pinay belangen behartiger bij huiselijk geweld.

Gestart door Fail_over, maandag 14 oktober 2013, 22:22:42

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

weet iemand of er belangenbehartigers/sociale bijstand of instanties zijn speciaal voor pinay in problemen?

Ik weet dat ze bij de cfo seminar vveel vertellen, maar daar blijft na een paar jaar natuurlijk niets van hangen.

voornamelijk op het gebied van ( vecht)scheiding, jeugdrecht enz. in bv engels of tagalog. In Nederland.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Hopelijk kan je hier iets mee Fail-Over.

4- Support/ Help
Are you an OFW (Overseas Filipino Worker) in need of direct assistance, aid, crisis response, or any other kind of support? Please contact us through one of our options (below) as soon as possible so that we may be of assistance to you.

Kung kailangan mo ng anumang tulong sa sitwasyon o problema mo sa pag-aabroad, maaari kang mag text o mag fill up ng form sa kaso o mag email sa amin...sundin mo lang ang instruction sa ibaba.

http://centerformigrantadvocacy.com/home-2/
Rich de Nederbelg.

gosternokke

Nou volgens mijn vrouw word bij CFO allleen verteld dat wanneer je echt in de shit zit, je altijd bij de  :smiley-philippines: ambassade kan aankloppen, en ik weet nog wel toen mijn vrouw hier pas was ze een aviertje met adres en telefoonummers en email daarvan had meegekregen van CFO'

Ik weet dat er speciale organisaties zijn in  :nederlandsevlag: voor filippijnse vrouwen.  Ben alleen de naam vegeten,  die namen en adressen stonden vroeger allemaal in  Munting Nayon  een krantje van de filippijnse gemeenschap in  :nederlandsevlag:  .  Maar het blad is vorig jaar gestopt en op internet kan ik er weing meer van terugvinden.  En een oud exemplaar van Munting Nayon zie ik zo gauw niet  :negatief:

De organisaties zijn er ieder geval wel, iemand van de nederlanders onder ons die namen weet ?

gosternokke

Toch nog wat gevonden  http://www.bayanihan.nl/    hun kantoor zou in Rijnmond zitten, maar ze hebben contactpersonen door heel Nederland

Amice

Ze kan uiteraard ook de normale weg bewandelen die ook voor belgen geldt en daarnaast die voor filipina's opzoeken.

Het is raadzaam om er melding van te maken bij de plaatselijke politie.

Aangaande bemiddeling heeft nederland daar de maatschappelijk werker voor, ik neem aan dat belgie een zelfde organisatie daarvoor heeft.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Fail_over op maandag 14 oktober 2013, 22:22:42
weet iemand of er belangenbehartigers/sociale bijstand of instanties zijn speciaal voor pinay in problemen?

Ik weet dat ze bij de cfo seminar vveel vertellen, maar daar blijft na een paar jaar natuurlijk niets van hangen.

voornamelijk op het gebied van ( vecht)scheiding, jeugdrecht enz. in bv engels of tagalog. In Nederland.
Ben je van plan je asawa af te slaan  :lachen: :lachen: :moord:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Fail_over

Citaat van: gosternokke op maandag 14 oktober 2013, 23:40:36
Toch nog wat gevonden  http://www.bayanihan.nl/    hun kantoor zou in Rijnmond zitten, maar ze hebben contactpersonen door heel Nederland

Thx Gosternokke, hier heeft ze veel aan en is precies wat we zochten.

@Ronny55:
Neen, en dat zal ik ook nooit doen, na al die moeite om bij elkaar te kunnen zijn?  :neeneenee:
Er zijn echter anderen die daar anders over denken.......
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Jaja fail , idd spijtig genoeg meer de realiteit dan dat men zou geloven. Slaan ia een teken van zwakheid ....als ze het verbaal niet kunnen halen... :kwaad:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Fail_over

Citaat van: Amice op dinsdag 15 oktober 2013, 03:03:14
Aangaande bemiddeling heeft nederland daar de maatschappelijk werker voor

Dit speelt idd in  :nederlandsevlag:, probleem is echter dat de maatschappelijk werker info doorspeelt aan de tegenpartij en daardoor het beroepsgeheim, de zwijgplicht doorbreekt. Ben aan het uitzoeken of in regio Rotterdam een klachten commissie is in dat. Maar daar is de Pinay in kwestie niet mee geholpen.

