Vanaf wanneer fiscale partner, & zorgtoeslag toeslag mogelijk?

Gestart door PHwaarde, zondag 5 oktober 2014, 12:24:21

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Kan mijn Filipijnse echtgenote (in bezit van een 5jaars verblijfsvergunning voor Nederland & BSN nummer) zorgtoeslag aanvragen, als mijn (ons gezamenlijk) salaris niet boven de maximum gestelde grens uitkomt? Dien ik haar voor 2014 als fiscale partner aan te merken bij de belastingdienst indien zij in het 2e kwartaal van dit jaar naar Nederland gekomen is?

innka3


Amice

Inderdaad als het niet veranderd is dan komt zij voor heel 2014 in aanmerking als jou fiscale partner.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fail_over

Dat kan al als je met haar getrouwd bent maar ze (nog)  geen visa heeft of (nog) niet in europa is.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

gosternokke

Citaat van: Fail_over op zondag  5 oktober 2014, 23:57:57
Dat kan al als je met haar getrouwd bent maar ze (nog)  geen visa heeft of (nog) niet in europa is.



Moet niet gekker worden  :negatief:  Hoe kan de belastingdienst  dan ooit haar inkomen & vermogen nagaan als zij nog in  :smiley-philippines:  woont ? 


  Nou zal dat inkomen in de praktijk in  :smiley-philippines: normaal gesproken niet hoog zijn naar   :nederlandsevlag: normen gezien.

  Maar zou zo maar kunnen dat ze een gigantische lap grond bezit.    Absurd dat de fiscus toeslagen betaald aan iemand  die men niet kan controleren.

Amice

Citaat van: gosternokke op maandag  6 oktober 2014, 08:05:16
Citaat van: Fail_over op zondag  5 oktober 2014, 23:57:57
Dat kan al als je met haar getrouwd bent maar ze (nog)  geen visa heeft of (nog) niet in europa is.



Moet niet gekker worden  :negatief:  Hoe kan de belastingdienst  dan ooit haar inkomen & vermogen nagaan als zij nog in  :smiley-philippines:  woont ? 


  Nou zal dat inkomen in de praktijk in  :smiley-philippines: normaal gesproken niet hoog zijn naar   :nederlandsevlag: normen gezien.

  Maar zou zo maar kunnen dat ze een gigantische lap grond bezit.    Absurd dat de fiscus toeslagen betaald aan iemand  die men niet kan controleren.

Ho even je gaat nu iets te snel hoor want er is nog altijd een omgekeerde bewijslast voor de belastingdienst, aldus dient men zelf bewijzen aan te dragen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

Daar gaat het mij niet om.  Het gaat er om dat de bewijzen die je aandraagd over je  :smiley-philippines: partner vrijwel niet te verifieren zijn door de  :nederlandsevlag: fiscus.

Ronny55

Citaat van: Amice op maandag  6 oktober 2014, 08:40:04
Citaat van: gosternokke op maandag  6 oktober 2014, 08:05:16
Citaat van: Fail_over op zondag  5 oktober 2014, 23:57:57
Dat kan al als je met haar getrouwd bent maar ze (nog)  geen visa heeft of (nog) niet in europa is.



Moet niet gekker worden  :negatief:  Hoe kan de belastingdienst  dan ooit haar inkomen & vermogen nagaan als zij nog in  :smiley-philippines:  woont ? 


  Nou zal dat inkomen in de praktijk in  :smiley-philippines: normaal gesproken niet hoog zijn naar   :nederlandsevlag: normen gezien.

  Maar zou zo maar kunnen dat ze een gigantische lap grond bezit.    Absurd dat de fiscus toeslagen betaald aan iemand  die men niet kan controleren.

Ho even je gaat nu iets te snel hoor want er is nog altijd een omgekeerde bewijslast voor de belastingdienst, aldus dient men zelf bewijzen aan te dragen.


Iderdaad, het gaat hier wel over  :belgiesmiley: maar denk dat de belastingen ongeveer de zelde normen hanteren. Voor al mijn onkosten en de personen ten laste maar ik het bewijs leveren, de gezinssituatie op 01/01/2015 wordt dan in rekening gebracht voor inkomsten 2014  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: gosternokke op maandag  6 oktober 2014, 08:57:06
Daar gaat het mij niet om.  Het gaat er om dat de bewijzen die je aandraagd over je  :smiley-philippines: partner vrijwel niet te verifieren zijn door de  :nederlandsevlag: fiscus.

De belastingdienst sluit verdragen af met landen voor controle, net zoals dat gebeurd met sociale uitkeringen.

Ik heb geen medelijden met de belastingdienst, die hebben macht genoeg maar kronkelen zich in allerlei contructies om nog meer te kunnen graaien. Daarnaast is geen enkel systeem te bedenken omdat waterdicht te krijgen.

De belastingbetaler is al genoeg de dupe, dus ik zie niet in waarom er nog meer regels zouden moeten komen.

Ze kunnen de toeslagen ook afschaffen en de belasting/ inhoudingen navernant weer omlaag brengen maar ja dat willen die graaiers niet.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

nils

Met de belastingdienst heb ik ook niet zo'n goede ervaring.
Geld innen kunnen ze per direct, maar fouten in jouw nadeel corrigeren nemen ze als het systeem vastloopt rustig de tijd voor.