Wat mis je nou het allermeeste als je in het buitenland zit?

Gestart door Kano, woensdag 7 december 2011, 23:42:57

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Citaat van: Pjottr op donderdag 11 oktober 2012, 04:49:41
Citaat van: boomerang op zaterdag 10 december 2011, 11:19:32
.

Ik zou hem bijna kunnen grijpen maar kan er net niet bij. Wat een kwelling.Waarom doe je mij dit aan?

Asawa vind ze ook zeer lekker en zei dat je daar in de Filipijnen Tabagak fish voor kan gebruiken Dit visje word daar gebruikt om te grillen en voor dried fish. Tabagak is Cebuano dus even iemand zoeken die dat spreekt en laten vertalen in Tagalog
Getting older beats the alternative -dying young

erikjohan

Ik mis het augurkje op de foto.
Stelletje cultuurbarbaren een haring met uitjes maar geen stukje augurk. :biggrinn:   

Budgie

Citaat van: erikjohan op donderdag 11 oktober 2012, 21:22:54
Ik mis het augurkje op de foto.
Stelletje cultuurbarbaren een haring met uitjes maar geen stukje augurk. :biggrinn:   

Sorry maar dat heb ik nog nooit gezien hier Augurk bij de haring???
Nu moet ik zeggen dat ik ze absoluut niet te vreten vind met of zonder Geef mij maar een goed gebakken visje
En asawa heeft ze het  liefste met een paar uitgekepen stukken citroen en als ik er maar één bestel dan word ze boos want dat is kurripot Liefst 3 tegelijk.
Getting older beats the alternative -dying young

Kano

Voor de echte haringliefhebber zijn zelfs de uitjes not done.  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pjottr

Citaat van: yepyep op donderdag 11 oktober 2012, 15:45:06
Citaat van: Herbie op vrijdag  9 december 2011, 23:41:42
Citaat van: TheDolphin op vrijdag  9 december 2011, 21:38:45
Het grootste gemis in de Phils is denk ik de gezondheidszorg die in kwaliteit niet zo goed is als in west-europa. Ik mis de Philippijnen als ik in Nederland ben elke dag in ieder geval, en denk dat degenen die daar permanent verblijven het goed gedaan hebben.  :thumb:

The President & CEO  St. Luke's Medical Center 279 E. Rodriguez Sr. Boulevard Quezon City, 1112 Philippines, is één van de beste dat ze hebben in de Filipijnen, waar er veel buitenlanders naar toe gaan. De kwaliteit zou nog beter zijn dan in bepaalde ziekenhuizen dan  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :vl: :eu:



Het nieuwe ziekenhuis van St. Lukes is in Global city. Dat is inderdaad het beste ziekenhuis dat ze hier hebben.
Redelijk aan de prijs, maar volgens mij nog steeds niet zo duur als de medische verzorging als in NL.

St. Lukes Quezon city, is verouderd en raad ik niemand aan. Kennis van ons heeft daar haar dochter achter gelaten omdat men geen goede diagnose konden stellen van haar ziekte. Vervolgens is ook het nichtje enkele maanden overladen, zelfde verhaal.

Website st lukes global city: www.stlukesmedicalcenter.com

Kleine kanttekening hier.
Medische zorg minder dan in EU of elders? Er zijn doctoren die bijvoorbeeld hier werken in de provincie maar verbonden zijn met bijvoorbeeld het hartcentrum in Manila dat zeer goed aangeschreven staat. Of ook verbonden zijn met ander ziekenhuizen zoals Makati Med en Ortegas hospial en st Luke (Global City)
Deze artsen hebben de kennis en zijn veelal beter dan de geld graaiers in nederland. Ook is de techniek hier aanwezig. Ik denk dat onze perceptie enigzins bijgesteld dient te worden. Ze zijn hier niet gek.Ik beoordeel een arts niet omdat hij in een provinciaal hospitaal spreekuur houdt Ik beoordeel om de vak kennis en die hebben ze anders zouden ze nooit met bovengenoemde ziekenhuizen verbonden kunnen zijn.
Het enige probleem hier is de financiering van de medische zorg. Veel hebben geen adequate verzekering. Ik spaar zelf en ben niet verzekerd. Claimen is een ergernis maar voor premie betalen leggen ze de rode loper voor je uit.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

