Personeel gezocht voor de SQ, Davao City

Gestart door josv, vrijdag 4 mei 2012, 13:49:31

Vorige topic - Volgende topic

innka3

Citaat van: Luke op zondag  6 mei 2012, 04:18:59

Ik zie een magere pinay bij Josv beginnen en na enkele maanden ronder weglopen.  :daag:

zo is die josv toch niet  :confused2: ,maar zijn die andere 2 weg  :ikkeniebegrijp: of is dit personeels- uiitbreiding  :confused2:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: josv op zondag  6 mei 2012, 16:24:07
Citaat van: Pjottr op zondag  6 mei 2012, 12:03:31
Citaat van: Lenn op zondag  6 mei 2012, 11:40:47
Je hebt van die mensen die het allemaal beter weten en er eigenlijk niks van begrijpen.Welnu ik heb hier een helper 50+, kreeg voorheen 100php per dag, maar nu 120php omdat hij al ruim een jaar bij ons werkt, slaapt, en eet.Je moet wel een grote mongool zijn om hier de wettelijke norm te betalen voor dat soort werk.
Ik had op het andere forum al gereageerd en wilde dit niet meer doen op dit forum. Hoewel deze laaste beoordeling vind ik te ver gaan.
Ik ben dus zo'n grote mongool!!!!
Bedankt voor uw compliment

Vervolgens maak ik zelf wel uit hoeveel salaris ik betaal en aan wie. Wat Jos doet is zijn keus en ik vind het vanuit zijn visie begrijpelijk ( hij heeft het ook toegelicht) en respecteer dat dan ook
Wij maken andere keuzes en.... qualificeren ons dus als grote mongool!!
Waarvan akte
Cheers

Pjottr, wie je op het andere forum bent weet ik niet, wat je daar zegt weet ik dus ook niet maar wat ik wel weet is dat een term als "mongool" niet een kwalificatie is voor iemand die z'n mening geeft. MIJN excuses voor deze op opmerking van iemand anders. Discussie is leuk maar er zijn grenzen......., Namens mijn allessie, m'n zus





PJOTTR zeggen ze in vriesland tegen pieter hehe. gewoon een voornaam, zo als jens voor jan staat.
jos woond je zus dan ook op de fils? of was ze gewoon op bezoek? wat een reis voor je zus , en wat zal ze blij geweest zijn om jou weer eens te ontmoeten , het moet toch een hele belevenis zijn voor haar. erg mooi hoor.

ja het woord mongool neemt de één nu eenmaal eerder in de mond als de ander, het is veelal niet zo bedoeld maar even zo goed beledigend , zelf ben ik ook zo,n ruwe bolster maar om met zulk zwaar geschut te gooien gaat ook mij iets te ver , maar er zijn nu eenmaal mensen die het vrij normaal vinden om met ziektes te gooien zonder er bij na te denken , jammer dan, het zij zo . het ligt er ook aan uit welke plaats of stad iemand is opgevoed.

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Pjottr

Citaat van: jens op zondag  6 mei 2012, 19:34:08
Citaat van: josv op zondag  6 mei 2012, 16:24:07
Citaat van: Pjottr op zondag  6 mei 2012, 12:03:31
Citaat van: Lenn op zondag  6 mei 2012, 11:40:47
Je hebt van die mensen die het allemaal beter weten en er eigenlijk niks van begrijpen.Welnu ik heb hier een helper 50+, kreeg voorheen 100php per dag, maar nu 120php omdat hij al ruim een jaar bij ons werkt, slaapt, en eet.Je moet wel een grote mongool zijn om hier de wettelijke norm te betalen voor dat soort werk.
Ik had op het andere forum al gereageerd en wilde dit niet meer doen op dit forum. Hoewel deze laaste beoordeling vind ik te ver gaan.
Ik ben dus zo'n grote mongool!!!!
Bedankt voor uw compliment

Vervolgens maak ik zelf wel uit hoeveel salaris ik betaal en aan wie. Wat Jos doet is zijn keus en ik vind het vanuit zijn visie begrijpelijk ( hij heeft het ook toegelicht) en respecteer dat dan ook
Wij maken andere keuzes en.... qualificeren ons dus als grote mongool!!
Waarvan akte
Cheers

Pjottr, wie je op het andere forum bent weet ik niet, wat je daar zegt weet ik dus ook niet maar wat ik wel weet is dat een term als "mongool" niet een kwalificatie is voor iemand die z'n mening geeft. MIJN excuses voor deze op opmerking van iemand anders. Discussie is leuk maar er zijn grenzen......., Namens mijn allessie, m'n zus

PJOTTR zeggen ze in vriesland tegen pieter hehe. gewoon een voornaam, zo als jens voor jan staat.
jos woond je zus dan ook op de fils? of was ze gewoon op bezoek? wat een reis voor je zus , en wat zal ze blij geweest zijn om jou weer eens te ontmoeten , het moet toch een hele belevenis zijn voor haar. erg mooi hoor.

ja het woord mongool neemt de één nu eenmaal eerder in de mond als de ander, het is veelal niet zo bedoeld maar even zo goed beledigend , zelf ben ik ook zo,n ruwe bolster maar om met zulk zwaar geschut te gooien gaat ook mij iets te ver , maar er zijn nu eenmaal mensen die het vrij normaal vinden om met ziektes te gooien zonder er bij na te denken , jammer dan, het zij zo . het ligt er ook aan uit welke plaats of stad iemand is opgevoed.


@ Jens(Jan) je kan dan een ruwe bolster zijn maar wel een met het hart op de juiste plaats.
@Jos op het andere forum ben ik pieter (het zelfde dus als Pjottr maar dan anders genoemd.) Ik kan de Toendra nl niet vergeten vandaar
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

josv

#63
Even een inhaalslag :

@Jens, m'n zus was hier op vakantie ( met m'n ouders, andere zus en nicht ) m'n moeder ( hier d'r 75e verjaardag gevierd ) had het in haar hoofd gehaald om "te komen kijken waar ik zat.....". Ja mam.......  :weetikniet:

@innka3, tis geen uitbreiding maar pure noodzaak. We waren al tijden op zoek naar 'n 3e maar nu heeft nr.2 ons ook al verlaten omdat ze geen oppas meer heeft voor haar kind.

EDIT : dus nu zijn we voor een groot deel afhankelijk van 2 meisjes die nog niet weten of hun ouders het volgend schooljaar kunnen betalen. Als ze hier sparen lukt het waarschijnlijk, ik graaf dus mijn eigen graf  :happy2:

@opinie, ik geef geen kerstbonus maar een nieuwjaarsbonus. Tis me nl al 2x overkomen dat de dame naar de bukit gingen, al haar geld spendeerde aan de rest van de familie en niet meer terug kon. De laatste mocht niet terug van paps. Regel is dus : dan en dan zijn we weer open, ben je er dan krijg je je bonus, ben je er niet dan  :daag:

@iemand_anders, waar was je vanochtend om 5.30 ??  :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Citaat@iemand_anders, waar was je vanochtend om 5.30 ??

Aan t werk op internet of net aan t douchen.

waar was jij?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op maandag  7 mei 2012, 13:13:43
Citaat@iemand_anders, waar was je vanochtend om 5.30 ??

Aan t werk op internet of net aan t douchen.

waar was jij?

Ik lag nog op m'n nest te stinken, terwijl mijn personeel zich de pleuris werkte voor mijn fortuin  :lachen:

Btw, het was meer bedoelt voor degene die beweerde dat we geen personeel nodig hadden  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Het is maar goed dat president Aquino onlangs de voorgestelde loonsverhoging van P125 per dag = P 2750 per maand (22 werkbare dagen) heeft afgewezen. Dat zou vele kleine ondernemingen de kop hebben gekost
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: Kano op maandag  7 mei 2012, 14:22:55
Het is maar goed dat president Aquino onlangs de voorgestelde loonsverhoging van P125 per dag = P 2750 per maand (22 werkbare dagen) heeft afgewezen. Dat zou vele kleine ondernemingen de kop hebben gekost

Tuurlijk, wat denk je van alle "public markets". Nene gooit wel eens een balletje op dat ze personeel zoekt maar het antwoord is bijna altijd : Ate, ik wil wel, ik verdien nu maar 80 peso maar tis m'n tante en ik MOET........
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Blauwvinger

#68
Citaat van: josv op vrijdag  4 mei 2012, 13:49:31
Serieuze oproep :

Voor de Savour Queen (eatery) zoeken we op korte termijn 2 helpsters voor 6 dagen per week.

Simpel werk: klanten bedienen ,schoonmaken en m'n vrouw bijstaan. Hoeft geen diploma, working-permit, health-certificate ofzo te hebben of te kunnen koken, gewoon 'n net, schoon bijdehand meisje, uiterlijk is ook niet belangrijk.

Leeftijd 18+, uiteraard wonende in Davao City, omgeving Obrero ( zeg maar Viktoria Mall ) ivm reistijd en reiskosten.

Salaris : 120 pd, 11.00 am - ong. 9.30 pm, 2 of 3 ( als ze 'n beetje vroeger komt ) maaltijden per dag.

Zondag vrij.


Is dat ver van Digos? Anders weet ik wel een helpster voor je.
:atyourservice:

josv

Ja Blauwvinger, da's 'n flink eind hier vandaan maar bedankt voor het meedenken.

Btw, 1 meisje gaat op zeker weg. Daar hebben we al iemand voor gevonden. Tis even afwachten of de andere ook weggaat, ik hoop het niet !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....