Wat mis je nou het allermeeste als je in het buitenland zit?

Gestart door Kano, woensdag 7 december 2011, 23:42:57

Vorige topic - Volgende topic

boldy

Citaat van: innka3 op zaterdag  3 augustus 2013, 11:00:21
nou als je dat mist dan maak je toch een rookton  :happy2 :http://www.rookovens-online.nl/c-212935/zelf-een-rookton-maken/


een rook ton is inderdaad zo gemaakt en als je die heb kan je geen expirimenteren met hoe veel zout je in het water doet en hoelang je je vissen daar in laat liggen. alles noteren wat of je doet want dan kan je het altijd verbeteren . daarna expirimenteren met hoelang je iets moet roken want 1 ding weet ik wel goed roken is een kunst het is moeilijker dan je denkt. mijn broer rookt zelf paling en makreel  and heerlijk dat het is  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: boomerang op zaterdag  3 augustus 2013, 10:08:51
Citaat van: Amice op vrijdag  2 augustus 2013, 19:27:52
Mja makreel is wel te koop hier maar gerookt  :neeneenee:

Wellicht dat ze dat niet kennen.  :weetikniet:

Gerookte paling uit harderwijk



:floet:

Zit watertandend dat smakelijke fotootje te bekijken  :thumb:

Ik heb vroeger vaak op Aal en Paling gevist bij de Cemij (Hoogovens) in Ijmuiden en op andere plaatsen zoals de Fortgrachten
in Beverwijk en omgeving.
Maar ik wordt al misselijk als ik er aan denk om aal of paling te eten............. :ripba8: :ripba8: :ripba8:




innka3

#142
Citaat van: bananacreek op zaterdag  3 augustus 2013, 13:54:21
[


dat zo'n grondpaling,niet vreten. :negatief: beter stropen maarja  :denk: en dan roken :thumb:


kamperman

hier in angeles is iemand die zelf paling rookt die haalt hij op de markt ergens anders vandaan, dus doet ie niet wekelijks, en ook een soort van witvis gaat redelijk goed heb ik begrepen, heb het nog niet geproefd dus heb het van horen zeggen

bananacreek

Vorige week zag ik op de AB/CBN een stukje news of zoiets dat ze ergens in een plaats in Luzon een soort "aal" in de rijstvelden kweekten (er moet dus wel water in staan) en daarna met electriche vallen vingen en verkochten...naam van de vis weet ik niet meer......... :hoedjeaf:

Maar het zou de GLASS- EEL kunnen zijn?............ :weetikniet: :weetikniet:





Kano

Bij het roken van vlees en vis is de soort hout heel belangrijk. Eikenhout hebben ze volgens mij nietin de Fuilipijnen. Wat zou dan de beste houtsoort zijn?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

innka3

Citaat van: Kano op zaterdag  3 augustus 2013, 15:13:19
Bij het roken van vlees en vis is de soort hout heel belangrijk. Eikenhout hebben ze volgens mij nietin de Fuilipijnen. Wat zou dan de beste houtsoort zijn?
http://www.rookovens-online.nl/c-204226/welke-houtsoort-rookmot/ :jajaja:

bruno13

paling is toch lekker,zeker int groen als je het kunt klaarmaken toch
hebben ze die in phil of een gelijkenis?

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Kano op zaterdag  3 augustus 2013, 15:13:19
Bij het roken van vlees en vis is de soort hout heel belangrijk. Eikenhout hebben ze volgens mij nietin de Fuilipijnen. Wat zou dan de beste houtsoort zijn?
Fuilipijnen  :lachen:

beuken word hier voor veel gebruikt.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Ik bedenk me nu pas dat er in een beergarden in Manila altijd een rookoven stond voor het roken van Deli worsten, maar die is van eigenaar veranderd en daardoor er meee gestopt.  Ik zal er eens naar vragen, waar dat naar toe verhuisd is.
De oude eigenaar is getrouwd met een nederlandse en heeft pas een nieuw pand laten bouwen met een splinter nieuwe Bar waar Mayor Estrada tijdens de opening 5 uur heeft vertoeft in de VIP/karaoke room.  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent