Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Zelfmoordaanslag op luchthaven Moskou


Moskou -  Bij een zelfmoordaanslag in de aankomsthal van de internationale luchthaven Domodedovo in de Russische hoofdstad Moskou zijn maandag zeker 35 doden gevallen.

Er zijn daarnaast zeker honderd gewonden. Dat melden Russische media.

De Russische autoriteiten hebben bevestigd dat het inderdaad om een terroristische aanslag gaat. Eerder was er nog onduidelijkheid over de oorzaak van de explosie. Volgens het Russische persbureau Interfax is het hoofd van een vermoedelijke dader gevonden, een man met een Arabisch uiterlijk.

Lees verder: http://www.telegraaf.nl/buitenland/8822174/__Aanslag_op_luchthaven_Moskou__.html?p=22,1
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Citaat van: callebaut op zondag 23 januari 2011, 04:27:32
Zodat men dan een Eco-Tax kan invoeren ....wat bij de meeste vliegtuigmaatschappijen al aan de orde is .... :jajaja:
Als KLM wilt overschakelen naar Bio brandstof ...zal het wel meestal in HUN voordeel zijn en niet ten opzichte van de klant ...maarja ...t'kind moet een naam hebben ..... :jajaja:

here is your captain speaking:
Wilt u flink dooreten met de frieten, we zitten bijna zonder brandstof. :haha:

Zo komen we toch niet om van de honger he  :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

'Luchthavenmanagers verantwoordelijk voor ramp Moskou'

25-01-2011 Luchtvaartnieuws

MOSKOU - De Russische president Dmitri Medvedev vindt dat de managers van de Moskouse luchthaven Domodedovo zich moeten verantwoorden voor de zelfmoordaanslag van maandag, waarbij 35 mensen om het leven kwamen. Dat zei het staatshoofd dinsdag, meldden media in Rusland.

Volgens Medvedev toont het bloedbad aan dat er duidelijk iets mis was met de beveiliging van de grootste luchthaven van Moskou.


Lees verder: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=37758
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

#343
Boeing Qantas duikt 8 km naar beneden na systeemfout airco
Een passagier plaatste deze foto op Twitter na het incident.



Qantas blijft niet van onheil gespaard. Deze keer moesten passagiers verschrikt naar hun zuurstofmaskers grijpen toen een Boeing van de Australische maatschappij in ijltempo 8.000 meter diende te zakken wegens problemen met de airco.
Het incident deed zich vandaag voor tijdens een vlucht van Adelaide naar Melbourne. Een technische fout in het aircosysteem zorgde voor drukverlies in de cabine. De kapitein moest dan ook overgaan tot een snelle maar gecontroleerde duik van 8 km. Vooraleer de passagiers zich goed en wel realiseerden wat er gebeurde, moesten ze hun toevlucht nemen tot een zuurstofmasker.

Het drama speelde zich net af op het moment dat de bemanning bezig was met het afruimen van de vele schotels na het eten. De crew spurtte in sneltreinvaart terug naar hun stoelen. De Australiër Simon (21) hielp een medepassagier met het opzetten van het masker nadat er toch wat paniek was uitgebroken. Volgens de jongeman vertelde één van de stewardessen aan boord dat ze zoiets nog nooit had meegemaakt tijdens haar 35-jarige carrière. Simon liet, na de overigens veilige landing in Melbourne, uitschijnen dat hij niet meer met Qantas wil vliegen.

Het incident is immers al het zoveelste in de rij voor Qantas, dat tien dagen geleden weer kreeg af te rekenen met een ontplofte motor tijdens een vlucht van Sydney naar Los Angeles. Eerder in november moest de vliegtuigmaatschappij de hele Airbus 380-vloot aan de grond houden uit veiligheidsoverwegingen. Toen explodeerde een Trent 900-motor van Rolls-Royce in volle vlucht, na het opstijgen in Singapore. (kve)
25/01/11 15u28

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1213045/2011/01/25/Boeing-Qantas-duikt-8-km-naar-beneden-na-systeemfout-airco.dhtml
Rich de Nederbelg.

Mawibata




Belg (75) overlijdt tijdens vlucht naar Singapore







Een 75-jarige Belg is zaterdag overleden op een vliegtuig dat van Frankfurt naar Singapore op weg was.

De bejaarde man werd onwel toen het toestel zich boven het Indiase Calcutta bevond.
De piloot besloot een noodlanding uit te voeren, maar de hulpdiensten op de grond konden de zeventiger niet meer reanimeren.

Onze landgenoot ging met zijn echtgenote op reis. De Indiase autoriteiten hebben een onderzoek laten instellen naar de doodsoorzaak.





