Vanaf wanneer fiscale partner, & zorgtoeslag toeslag mogelijk?

Gestart door PHwaarde, zondag 5 oktober 2014, 12:24:21

Vorige topic - Volgende topic

robinson7268

Volgens mij kun je alleen zorgtoeslag voor je vrouw/vriendin krijgen als je een Nederlandse zorgverzekering hebt en dat kan alleen weer als ze al in Nederland woont.

Correct me if I am wrong.

PHwaarde

Citaat van: robinson7268 op dinsdag  7 oktober 2014, 12:52:23
Volgens mij kun je alleen zorgtoeslag voor je vrouw/vriendin krijgen als je een Nederlandse zorgverzekering hebt en dat kan alleen weer als ze al in Nederland woont.

Correct me if I am wrong.

Mijn echtgenote heeft sinds dag 1 van haar aankomst in Nederland een Nederlandse zorgverzekering. Dus vanaf die datum zou het mogelijk moeten zijn.

nils

Zorgtoeslag hangt o.a. af of je partner verzekerd is en of het gezinsinkomen niet te hoog is.
Mocht je een rijke Filipina trouwen met een hoog inkomen in de Filippijnen, dan kan dus plots je zorgtoeslag weg zijn.  :lachen:

Daarnaast ben je als je getrouwd ben tegenwoordig standaard Fiscaal partner.
Maar is de belastingaangifte niet voor ieder geval een abc'tje en
is het vooral belangrijk om de toelichtingen goed door te lezen.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/relatie/fiscaal_partnerschap/



PHwaarde

Citaat van: nils op dinsdag  7 oktober 2014, 18:03:25
Zorgtoeslag hangt o.a. af of je partner verzekerd is en of het gezinsinkomen niet te hoog is.
Mocht je een rijke Filipina trouwen met een hoog inkomen in de Filippijnen, dan kan dus plots je zorgtoeslag weg zijn.  :lachen:

Daarnaast ben je als je getrouwd ben tegenwoordig standaard Fiscaal partner.
Maar is de belastingaangifte niet voor ieder geval een abc'tje en
is het vooral belangrijk om de toelichtingen goed door te lezen.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/relatie/fiscaal_partnerschap/




Indien je getrouwd bent, ben je niet altijd fiscaal partner. Indien je partner namelijk in het buitenland woont, & daar belastingplichtig is, is die partner geen fiscaal partner in Nederland

nils

Volgens mij hebben ze de definitie duurzaam gescheiden waar je het denk ik over hebt voor een paar jaar terug geschrapt
en vervangen met de volgende uitzondering.
CitaatWanneer bent u geen fiscale partners meer?

Uw fiscaal partnerschap eindigt zodra u aan 2 voorwaarden voldoet:

U hebt een verzoek gedaan tot scheiding of om uw geregistreerd partnerschap te laten ontbinden.
U staat niet meer samen op hetzelfde adres ingeschreven bij de gemeente.

Ik woon in ieder geval met mijn partner samen, dus iedereen moet het uiteindelijk voor zichzelf uitzoeken.