Tis weer typisch een kwestie van een pinay naar  :nederlandsevlag: halen, dom houden, erop uitgekeken raken, en dan dumpen. Maar ja, ze hebben wel samen 2 kids. Zeer triest.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

Maatschappelijk werk valt onder de gemeente, aldus is de burgemeester de hoofdverantwoordelijke.
Desnoods kan ze een Klacht indienen en vragen om een andere maatschappelijk werker.
Er zijn overigens ook prive instituten die hetzelfde werk doen maar meestal met hogere kwaliteit & resultaat & kosten.

Overigens is het de maatschappelijk werker die voor de dialoog dient te gaan en het woord voert met de oppositie en daarmee zijn client afschermt.
Echter is daarbij zijn eerste inzet om de zaak te lijmen tussen de partijen, dat klinkt aardig maar is meestal een farce majeur aangezien met de gang naar de maatschappelijk werker er eigenlijk al een verstoorde relatie is ontstaan, welke voldoende redenen is voor een echtscheiding.

Diezelfde werker kan o.a.  wel voor vervangende woonruimte met urgentie zorgen en via sociale zaken een bijstanduitkering regelen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fail_over

De  :smiley-philippines: dame in kwestie is inmiddels goed opgevangen door de http://www.bayanihan.nl/  organisatie. Toppie voor de tip!  :thumb:

Ik vroeg me echter af of dergelijke organisatie ook in  :belgiesmiley:. is.

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

gosternokke


Ja tis al een lang bestaande organisatie die jaarlijks  meerdere keren met dat bijltje moet hakken , jammer genoeg  :negatief:    Dus hebben ze denk ikwel veel know how in huis.   

Denk wel dat dergelijke organisaties niet meer aansturen op verzoening , maar op een breuk.  maar ja helaas zit een verzoening er niet altijd in  :negatief:

huisman45

Natuurlijk hebben ze een schat van ervaring,komt dagelijks voor hier op de  :smiley-philippines:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Cees

Citaat van: Fail_over op dinsdag 15 oktober 2013, 21:55:06
Citaat van: Amice op dinsdag 15 oktober 2013, 03:03:14
Aangaande bemiddeling heeft nederland daar de maatschappelijk werker voor

Dit speelt idd in  :nederlandsevlag:, probleem is echter dat de maatschappelijk werker info doorspeelt aan de tegenpartij en daardoor het beroepsgeheim, de zwijgplicht doorbreekt. Ben aan het uitzoeken of in regio Rotterdam een klachten commissie is in dat. Maar daar is de Pinay in kwestie niet mee geholpen.

Tis weer typisch een kwestie van een pinay naar  :nederlandsevlag: halen, dom houden, erop uitgekeken raken, en dan dumpen. Maar ja, ze hebben wel samen 2 kids. Zeer triest.


Klachten bij de nationale ombudsman.

gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

huisman45

Kij het hoort natuurlijk niet geweld,
maar ze is nog beter af als in de  :smiley-philippines:
slaag krijgen en erop uitgekeken buiten geflikkert worden met de kids en met lege handen,
in  :nederlandsevlag: zal ze met hulp nog wel uitkering en allimentatie voor de kids krijgen .
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Budgie

Citaat van: huisman45 op vrijdag  8 november 2013, 04:17:37
Kij het hoort natuurlijk niet geweld,
maar ze is nog beter af als in de  :smiley-philippines:
slaag krijgen en erop uitgekeken buiten geflikkert worden met de kids en met lege handen,
in  :nederlandsevlag: zal ze met hulp nog wel uitkering en allimentatie voor de kids krijgen .

Je ben al te lang weg hier Kan zomaar zijn Nog geen 5 jaar hier en geen werk Ga maar terug met je kinderen of je moet het treffen bij de sociale dienst dat ze haar aan een advocaat helpen zodat ze kan procederen dat ze bij haar Nederlandse kinderen mag blijven en geld voor een verblijfsvergunning als ze die al krijgt wegens inkomeneis
Verleden week is een Fillipina na 4 jaar terug gegaan want ze kreeg geen verblijfsvergunning zelfstandig omdat niemand haar aan het geld hielp om het aan te vragen.
Getting older beats the alternative -dying young

Fail_over

Als de dame in kwestie 3 jaar in  :nederlandsevlag: samengewoond heeft (Hoeft niet getrouwd te zijn geweest) dan kan zij aanspraak maken op een permanente verblijfsvergunning. Zeker als het een vechtscheiding betreft en er geweld binnen het huwelijk plaats gevonden heeft zal de IND wat milder zijn om de permantente vergunning te verlenen. Zeker als er kids in het spel zijn.

Beter contact op te nemen met stichting Bayanihan. www.bayanihan.nl

:hoedjeaf:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

huisman45

Kijk toch nog een (gouden) toekomst in Europa
is ze beter af als in de  :smiley-philippines:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

gosternokke

Citaat van: Budgie op vrijdag  8 november 2013, 21:16:32
Citaat van: huisman45 op vrijdag  8 november 2013, 04:17:37
Kij het hoort natuurlijk niet geweld,
maar ze is nog beter af als in de  :smiley-philippines:
slaag krijgen en erop uitgekeken buiten geflikkert worden met de kids en met lege handen,
in  :nederlandsevlag: zal ze met hulp nog wel uitkering en allimentatie voor de kids krijgen .

Je ben al te lang weg hier Kan zomaar zijn Nog geen 5 jaar hier en geen werk Ga maar terug met je kinderen of je moet het treffen bij de sociale dienst dat ze haar aan een advocaat helpen zodat ze kan procederen dat ze bij haar Nederlandse kinderen mag blijven en geld voor een verblijfsvergunning als ze die al krijgt wegens inkomeneis
Verleden week is een Fillipina na 4 jaar terug gegaan want ze kreeg geen verblijfsvergunning zelfstandig omdat niemand haar aan het geld hielp om het aan te vragen.


  Lijkt me niet slim terug te gaan. Beter een toevoeging voor door de staat betaalde advocaat vragen en , behalve een kleine eigen bijdrage  procederen op kosten van de belastingbetaler.     Doen asielzoekers ook. Ook al word hun verzoek telkens afgwezen  , beginnen ze weer opnieuw.   En blijven gewoon illigaal in nederland.  Op een gegeven moment zijn de kinderen zo  danige leeftijd , dat men onder de schrijnende gevallen regeling valt en mogen ze alsnog blijven.

Zelf terug gaan moe je nooit doen, blijven vechten, ook al voldoe je niet aan de voorwaaarden.   Zolang je blijft procederen heb je kans dat je op een gegeven moment kan blijven.   natuurlijk is de situatie van illigalen  verre  van ideaal, maar ik heb nog geen enkele illigaal hier langs de kant van de weg zien doodgaan van de honger.

Budgie

Citaat van: Fail_over op vrijdag  8 november 2013, 23:01:54
Als de dame in kwestie 3 jaar in  :nederlandsevlag: samengewoond heeft (Hoeft niet getrouwd te zijn geweest) dan kan zij aanspraak maken op een permanente verblijfsvergunning. Zeker als het een vechtscheiding betreft en er geweld binnen het huwelijk plaats gevonden heeft zal de IND wat milder zijn om de permantente vergunning te verlenen. Zeker als er kids in het spel zijn.

Beter contact op te nemen met stichting Bayanihan. www.bayanihan.nl

:hoedjeaf:

Is geen vechtscheiding Dame had er gewoon genoeg van want ze kreeg niet genoeg geld en dacht dat ze door te willen scheiden wel geld kreeg maar ja waar niet is valt niets te halen Wil ook niet hard werken en denkt dat ze in Hong Kong of Jakarta wel weer een nieuwe supporter kan vinden als ze daar als zangeres gaat werken
Denk niet dat de dames van Bayanihan haar zullen helpen want ze zijn niet van iedere Filipina is goed Zag op de website een paar bekende gezichten Hebben mijn pleegdochter en mij ook prima geholpen Zochten contact nadat ik de vertaling van een uitspraak van mijn ex aan een Filipina had gevraagd die nauw contact met ze had.Kreeg de uitleg en de vraag wat ik deed Heb gezegd kind blijft bij mij en schakel jeugdzorg in om te beletten dat ze het meeneemt
En de kosten zie ik later wel maar het kind gaat niet geld voor de family verdienen Was nog geen 13 Zijn ze belazerd en heb gewacht tot ex 3 jaar hier was en toen wegwezen jij met als excuus je bent toch aldoor weg om wat te verdienen voor je family en je heb geregeld ruzie met je dochter Ik wil rust in mijn huis.
Getting older beats the alternative -dying young