Bron :
   http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/aid1013500/belg-75-overlijdt-tijdens-vlucht-naar-singapore.aspx

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Eerste Boeing 747-8 Intercontinental rolt uit fabriek


SEATTLE - De Boeing 747-8I heeft voor het eerst de fabriekshallen van Boeing in Seattle verlaten. Het eerste geproduceerde toestel moet nog worden gespoten, voordat Boeing het op 13 februari officieel zal presenteren. De eerste vlucht vind volgens de fabrikant nog dit kwartaal plaats. Een jaar geleden vloog de vrachtversie van de 747-8 al.

Doordat Boeing de 747-8 Freighter al een jaar aan het testen is, kan het certificatieproces van de passagiersversie worden verkort. Boeing verwacht de eerste Intercontinental nog voor het einde van dit jaar af te kunnen leveren aan Lufthansa. De Duitse maatschappij heeft twintig exemplaren besteld.


Foto: Boeing via twitter


Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Technologie/Eerste_Boeing_747-8_Intercontinental_rolt_uit_fabriek
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Airline launches Darwin-Manila service


Manila Bulletin February 2, 2011, 8:31pm

MANILA, Philippines — In its effort to link both Filipino and Australian visitors and the Filipino-Australian community in Darwin, which is considered among the largest in Australia, Jetstar Airways, a low-cost airline headquartered in Melbourne, has launched sales on its new direct Darwin- Manila tri-weekly A320 service.

The move, which comes at a time when tourist arrivals in the Philippines reached an all-time high of 3.52 million, represents the next growth phase in the Quantas subsidiary's increasingly integrated pan Asian network.

According to Jetstar Group Chief Executive Officer Bruce Buchanan, the airline's commitment to increasing choice and accessibility to international low fare flights to Asian destinations, such as the Philippines, marks a further expansion and reinforces Jetstar's commitment to its innovative international flying hub in Darwin.

In a statement following the launching, Buchanan cited the Philippine's ranking by Lonely Planet as a 'Top 10 Best Value' destination, renowned for its affordable beaches, distinctive food and low cost island hopping opportunities. (Roy C. Mabasa)

Source: http://www.mb.com.ph/articles/302163/airline-launches-darwinmanila-service
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

02-02-2011 | Laatst bijgewerkt 15:04

MAASTRICHT (ANP) - Vanaf de zomer wil een nieuwe maatschappij op werkdagen driemaal daags gaan vliegen van Maastricht Aachen Airport (MAA) naar Schiphol, en tweemaal daags naar München en Londen. Met een enkeltje van 30 euro is de passagier van nieuwkomer Wings of Maastricht dan in 40 minuten op Schiphol. Met de trein duurt dat 2,5 uur.

Een woordvoerder van MAA zei woensdag dat gesprekken met investeerders voorspoedig verlopen en begin maart rond moeten zijn. Voor het eerste jaar is 4,5 miljoen euro nodig.

Door vliegtuigen te leasen in plaats van de kopen kan Wings of Maastricht jaarlijks 150.000 passagiers goedkoop vervoeren. Het eerste jaar verwacht de maatschappij op basis van een haalbaarheidsonderzoek iets minder dan 100.000 passagiers. Vanaf het derde jaar denkt het bedrijf aan een bezetting van 130.000 stoelen.

(ANP)
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

DOT to welcome maiden ANA flight


MANILA, Feb. 3 (PNA) -- Department of Tourism (DOT) Secretary Alberto A. Lim will lead in welcoming the inaugural flight of Japan's leading carrier -- the All Nippon Airways (ANA) from Narita to Manila on February 27.

All Nippon Airways will commence daily flight services from Narita to Manila in March.

Read more: http://positivenewsmedia.net/am2/publish/Tourism_24/DOT_to_welcome_maiden_ANA_flight.shtml
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Purser 'boven de sterkte' in nieuwe Airbus A330-300 van KLM

Luchtvaartnieuws, 3 febr 2011

SCHIPHOL - Om te voorkomen dat de werkdruk voor het cabinepersoneel te hoog wordt komt de purser op de Airbus A330-300 bij KLM 'boven de sterkte' te staan. Dat meldt de Vakbond voor Nederlands Cabinepersoneel (VNC). Vanaf begin 2012 komen drie Airbus A330-300's de intercontinentale KLM-vloot versterken.

Het toestel kan vijftig passagiers meer vervoeren dan de kleinere A330-200, waarmee de KLM al vliegt. Ten opzichte van de -200 zal op de -300 een cabin attendant extra meevliegen. De purser, de tweede leidinggevende aan boord, kan hierdoor overzicht houden over de werkzaamheden aan boord en heeft voldoende tijd om het team aan te sturen, stelt de VNC.

Lees verder: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Airlines/Purser_boven_de_sterkte_in_nieuwe_Airbus_A330-300_van_KLM
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn