Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maestro kaart

Gestart door ingrid, zondag 16 augustus 2009, 10:09:38

Vorige topic - Volgende topic

ladgar

Citaat van: koy op donderdag 25 november 2010, 23:00:05
Ok ik heb ondertussen een nieuwe rekening geopend bij Citibank. De bediende die mij heeft geholpen heb ik uitdrukkelijk gevraagd dat Citibank niet in het Febelfin systeem zou stappen en hij heeft dat bevestigd. De Maestro kaart en de zichtrekening met online banking heb ik het eerste jaar volledig gratis gekregen. Op afhalen van geld zijn geen kosten enkel valuta omzet kosten. De kaart heeft idd geen strip meer enkel een chip.

Ik ga deze kaart in december uitproberen in Cebu en ik laat jullie weten hoe dat is gegaan en of er een kost mee gepaard is gegaan. Ik betrouw sinds de bank krisis geen enkele bank bediende meer.  :neeneenee:

Grtjs koy

Ik dacht dat de ATM's in de Filippijnen werken op basis van de strip , en niet met de chip , dan zoudt ge er geen geld mee kunnen afhalen in de Filippijnen.

Fail_over

Iemand ervaring met (online) bank "Landbank"??
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

robert van dijck

Citaat van: Digos op donderdag 25 november 2010, 19:57:50
Nee...ik heb geen rekening geopend op men eigen naam nu 2010, maar op naam van de vrouw......is ook nie simpel hoor!!!!

Echter toen ik arriveerde in de phils 2003 kon ik als alleenstaande zonder problemen een rekening openen bij BPI zonder in het bezit te zijn van een ACR kaart, nu blijkt de ACR kaart één van de voorwaarde te zijn.

In de phils hebben ze nogal veel regeltjes die heel gauw veranderen, wat het het wel moeilijk maakt om een juiste reply te geven hier


Bedankt voor de reactie Digos, ik heb ook gedaan wat jij hebt gedaan, een rekening geopend op mijn vriendin haar naam (BDO), ook diverse malen over en weer moeten lopen naar ik weet niet welke instanties,  moest wel telkens de nodige peso's boven halen.

groetjes

Robert

robert van dijck

Citaat van: ladgar op vrijdag 26 november 2010, 07:09:25
Citaat van: koy op donderdag 25 november 2010, 23:00:05
Ok ik heb ondertussen een nieuwe rekening geopend bij Citibank. De bediende die mij heeft geholpen heb ik uitdrukkelijk gevraagd dat Citibank niet in het Febelfin systeem zou stappen en hij heeft dat bevestigd. De Maestro kaart en de zichtrekening met online banking heb ik het eerste jaar volledig gratis gekregen. Op afhalen van geld zijn geen kosten enkel valuta omzet kosten. De kaart heeft idd geen strip meer enkel een chip.

Ik ga deze kaart in december uitproberen in Cebu en ik laat jullie weten hoe dat is gegaan en of er een kost mee gepaard is gegaan. Ik betrouw sinds de bank krisis geen enkele bank bediende meer.  :neeneenee:

Grtjs koy

Ik dacht dat de ATM's in de Filippijnen werken op basis van de strip , en niet met de chip , dan zoudt ge er geen geld mee kunnen afhalen in de Filippijnen.


De ATM automaten van BPI, METRO en BDO werken enkel nog met chip, de andere weet ik niet.

groet

Robert

ladgar

Citaat van: robert van dijck op vrijdag 26 november 2010, 10:42:27

De ATM automaten van BPI, METRO en BDO werken enkel nog met chip, de andere weet ik niet.

groet

Robert

Ik heb een rekening bij de BDO met ATM-kaart ( wel een oude nog van de PCIB bank voor dat die gefusioneerd is met de Equitable en dan overgenomen door de BDO ) , daar staat enkel een magneetstrip op en geen chip , en nochtans kan ik daarmee nog steeds geld afhalen op de Filippijnen bij de door u genoemde banken.
Ik heb echter ook splinternieuwe BDO-cashcards en daar staat ook enkel een magneetstrip op en geen chip en daarmee kan ook aan alle ATM's geld afgehaald worden.
De ATM' werken daar dus zeker nog met de magneetstrip , dat (sommigen) ze via de chip ook kunnen lezen is mogelijk ,dat weet ik niet.

koy

Blijkbaar weet niemand hier juist wat werkt en wat niet werkt, dus het beste is om het uit te proberen. Ik ben op 20/12/2010 in Cebu en zal dan zeker trachten geld af te halen met de Citibank Maestro kaart bij enkele van de grote banken. Ik zal mijn bevindingen hier posten.