vvjoris

Citaat van: Pjottr op vrijdag 12 oktober 2012, 08:21:07
Citaat van: yepyep op donderdag 11 oktober 2012, 15:45:06
Citaat van: Herbie op vrijdag  9 december 2011, 23:41:42
Citaat van: TheDolphin op vrijdag  9 december 2011, 21:38:45
Het grootste gemis in de Phils is denk ik de gezondheidszorg die in kwaliteit niet zo goed is als in west-europa.
Kleine kanttekening hier.
Medische zorg minder dan in EU of elders?

Er is alleszins kwaliteits-gezondheidszorg in de  :smiley-philippines: maar het probleem is dat die niet voor iedereen toegankelijk is, de meeste mensen hebben
Citaat van: Pjottr op vrijdag 12 oktober 2012, 08:21:07geen adequate verzekering. (...) Claimen is een ergernis maar voor premie betalen leggen ze de rode loper voor je uit.

Er zijn echter lovenswaardige lokale initiatieven zoals bijvoorbeel http://vphcs.org/vphcs/
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: Pjottr op vrijdag 12 oktober 2012, 08:21:07
Citaat van: yepyep op donderdag 11 oktober 2012, 15:45:06
Citaat van: Herbie op vrijdag  9 december 2011, 23:41:42
Citaat van: TheDolphin op vrijdag  9 december 2011, 21:38:45
Het grootste gemis in de Phils is denk ik de gezondheidszorg die in kwaliteit niet zo goed is als in west-europa.
Kleine kanttekening hier.
Medische zorg minder dan in EU of elders?

Er is alleszins kwaliteits-gezondheidszorg in de  :smiley-philippines: maar het probleem is dat die niet voor iedereen toegankelijk is, de meeste mensen hebben
Citaat van: Pjottr op vrijdag 12 oktober 2012, 08:21:07geen adequate verzekering. (...) Claimen is een ergernis maar voor premie betalen leggen ze de rode loper voor je uit.

Er zijn echter lovenswaardige lokale initiatieven zoals bijvoorbeel http://vphcs.org/vphcs/
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

yepyep

Citaat van: Pjottr op vrijdag 12 oktober 2012, 08:21:07

Kleine kanttekening hier.
Medische zorg minder dan in EU of elders? Er zijn doctoren die bijvoorbeeld hier werken in de provincie maar verbonden zijn met bijvoorbeeld het hartcentrum in Manila dat zeer goed aangeschreven staat. Of ook verbonden zijn met ander ziekenhuizen zoals Makati Med en Ortegas hospial en st Luke (Global City)
Deze artsen hebben de kennis en zijn veelal beter dan de geld graaiers in nederland. Ook is de techniek hier aanwezig. Ik denk dat onze perceptie enigzins bijgesteld dient te worden. Ze zijn hier niet gek.Ik beoordeel een arts niet omdat hij in een provinciaal hospitaal spreekuur houdt Ik beoordeel om de vak kennis en die hebben ze anders zouden ze nooit met bovengenoemde ziekenhuizen verbonden kunnen zijn.
Het enige probleem hier is de financiering van de medische zorg. Veel hebben geen adequate verzekering. Ik spaar zelf en ben niet verzekerd. Claimen is een ergernis maar voor premie betalen leggen ze de rode loper voor je uit.


Ja, ik bedoelde dat de medische zorg hier goedkoper is dan de medische zorg in Nederland. Niet perse minder goed.

Kano

Pjottr heeft gelijk. Wel is buiten de grote steden de afstand tot een (provinciaal) hospitaal vaak erg groot en de ambulances zijn niet zo goed ingericht en bemand als in Nederland.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: Kano op vrijdag 12 oktober 2012, 01:01:42
Voor de echte haringliefhebber zijn zelfs de uitjes not done.  :jajaja:

Nou, effe door de uien halen en achterover naar binnen slurpen mag toch wel  :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....