Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Handbagage

Gestart door peldoman, zondag 21 september 2014, 13:26:28

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: peter.v.d op dinsdag 23 september 2014, 12:16:41

Helaas, ook bij SA schijnt de coulance/klantvriendelijkheid te zijn verdwenen. (of zou het aan de bitch bij de incheck balie liggen?)

Coulance is leuk, prettig.

Maar als je ziet wat voor formaat die "kleine trolly" dingen tegenwoordig hebben !!!! En het is niet alleen moeders die er een heeft, pa en de kids ook. Kinderen zie ik met meer slepen dan dat ik als incheck bagage heb. En natuurlijk : of mevr. Stewardess ze er maar even in wil tillen en er voor zorgen dat de klep nog dicht kan ook  :floet:

Oja, in de handtas zitten breekbare dingen dus liever geen andere bagage erbij  :happy2:  

Coulance houd ergens op.

Van mij mogen ze die handbagage bij het maximum incheck-bagage optellen !! Max 35 ofzo.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Pinocchio

Citaat van: josv op dinsdag 23 september 2014, 12:42:21
Van mij mogen ze die handbagage bij het maximum incheck-bagage optellen !! Max 35 ofzo.

Bij Cebu Pacific gebeurt dit nu al. Zogezegd om een label aan je handbagage te hangen, maar tezelfder tijd kijken ze wel naar het gewicht.

westhoek

Citaat van: peter.v.d op dinsdag 23 september 2014, 12:16:41
Vanmorgen mijn vrouw naar Schiphol gebracht. Vlucht Singapore Airlines Amsterdam-Singapore-Davao.
Ze waren voor wat betreft de handbagage veel strikter dan voorheen. 1 kleine trolly, geaccepteerd. Verder een handtas en een tablet tas(je).
In eerste instantie moest of de handtas of de tablet achterblijven. Na lullen als brugman mochten beiden uiteindelijk mee.
Vorig jaar zelfde bagage maar ipv kleine tablet tas een volwaardige laptop tas, geen probleem.
Helaas, ook bij SA schijnt de coulance/klantvriendelijkheid te zijn verdwenen. (of zou het aan de bitch bij de incheck balie liggen?)
Misschien passen ze gewoon de regels toe, die door jou en je vrouw in de wind worden geslagen. who cares de andere reizigers hé, die zich wel houden aan de afmetingen. Het is de 'bitch' die haar werk doet,...

Sorry hoor, maar ik kan er me ook aan storen. Ik zit thuis te meten of mijn bagage wel in de cabine mag, en anderen komen maar toe met grote reiskoffers, die, inderdaad zoals Josv schreef, amper in het vak kunnen en waar de stewardessen hun tijd moeten insteken om de klep dicht te krijgen, soms met 3 man,...

Ronny55

Het wordt nu allemaal strenger en stipter in de gaten gehouden .... maar als je af en toe ziet wat er allemaal meegesleept wordt op een "domestic flight" , moest het er vroeg of laat van komen. Zover ik weet mag een "laptop" nog altijd als extra mee, zelfs mijn koffertje met fototoestel en camera is nog nooit een probleem geweest.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

innka3

hier de regels van KLM,dat is voor meerdere airline's hetzelfde  :hoedjeaf:
dus jos,het is 23+12=35 kg totaal :biggrinn:


Gratis bagage per reisklasse

Economy Class op:  -Intercontinentale KLM-vluchten
-Europese KLM-vluchten die deel uitmaken van een intercontinentale reis
-KLM-vluchten tussen het Europese vasteland en Italië, Rusland, Wit-Rusland, Georgië en Oekraïne
-Volledig flexibele tickettypes Y & B

Ruimbagage: 1 koffer* van max. 23 kg (50,5 lbs)
xxxxxxxxxxxxx
Handbagage:
-1 tas** en
-1 accessoire, bijv. een handtas of een laptop
-Gecombineerd max. 12 kg (26 lbs)

xxxxxxxxxx
Economy Class op Europese KLM-vluchten, inclusief KLM-vluchten tussen het Europese vasteland en Algerije, Israël, Marokko en Tunesië.  

Uitzonderingen:
KLM-vluchten naar en vanuit Wit-Rusland, Georgië, Italië, Rusland en Oekraïne
Volledig flexibele tickettypes Y & B

Voor deze vluchten, zie 'Intercontinentale vluchten' hierboven.