Wat belangrijk was, is dat Citibank de Maestro NIET blokkeert in de Filipijnen. Daarentegen bijna alle andere banken wel.
leven en laten leven...

robert van dijck

Citaat van: ladgar op vrijdag 26 november 2010, 11:02:12
Citaat van: robert van dijck op vrijdag 26 november 2010, 10:42:27

De ATM automaten van BPI, METRO en BDO werken enkel nog met chip, de andere weet ik niet.

groet

Robert

Ik heb een rekening bij de BDO met ATM-kaart ( wel een oude nog van de PCIB bank voor dat die gefusioneerd is met de Equitable en dan overgenomen door de BDO ) , daar staat enkel een magneetstrip op en geen chip , en nochtans kan ik daarmee nog steeds geld afhalen op de Filippijnen bij de door u genoemde banken.
Ik heb echter ook splinternieuwe BDO-cashcards en daar staat ook enkel een magneetstrip op en geen chip en daarmee kan ook aan alle ATM's geld afgehaald worden.
De ATM' werken daar dus zeker nog met de magneetstrip , dat (sommigen) ze via de chip ook kunnen lezen is mogelijk ,dat weet ik niet.

Sorry Ladgar, ik heb altijd geld afgehaald met mijn Dexia Maestro kaart, ik heb dus telkens de chip gebruikt, zodoende dacht ik dat de magneetstrip het niet meer deed, ik was ook van oordeel geen gleuf gezien te hebben om de magneetstrip er door te halen zodoende. Mijn excuses.

Robert

callebaut

Citaat van: koy op vrijdag 26 november 2010, 11:16:48
Blijkbaar weet niemand hier juist wat werkt en wat niet werkt, dus het beste is om het uit te proberen. Ik ben op 20/12/2010 in Cebu en zal dan zeker trachten geld af te halen met de Citibank Maestro kaart bij enkele van de grote banken. Ik zal mijn bevindingen hier posten.

Wat belangrijk was, is dat Citibank de Maestro NIET blokkeert in de Filipijnen. Daarentegen bijna alle andere banken wel.


Alvast een goede raad ... er is een Citibankkantoor in Cebu City .... nabij Ayala Mall .  :atyourservice:

ladgar

#58
Er is nog een Citibank kantoor op Osmena - boulevard , de baan van het rond punt Fuente Osmena (waar Robinson is) naar Capitol (provinciebestuur ) , een beetje voorbij Cebu Doctors ,een kantoor met een zeer moderne selfbanking.
Mijn vrouw heeft een kaart van Citibank , een recente van 08/2010 en daar staat zowel een magneetstrip als een chip op .
Is het wel zeker dat er geen magneetstrip ( de zwarte band op de achterkant van de kaart ) meer op de maestro-cards van citibank staat ?

koy

Bedankt voor deze info over Citibank in Cebu. De bankbediende zei me als je bij een Citibank afhaalt er absoluut geen kosten aan verbonden zijn enkel de omzetting van de valutawaarden.
Mij lijkt dit momenteel de veiligste en goedkoopste oplossing, vermits je hier maximaal extra kosten vermijdt. We betalen al genoeg aan die banken, heb zelf ook KBC, Argenta, Fortis en Keytrade rekening, nu dus ook een Citibank maar da's dus enkel voor m'n ventje in de Filipijnen. Mijn God wat mis ik hem, over 3 weken zijn we opnieuw samen, zalig. Ik ben ondertussen ook verliefd geworden op het land en zijn waarden, smiling people en prachtige natuur. Gelukkig kan ik er straks opnieuw van genieten.

Greetzz, koy.
leven en laten leven...