Nederlandse ambassadeur: Filipijnse president Duterte een charmant man

Gestart door ganda, woensdag 31 januari 2018, 04:52:30

Vorige topic - Volgende topic

ganda



Nederlandse ambassadeur: Filipijnse president Duterte een charmant man


Marion Derckx (links) bij haar beƫdiging als ambassadeur in 2014 ANP

De Filipijnse president Rodrigo Duterte haalt vaak het nieuws vanwege zijn spijkerharde antidrugsbeleid en controversiƫle uitspraken. Maar in diplomatieke gesprekken komt hij sympathiek over, zegt Marion Derckx, de Nederlandse ambassadeur op de Filipijnen. "Het is een heel charmante man."

Derckx is sinds 2014 werkzaam op de ambassade in de Filipijnse hoofdstad Manilla. Duterte ontmoette ze sinds zijn aantreden in 2016 meerdere keren. In radioprogramma Met het Oog op Morgen vertelt ze dat ze goede gesprekken met hem heeft gehad. "Ik ben ervan overtuigd dat hij het beste wil voor zijn volk. Alleen de manier waarop hij dat doet, is niet de manier waarop wij in Nederland het zouden doen."

Duterte krijgt geregeld kritiek vanwege zijn oorlog tegen drugs, die aan duizenden mensen het leven kostte. Derckx zegt dat ze bij haar ontmoetingen met de president eigenlijk altijd de mensenrechtensituatie ter sprake brengt. "Daar probeer je een gesprek over te voeren. Dat is mijn taak. Ik moet bruggen slaan."

Hij is heel populair in zijn land en dat merk je ook aan hem.

De Filipijnse leider staat erom bekend dat hij geen blad voor de mond neemt. Zo vergeleek hij zichzelf met Hitler en noemde hij oud-president Obama een hoerenzoon. Volgens Derckx is Dutertes onomwonden taal een gevolg van zijn bevlogenheid. "Als hij een speech houdt, dan praat hij gewoon voor de vuist weg. Hij spreekt de taal van het volk. Dan gaan er allerlei scheldwoorden doorheen waarvan wij zeggen 'jeetje mina'."

Maar juist doordat hij de taal van de gewone man spreekt, is hij zeer geliefd onder de Filipijnse bevolking, zegt de ambassadeur. "Hij is heel populair in zijn land en dat merk je ook aan hem. Hij is iemand die je raakt. Hij kijkt je aan. Maar hij kijkt niet naar de oppervlakte. Hij kijkt achter je ogen. Zeer indringend."

Derckx benadrukt dat ze als ambassadeur van EU-lidstaat Nederland vindt dat alle Filipino's recht hebben op een eerlijk proces, dus ook drugsdealers en -gebruikers. De Filipijnen zijn een bevriende staat, maar de EU staat wel voor bepaalde waarden, zegt ze. "Duterte weet dat ik in onze gesprekken de mensenrechten zal aankaarten. Ik spreek altijd vanuit mijn functie."

https://nos.nl/artikel/2214591-nederlandse-ambassadeur-filipijnse-president-duterte-een-charmant-man.html
VANDAAG, 04:17 AANGEPAST OM 04:38BUITENLAND

tjenn

Citaat van: ganda op woensdag 31 januari 2018, 04:52:30
Maar juist doordat hij de taal van de gewone man spreekt, is hij zeer geliefd onder de Filipijnse bevolking, zegt de ambassadeur. "Hij is heel populair in zijn land en dat merk je ook aan hem.
https://nos.nl/artikel/2214591-nederlandse-ambassadeur-filipijnse-president-duterte-een-charmant-man.html
VANDAAG, 04:17 AANGEPAST OM 04:38BUITENLAND
Dus de taal van de gewone man alhier is een aaneenschakeling van gevloek en nonsens.

Kano

Zou goed zijn als de ambassadeur ook eens zou wijzen op  het verschil in rechten tussen Filipinos en immigranten  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Cosyns Guy

Citaat van: Kano op woensdag 31 januari 2018, 07:26:25
Zou goed zijn als de ambassadeur ook eens zou wijzen op  het verschil in rechten tussen Filipinos en immigranten  :jajaja:
Jamaar zeg,ge zit hier niet in  :belgiesmiley:  of  :nederlandsevlag:  he.... :lachen:   :lachen:   :lachen:

Cosyns Guy

Citaat van: tjenn op woensdag 31 januari 2018, 07:25:31
Citaat van: ganda op woensdag 31 januari 2018, 04:52:30
Maar juist doordat hij de taal van de gewone man spreekt, is hij zeer geliefd onder de Filipijnse bevolking, zegt de ambassadeur. "Hij is heel populair in zijn land en dat merk je ook aan hem.
https://nos.nl/artikel/2214591-nederlandse-ambassadeur-filipijnse-president-duterte-een-charmant-man.html
VANDAAG, 04:17 AANGEPAST OM 04:38BUITENLAND
Dus de taal van de gewone man alhier is een aaneenschakeling van gevloek en nonsens.
Zo zal de ambassadeur het wel niet bedoelt hebben dat de taal van de gewone bevolking vloeken en nonsens verkondigen  is  :lachen:
Lees : begrijpbare taal waar iedereen wat aan heeft inplaats van dat typisch politieke gebrabbel waar de gewone man geen jota van verstaat.
En je wil echt niet weten hoe politiekers ,overal ter wereld, achter de schermen denken en vloeken over hun collegas en de gewone bevolking.
Dan nog liever eentje die je vlakaf in je gezicht zegt dat je een kl..tzak bent... :biggrinn:  :biggrinn:

