Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maestro kaart

Gestart door ingrid, zondag 16 augustus 2009, 10:09:38

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Mawibata op woensdag 10 november 2010, 08:00:26


Volgens Mihmi zijn er bij de   :smiley-philippines:  bank geen kosten.


Wanneer je je geld overmaakt en betaald, staat er op je ontvangstbewijs hoeveel Piso ze ginder ontvangen.


@ Amice : heb dat ook gelezen op de site, maar als je naar de agency gaat is het maar â,¬ 5,00

Amice is onschuldig tot het tegendeel bewezen is he  :jajaja:

Neem aan dat je Digos bedoeld?

het is kersttijd dus het zij je vergeven :xmas:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

robert van dijck

Citaat van: Digos op dinsdag  9 november 2010, 23:53:49

Nou op al die jaren in de phils heb ik me dit jaar voor het eerst men vertrouwen gegeven aan de bankkaarten toen we op vakantie gingen....ING, Argenta, Visa etc....

Dit sloeg echter wel heel erg tegen.....in de meeste gevallen was het heel moeilijk en zelfs onmogelijk om geld te pinnen.  :explotieren:

Volgens onze ervaringen werkt hun systeem te traag/vierkant, en dan gaan we nog niet beginnen over de fee die ze aanrekenen bij iedere afhaling.

Kortom gezegd hadden we al spijt dat we ons geld op een rekening hadden laten staan in  :belgiesmiley:

Daarvoor nam ik altijd alles cash mee en wisselde iedere keer een deel, maar dan zit je iedere keer met een ferme zweer en dat is het ook niet.


We hebben ons nu gewoon een rekening geopend in de phils met bankkaart, en met ons volgend verlof in de phils......schrijven we ons geld gewoon over naar de rekening in de phils.

Met Moneytrans kost dat 5â,¬ met een limiet tot 3000â,¬/maand

Als ik al men afhalingen met men gewone kaarten en 2 maal met visa (als het werkte) afgelopen vakantie bij één reken kom ik een heel pak duurder uit.





Digos heb jij als Belg een rekening geopend in Phills?
Heb dat dit jaar in Juli ook geprobeerd zonder resultaat, ik moet eerst een ACR kaart hebben

groet

Robert

Digos

Nee...ik heb geen rekening geopend op men eigen naam nu 2010, maar op naam van de vrouw......is ook nie simpel hoor!!!!

Echter toen ik arriveerde in de phils 2003 kon ik als alleenstaande zonder problemen een rekening openen bij BPI zonder in het bezit te zijn van een ACR kaart, nu blijkt de ACR kaart één van de voorwaarde te zijn.

In de phils hebben ze nogal veel regeltjes die heel gauw veranderen, wat het het wel moeilijk maakt om een juiste reply te geven hier
LIVE ONCE - LIVE IT

koy

Ok ik heb ondertussen een nieuwe rekening geopend bij Citibank. De bediende die mij heeft geholpen heb ik uitdrukkelijk gevraagd dat Citibank niet in het Febelfin systeem zou stappen en hij heeft dat bevestigd. De Maestro kaart en de zichtrekening met online banking heb ik het eerste jaar volledig gratis gekregen. Op afhalen van geld zijn geen kosten enkel valuta omzet kosten. De kaart heeft idd geen strip meer enkel een chip.

Ik ga deze kaart in december uitproberen in Cebu en ik laat jullie weten hoe dat is gegaan en of er een kost mee gepaard is gegaan. Ik betrouw sinds de bank krisis geen enkele bank bediende meer.  :neeneenee:

Grtjs koy
leven en laten leven...

callebaut

Citaat van: Digos op donderdag 25 november 2010, 19:57:50
Nee...ik heb geen rekening geopend op men eigen naam nu 2010, maar op naam van de vrouw......is ook nie simpel hoor!!!!

Echter toen ik arriveerde in de phils 2003 kon ik als alleenstaande zonder problemen een rekening openen bij BPI zonder in het bezit te zijn van een ACR kaart, nu blijkt de ACR kaart één van de voorwaarde te zijn.

