Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Handbagage

Gestart door peldoman, zondag 21 september 2014, 13:26:28

Vorige topic - Volgende topic

innka3

en ik heb al jaren zoeen ding mee,anders sta je weer op het vliegveld je koffer uit te pakken :biggrinn:


innka3

Citaat van: Ifugao op woensdag 24 september 2014, 13:10:46
Citaat van: westhoek op woensdag 24 september 2014, 06:42:30

Sorry hoor, maar ik kan er me ook aan storen. Ik zit thuis te meten of mijn bagage wel in de cabine mag, en anderen komen maar toe met grote reiskoffers, die, inderdaad zoals Josv schreef, amper in het vak kunnen en waar de stewardessen hun tijd moeten insteken om de klep dicht te krijgen, soms met 3 man,...


Ik kan mij hier helemaal bij aansluiten. Ik stoor mij ook mateloos aan mensen die de regels gewoon aan hun laars lappen en daarmee anderen benadelen.
Als je als een van de laatste instapt, heb je maar weinig kans om je eigen bagage op te bergen, omdat anderen het zo nodig vonden om jou ruimte in te nemen met...........dozen vol met vreten!
dan moet je roepen VAN WIE IS DIT,DIT IS MIJN ZITPLAATS   :lachen: hoef je niet zelf meer naar plaats te zoeken.

stijn54

Ik begrijp dit ook niet waarom dit niet gecheckt wordt voor iedereen. Vandaag vanuit Brussel met KLM en Korean Airlines onderweg naar Cebu. Gewicht van ruimbagage werd stipt cecontroleerd zodat er heel wat in handbagagee werd gedropt wat dan weer niet werd gecontroleerd. Ik begrijp dit niet van de luchtvaartmaatschappijen.

josv

Citaat van: stijn54 op zaterdag 27 september 2014, 10:40:36
Ik begrijp dit ook niet waarom dit niet gecheckt wordt voor iedereen. Vandaag vanuit Brussel met KLM en Korean Airlines onderweg naar Cebu. Gewicht van ruimbagage werd stipt cecontroleerd zodat er heel wat in handbagagee werd gedropt wat dan weer niet werd gecontroleerd. Ik begrijp dit niet van de luchtvaartmaatschappijen.

Tja, dan krijg je dus weer dit soort commentaren :


Citaat van: peter.v.d op dinsdag 23 september 2014, 12:16:41
Vanmorgen mijn vrouw naar Schiphol gebracht. Vlucht Singapore Airlines Amsterdam-Singapore-Davao.
Ze waren voor wat betreft de handbagage veel strikter dan voorheen. 1 kleine trolly, geaccepteerd. Verder een handtas en een tablet tas(je).
In eerste instantie moest of de handtas of de tablet achterblijven. Na lullen als brugman mochten beiden uiteindelijk mee.
Vorig jaar zelfde bagage maar ipv kleine tablet tas een volwaardige laptop tas, geen probleem.
Helaas, ook bij SA schijnt de coulance/klantvriendelijkheid te zijn verdwenen. (of zou het aan de bitch bij de incheck balie liggen?)
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

westhoek

Citaat van: stijn54 op zaterdag 27 september 2014, 10:40:36
Ik begrijp dit ook niet waarom dit niet gecheckt wordt voor iedereen. Vandaag vanuit Brussel met KLM en Korean Airlines onderweg naar Cebu. Gewicht van ruimbagage werd stipt cecontroleerd zodat er heel wat in handbagagee werd gedropt wat dan weer niet werd gecontroleerd. Ik begrijp dit niet van de luchtvaartmaatschappijen.
Ik ook niet.
Omdat ik vaak vlieg met Etihad, heb ik een tas gekocht volgens hun regels :
CitaatIeder item mag niet groter zijn dan 111 cm (bijvoorbeeld 40 x 50 x 21)
. Klein, maar met wat goed stockeren krijg ik daar alles in + laptop. De rest koop ik wel als ik ter plaatse ben. Ik heb geen andere bagage. Doe ik bewust om niet te moeten wachten aan de 'belt' en om niet te moeten sleuren met andere bagage.

Ik volg hun regels. Maar de rest blijkbaar niet. Stukken groter als mijn handbagage en vaak meerdere grote koffers.

Ronny55

Citaat van: westhoek op zondag 28 september 2014, 09:29:27
Citaat van: stijn54 op zaterdag 27 september 2014, 10:40:36
Ik begrijp dit ook niet waarom dit niet gecheckt wordt voor iedereen. Vandaag vanuit Brussel met KLM en Korean Airlines onderweg naar Cebu. Gewicht van ruimbagage werd stipt cecontroleerd zodat er heel wat in handbagagee werd gedropt wat dan weer niet werd gecontroleerd. Ik begrijp dit niet van de luchtvaartmaatschappijen.
Ik ook niet.
Omdat ik vaak vlieg met Etihad, heb ik een tas gekocht volgens hun regels :
CitaatIeder item mag niet groter zijn dan 111 cm (bijvoorbeeld 40 x 50 x 21)
. Klein, maar met wat goed stockeren krijg ik daar alles in + laptop. De rest koop ik wel als ik ter plaatse ben. Ik heb geen andere bagage. Doe ik bewust om niet te moeten wachten aan de 'belt' en om niet te moeten sleuren met andere bagage.

Ik volg hun regels. Maar de rest blijkbaar niet. Stukken groter als mijn handbagage en vaak meerdere grote koffers.
heb geleerd me aan de regels te houden , wat anderen doen trek ik me niks van aan , ze hoeven achteraf ook niet bij te komen "lobbyen" of zanikken als ze in de problemen komen bij het inchecken of de bording.....
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.