bananacreek


tjenn

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 31 januari 2018, 17:58:04
Citaat van: tjenn op woensdag 31 januari 2018, 07:25:31
Citaat van: ganda op woensdag 31 januari 2018, 04:52:30
Maar juist doordat hij de taal van de gewone man spreekt, is hij zeer geliefd onder de Filipijnse bevolking, zegt de ambassadeur. "Hij is heel populair in zijn land en dat merk je ook aan hem.
https://nos.nl/artikel/2214591-nederlandse-ambassadeur-filipijnse-president-duterte-een-charmant-man.html
VANDAAG, 04:17 AANGEPAST OM 04:38BUITENLAND
Dus de taal van de gewone man alhier is een aaneenschakeling van gevloek en nonsens.
Zo zal de ambassadeur het wel niet bedoelt hebben dat de taal van de gewone bevolking vloeken en nonsens verkondigen  is  :lachen:
Lees : begrijpbare taal waar iedereen wat aan heeft inplaats van dat typisch politieke gebrabbel waar de gewone man geen jota van verstaat.
En Duterte spreekt begrijpbare taal  :ikkeniebegrijp: daarom heeft hij een woordvoerder nodig om zijn gebrabbel te vertalen.  :lachen:
Als ik hem bezig hoor op tv dan denk ik altijd .... hoe in godsnaam heeft hij een diploma gehaald van advocaat. 

ganda

Nederland op plaats vijf beste rechtsstelsels ter wereld

Nederland blijft op de vijfde plaats staan op de ranglijst van landen met de beste rechtssystemen ter wereld.
Alleen de Scandinavische landen hebben een nog beter stelsel, blijkt uit de jaarlijkse lijst (pdf)[nb][admin]Link ingevoegd van het brondocument zodat men ten gronde de informatie bekijken: https://worldjusticeproject.org/sites/default/files/documents/WJP_ROLI_2017-18_Online-Edition.pdf[/admin][/nb] van het World Justice Project, een internationale onafhankelijke organisatie die zich bezighoudt met het recht.

Als het om civiel recht gaat, staat Nederland wel bovenaan de lijst. Bovendien worden wetten en regels in Nederland het beste gehandhaafd.

Uit de vergelijking blijkt dat wereldwijd de rechtsstaat onder druk staat. Zo gaat het in een meerderheid van de 113 onderzochte landen slechter met de mensenrechten in vergelijking met vorig jaar. Ook de mogelijkheden om de overheid te kunnen controleren namen af, evenals de mogelijkheden voor mensen om naar de rechter te stappen.

De grootste val maakten de Filipijnen, dat achttien plaatsen is gezakt naar plek 88. Landen met het slechtste rechtssysteem zijn Cambodja en Afghanistan en helemaal onderaan bungelt Venezuela.

Door: ANP

https://www.nu.nl/binnenland/5112005/nederland-plaats-vijf-beste-rechtsstelsels-wereld.html?redirect=1

Cosyns Guy

Citaat van: tjenn op donderdag  1 februari 2018, 09:32:41
Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 31 januari 2018, 17:58:04
Citaat van: tjenn op woensdag 31 januari 2018, 07:25:31
Citaat van: ganda op woensdag 31 januari 2018, 04:52:30
Maar juist doordat hij de taal van de gewone man spreekt, is hij zeer geliefd onder de Filipijnse bevolking, zegt de ambassadeur. "Hij is heel populair in zijn land en dat merk je ook aan hem.
https://nos.nl/artikel/2214591-nederlandse-ambassadeur-filipijnse-president-duterte-een-charmant-man.html
VANDAAG, 04:17 AANGEPAST OM 04:38BUITENLAND
Dus de taal van de gewone man alhier is een aaneenschakeling van gevloek en nonsens.
Zo zal de ambassadeur het wel niet bedoelt hebben dat de taal van de gewone bevolking vloeken en nonsens verkondigen  is  :lachen:
Lees : begrijpbare taal waar iedereen wat aan heeft inplaats van dat typisch politieke gebrabbel waar de gewone man geen jota van verstaat.
En Duterte spreekt begrijpbare taal  :ikkeniebegrijp: daarom heeft hij een woordvoerder nodig om zijn gebrabbel te vertalen.  :lachen:
Als ik hem bezig hoor op tv dan denk ik altijd .... hoe in godsnaam heeft hij een diploma gehaald van advocaat.
Wel,zo slecht zal hij wel niet onverstaanbaar zijn als de Nederlandse ambassadrice hem zelfs verstaat.
En ik heb al interviews en toespraken gezien waar hij Engels sprak en ik vond hem heel goed verstaanbaar,dus misschien ligt het probleem wel bij jou en niet bij hem... :lachen:

Fail_over

Verdeel en heers!
Ik weet het zo net nog niet.
FF toppen in je laatste jaren??
En dan  :benweg:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......