In de phils hebben ze nogal veel regeltjes die heel gauw veranderen, wat het het wel moeilijk maakt om een juiste reply te geven hier


Heb zowel BPI als HSBC rekening . Vereiste 2 foto id's , ACRI card en cash +/-  100 000 php . De ACRI kaart is gekoppeld aan uw reispaspoort wat betreft het verblijf in de Phills en is pas te bekomen na 59 dagen verblijf in de Phills . Omdat ik verblijf op verlening 2 maanden toerist visa was een bijkomend tonen van een huurkontrakt  nodig om aan te tonen dat ik géén kortblijver was . Al bij al is alles vlekkeloos verlopen mits het nodige geduld om de papieren in orde te maken .
Bij BPI branch Davao ( Obrera ) kreeg ik meteen mijn bankkaart en kon 10 minuten later reeds geld pinnen uit de automaat . Bij HSBC branch Cebu heb ik 2 weken moeten wachten op mijn 2 kaarten . Betreft een PHP en EURO account en kan als zodanig met beide kaarten php pinnen in de Phills en met de Euro kaart in elk filliaal gekoppeld aan Bancnet in de wereld .  :atyourservice:

Luc

Meerdere banken deblokkeren maestro kaarten op aanvraag

Betalen en geld afhalen met Maestro buiten Europa zal bij meerdere banken ook na januari 2011 nog mogelijk zijn. Dat blijkt uit een bevraging door spaargids.be.

We vroegen enkele Belgische banken hoe ze in de praktijk omgaan met de blokkering van de debetkaarten. We zetten de resultaten op een rijtje:

Bij Dexia Bank en BNP Paribas Fortis kunnen klanten toch gebruik maken van hun debetkaart buiten Europa. Hilde Juniuis van BNP Paribas Fortis: "Onze klanten kunnen de betaalkaart gratis laten deblokkeren tijdens hun verblijf of vakantie buiten Europa. Dit moet wel op voorhand aanvraagd worden."

Ook Dexia Bank laat de mogelijkheid open: "Wij zoeken altijd naar de beste oplossing voor onze klanten en in een aantal gevallen is dit dus het activeren van de debetkaart buiten Europa.", aldus Ulrike Pommee van Dexia.
Maar ook dan vindt Dexia de kredietkaart een beter alternatief: "Bij ons zijn betalingen met een kredietkaart buiten Europa goedkoper. De kaart op zich is duurder, maar iemand die effectief zijn kredietkaart buiten Europa gebruikt, recupereert snel de meerkost die hij voor de kredietkaart betaalt.", aldus nog mevrouw Pommee.

KBC raadt klanten aan om buiten Europa de kredietkaart te gebruiken. "Toch gaan we onze klanten niet in de kou laten staan. Wie vast zit in het buitenland of die door omstandigheden geen kredietkaart kan krijgen, zal kunnen beroep doen op een noodprocedure waardoor we de kaart tijdelijk kunnen openstellen. Dit is echter alleen voor uitzonderlijke gevallen."

ING Bank zal geen debetkaarten op voorhand deblokkeren. De bank werkt naar eigen zeggen samen met AWL (Atos Worldline) aan een meer structurele oplossing die in de loop van 2011 ingevoerd zal worden.

Argenta stelt de Mastercard voor als beste betaalmiddel: "Argenta heeft op dit moment geen plannen om betaalkaarten op aanvraag te deblokkeren. Bij ons is er geen jaarlijkse bijdrage voor de kredietkaart, dus het probleem stelt zich minder bij ons.", aldus Dirk De Moor, directeur bij Argenta.

Klanten van Bank van de Post kunnen terecht op een speciaal nummer. "Wie in het buitenland vastzit, of wie zijn kaart op voorhand wenst te deblokkeren, kan bellen naar dit nummer. Alle klanten zijn hiervan op de hoogte gebracht.", aldus Xavier Dumon van Bank van De Post. De bank benadrukt dat voor hun klanten het probleem zich slechts zeer uitzonderlijk voordoet. "Minder dan 1% van onze klanten heeft ooit gebruik gemaakt van de maestro kaart in een land waar maestro zal geblokkeerd worden.