Alleen handbagage:
1 tas**en
1 accessoire, bijv. een handtas of een laptop
Gecombineerd max. 12 kg (26 lbs)

Een vlucht geboekt? Neem een koffer (tot 23 kg) mee voor EUR 15 (luchthaventarief: EUR 30).


Business Class op KLM-vluchten

Ruimbagage:
2 koffers*
Ieder max. 32 kg (70,5 lbs)

Handbagage:
1 tas** en
1 kleinere tas*** en
1 accessoire, bijv. een handtas en laptop
Gecombineerd max. 18 kg (40 lbs)

Als u een upgrade heeft gekocht tijdens het online inchecken of bij een selfservice machine op de luchthaven, dan geldt de bagagevrijstelling op uw oorspronkelijke ticket.

Afmetingen
* Iedere koffer mag max. 158 cm (62 inch) (l + b + h) groot zijn.
** Ieder stuk handbagage mag max. 55 x 25 x 35 cm (21,5 x 10 x 13,5 inch) (l x b x h) groot zijn.
*** In Business Class mag u een tweede, kleiner stuk handbagage meenemen van max. 45 x 20 x 35 cm (18 x 8 x 13,5 inch) (l x b x h).


stijn54

Mag je chocolade in je handbagage meenemen? Ik denk van wel.

Luke

Citaat van: stijn54 op woensdag 24 september 2014, 11:19:00
Mag je chocolade in je handbagage meenemen? Ik denk van wel.

Denk beter in de bagage. De bagage ruimte zou toch wat kouder zijn

Ifugao

Citaat van: westhoek op woensdag 24 september 2014, 06:42:30

Sorry hoor, maar ik kan er me ook aan storen. Ik zit thuis te meten of mijn bagage wel in de cabine mag, en anderen komen maar toe met grote reiskoffers, die, inderdaad zoals Josv schreef, amper in het vak kunnen en waar de stewardessen hun tijd moeten insteken om de klep dicht te krijgen, soms met 3 man,...


Ik kan mij hier helemaal bij aansluiten. Ik stoor mij ook mateloos aan mensen die de regels gewoon aan hun laars lappen en daarmee anderen benadelen.
Als je als een van de laatste instapt, heb je maar weinig kans om je eigen bagage op te bergen, omdat anderen het zo nodig vonden om jou ruimte in te nemen met...........dozen vol met vreten!

peldoman

Citaat van: Ifugao op woensdag 24 september 2014, 13:10:46
Citaat van: westhoek op woensdag 24 september 2014, 06:42:30

Sorry hoor, maar ik kan er me ook aan storen. Ik zit thuis te meten of mijn bagage wel in de cabine mag, en anderen komen maar toe met grote reiskoffers, die, inderdaad zoals Josv schreef, amper in het vak kunnen en waar de stewardessen hun tijd moeten insteken om de klep dicht te krijgen, soms met 3 man,...


Ik kan mij hier helemaal bij aansluiten. Ik stoor mij ook mateloos aan mensen die de regels gewoon aan hun laars lappen en daarmee anderen benadelen.
Als je als een van de laatste instapt, heb je maar weinig kans om je eigen bagage op te bergen, omdat anderen het zo nodig vonden om jou ruimte in te nemen met...........dozen vol met vreten!
Ja, heb ik ook al meegemaakt, idioot had zoveel bij zich ,ik kon mijn tas niet kwijt.
Stewardess erbij gehaald, flinke ruzie, en dan zit je er ook de hele reis nog naast.

nils

Zelf heb ik speciaal voor korte trips een koffertje gekocht die binnen de maten van de handbagage valt.
Geen gezeur met de afmetingen en de tassen van te voren gewoon thuis wegen.
De reden dat ze volgens mij zo strikt zijn is dat veel vluchten een korte transit tijd hebben.
Als je dan nog geëmmer hebt met het wegstouwen van de handbagage, dan kost het hun alleen maar tijd en geld.

Daarentegen had mijn vrouw bij haar laatste reis naar de Filippijnen een limiet van 30 kg.
Het nadeel hierbij was, dat ze de koffer zelf nauwelijks kon voortbewegen.  :lachen: