)

KOMEN ZE TOEVALLIG BIJ EEN BUITENLANDER WIENS ECHTGENOTE ER MEE AKKOORD GAAT OM WAT MEER TE BETALEN DAN HEBBEN ZE GEWOON GELUK.

MAAR ALS EEN  :smiley-philippines: ZELF EEN HOGER SALARIS GAAT AANBIEDEN AAN EEN HUISHOUDSTER DAN GAAT DE  :smiley-philippines: ECHTGENOTE MISSCHIEN ZEGGEN: "BEN JE NOU HELEMAAL BELAZERD?, OF WIL JE MISSCHIEN IETS MEER VAN HET MEISJE?".
ZELFDE MET EEN BUITENLANDER HIER EN VAAK EISEN DE  :smiley-philippines: VROUWEN VAN BUITENLANDERS DAT DE HUISHOUDSTER ER NIET "STRAK" EN JONG UITZIET WANT DAN KUNNEN ZE ZEER JALOERS WORDEN ALS DE BLANKE ECHTGENOOT EEN NORMAAL GESPREK HEEFT MET DE HOUSEKEEPER.......... :lachen: :lachen:
IN 1992 GAF IK MIJN HUISHOUDSTER EEN MAONG OMDAT IK IN EEN GOEDE BUI WAS MAAR EEN VERKOOPSTER IN LEE PLAZA BRIEFDE DAT DOOR AAN MIJN EX VROUW EN DE WERELD WAS TE KLEIN.......... :jajaja: :jajaja: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :explotieren: :moord: :moord: :moord: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :picsplease: :picsplease:

EVENWEL ZIJN ER OOK MENSEN DIE DE MARKET "VERPESTEN" DOOR EXTREME HOGE SALARISSEN AAN TE GAAN BIEDEN OMDAT ZULKS DAN MEER IN OVEREENSTEMMING ZOU ZIJN ZOALS DAT IN ANDERE LANDEN HET GEVAL IS (ZOALS MET SOMMIGE BUITENLANDERS).

DAAR BEN IK HET NIET MEE EENS WANT JE ZOU GEWOON DE TRENT MOETEN VOLGEN ZOALS DIE OOK DOOR DE  :smiley-philippines: WORDT GEHANDHAAFD...THINK FILIPINO.... :lachen:

DUS VIND IK HET UNFAIR OM JOSV ALS EEN UITBUITER AAN TE ZIEN WANT DE MAN VOLGT GEWOON DE LOKALE TRENT (MET T OF D............even naar van Dale......D...)

DE SALARISSEN DIE IK GEEF VRAAGT U DAAR OP DE ACHTERSTE RIJ?........ :lachen:

DAT HANGT ER VANAF WAT ER UIT HET SOLICITATIEGESPREK KOMT...... :jajaja: :jajaja:

KIJK ER ZIJN HIER OOK BUITENLANDERS (NIET IK) DIE MET DE BURECATS MEEGAAN VOOR TWEEDUIZEND PESOS (SHORT TIME.... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:)
DAT IS DAN WERKELIJK DE MARKET VERPESTEN............. :negatief: :negatief:


DEZE MAN HIERONDER (JOHN BAILEY) POPTE VORIGE WEEK MAANDAGNACHT MET EEN ééNOOG BAYUT IN CASA LONA HOTEL VOOR DRIEDUIZEND PESOS
Hier krijgt hij een Gon.....(of zoiets) shot....... :jajaja: :jajaja:


DAT IS OOK DE MARKET VERPESTEN........... :jajaja: :jajaja: :negatief:

SOMMIGEN ZULLEN VRAGEN: "WHO THE F...CK IS JOHN BAILEY ANYWAY?"

OK, TERUG NAAR DE DISCO.............. :lachen: :lachen

sorry, ben de video kwijt van de "Jones Manaba Power 91"......... :negatief: :negatief:

John viel mij aan met Pepperspray buiten de disco en toen heb ik hem op de radio gezet wegens zijn uitlatingen in de disco betreffende de Filipinas.........en hij heeft dat nooit ontkent...maar de pepperspray was gericht op de grond volgens hem....MAY HE ROT IN HELL............... :thumb: :thumb:

NU GA IK WEER TEVEEL.... :offtopic: :offtopic: :offtopic: :ontopic:

HIER OP DE :smiley-philippines: MOET JE ROEIEN MET DE RIEMEN DIE JE HEBT EN WAT JOSV DOET IS PERFECTLY NORMAAL IN DE  :smiley-philippines: CULTUUR EN MAATSCHAPPIJ........ :thumb: :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

WIJ ( WIE DE SCHOEN PAST TREKKE HEM AAN) WONEN OP DE  :smiley-philippines: EN DAAR ZIJN VAAK HEEL ANDERE NORMEN EN REGELS ALS IN   :eu:

IN  :belgiesmiley: EN  :nederlandsevlag: DENKT MEN IN EURO'S EN  :eu: CULTUREN EN OP DE  :smiley-philippines: MOETEN WIJ MEESTAL PERSOONLIJK ALS BLANKE MET TWEE CULTUREN REKENING HOUDEN: DE  :belgiesmiley: OF  :nederlandsevlag: (ZOALS DE MEESTE LEDEN VAN DIT FORUM) MAAR DAARNAAST OOK NOG DE  :smiley-philippines: CULTUUR.
SCHUIVEN WIJ DE  :smiley-philippines: CULTUUR OP DE ACHTERBANK DAN ZOUDEN ER PROBLEMEN MET AANPASSING KUNNEN KOMEN.

@JOSV: SORRY "OUT OF STOCK SIR" ANDER HAD IK ZE WEL PER LBC KUNNEN VERSCHEPEN OM EEN PRAKTIJKJAAR BIJ U TE KUNNEN VOLGEN................ :jajaja: :jajaja:

EN UW EERSTE BERICHT OP DIT TOPIC WAS SERIEUS BEDOELD EN IK HOOP DAT U ZO SPOEDIG MOGELIJK VOORZIEN WORDT.

ALS HET EVENTUEEL MOET KAN IK OOK NOG ALS WAITER WERKEN?
BEN VAN GOED KARAKTER MET ENIGE TIKJES HIER EN DAAR EN IK REKEN ALTIJD NAAR BOVEN AF VOOR DE BAAS EN BRENG MIJN EIGEN MUZIEK INSTALATIE MET ACHTERGROND MUZIEK VOOR DE KLANTEN @ 2X5500 Watts (RMS IN 8 Ohms)............ :thumb: :thumb:

Track of the week............. :thumb: :thumb: :happy:

[yt=640,505]SNHTFQ3fZ5c [/yt]


Bulldozer

Citaat van: shando op zaterdag  5 mei 2012, 11:54:43
Een eigenaar van een eatery is nu eenmaal 24u/ dag met haar zaak bezig.
Nou en, daar kies je zelf voor. Je hoeft geen eatery te beginnen.

Citaat van: shando op zaterdag  5 mei 2012, 11:54:43
Alleen de grotere bedrijven houden zich aan de regelgeving van dole, die kunnen zich het permitteren.
Net wat josv, de eigenaar houdt meestal nog minder over dan de eigen personeel....hoezo uitbuing?
Het maakt niet uit hoeveel de eigenaar over houdt. Iemand laten werken voor 30% van het minimum loon onder het mom van beter iets dan niets vind ik uitbuiting. Het lijkt me sterk dat JosV trouwens minder dan P120 per dag overhoudt. Hoe betaalt hij de huur, water, electriciteit, internet etc.

Citaat van: shando op zaterdag  5 mei 2012, 11:54:43
Werknemers eruit? Betekent voor hun dus te weinig handen om de zaak draaiende te houden.
Je bedoelt dus dat niemand dan maar moet werken en geen geld hoeft te verdienen? Daar komt het dus op neer met je opmerking.
Wat een onzin, zo'n eatery kan JosV best samen met zijn vrouw draaien. Daar heb je echt geen personeel voor nodig. Dan wordt het echter opeens hard werken voor weinig beloning. Geen wonder dat ze dat niet willen.

Citaat van: shando op zaterdag  5 mei 2012, 11:54:43
Of je houdt met je minimale medewerkers de zaak draaiende of je stopt er maar mee. Een tussenweg is er simpelgewoonweg niet. Wat zou jij kiezen?
Stoppen! Ik zou niet voor een hongerloontje in de Filippijnen gaan werken. Net zoals JorisVV hoeft mijn vrouw daar ook niet voor te werken.