Ook Delta Lloyd Bank kan de debetkaart op voorhand deblokkeren. De maximum periode is 3 maanden. Wie hiervan gebruik wil maken moet een aanvraag indienen bij een Delta Lloyd Bank-kantoor. Aanvragen per telefoon of brief worden niet aanvaard.

We stelden de vraag ook aan Axa Bank, maar daar was niemand beschikbaar om een toelichting te geven.

Conclusie: Wie dat wenst kan in vele gevallen toch gebruik maken van de maestro functionaliteit buiten Europa. Echter, tot op heden is er geen éénduidige aanpak vastgelegd voor alle banken. U kan zich dus best grondig informeren vooraleer u naar het buitenland vertrekt.

http://www.spaargids.be/sparen/algemeen-nieuws/dexia-en-fortis-deblokkeren-maestro-kaarten-op-aanvraag.html
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Kano

Wie kan mij uitleggen wat het verschil is in beveiliging tussen geld uit een ATM halen met een Maestrocard en een Mastercard?

Leuk en aardig dat je met een kredietkaart kunt betalen, daar verdienen de banken aan, maar ik moet de eerste sari-sari store nog tegenkomen waar ik met een kredietkaart kan betalen  :haha:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Johan En Elvie

Terwijl ik hier ben ga ik proberen om een rekening te openen bij een bank hier en hoop mijn verhaal hier dan kwijt te kunnen of het lukt of niet.
Ik durf wel een rekening te openen op naam van mijn vrouw omdat ik daar het volste vertrouwen in heb, in de Belgische banken die weer eens iets hebben gevonden om de mensen te straffen heb ik veel minder vertrouwen.
Als ik erin slaag om hier een rekening te openen kan ik daar online geld op overmaken of via LCC als we dan hier komen hebben wij een appeltje voor de dorst, maar gemakkelijk zal het wel niet gaan waarschijnlijk als ik de komentaar hier lees, ik ga er dan ook onmiddellijk werk van maken zodat we niet in tijdnood komen
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Amice

Als je vrouw nog de filippijnse nationaliteit heeft zal het wel lukken om n rekening te openen aangezien ze dan als balikbayan aangemerkt kan worden(indien je getrouwd bent, jijzelf ook).

Ik had bij de HSBC enkel 2 indentiteitsbewijzen  en een filippijns woonadres nodig 1 was mijn paspoort,2 mijn rijbewijs maar die accepteerde ze niet en 3 was mijn bankpasje van mijn nederlandse bankrekening, dat laatste zal de doorslag hebben gegeven denk ik. :haha:

Moest idd ook 2 weken wachten op de atm kaart, maar ja ik woon hier dus voor mij geen probleem.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Johan En Elvie

Ik ben hier 5 weken vanaf nu dus zal wel genoeg tijd hebben, ik ben inderdaat getrouwd en mijn vrouw heeft nog een filippijns paspoort, mijn vrouw is nu bij mij 3 jaar in België en zie echt niet in waarom zij de Belgische nationaliteit zou gaan aanvragen, ze werkt verdient meer dan mijn schoonzus (die stikster is voor een bedrijf die ondermeer voor Walter Van beirendonck werkt en dries van noten) en mijn vrouw is schoonmaakster doet 34 uren per week terwijl mijn schoonzus fulltime is.
Toen wij onze nieuwe reispas aanvroegen betaalde ik als Belg in de Gemeente 75,50 euro terwijl Elvie op de Filippijnse ambassade het had voor 50 euro.
Dus Belg worden zal volgens mij alleen maar meer geld kosten.

Om even terug te komen naar dit topic.
Wij gaan een van de dagen naar ormoc naar metro bank en zal daar vragen of ze daar ook netanking (via internet dus) hebben zodat ik kan kijken vanaf thuis.
Tot later
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.