Wat mis je nou het allermeeste als je in het buitenland zit?

Gestart door Kano, woensdag 7 december 2011, 23:42:57

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Citaat van: Kano op vrijdag 12 oktober 2012, 12:06:57
Pjottr heeft gelijk. Wel is buiten de grote steden de afstand tot een (provinciaal) hospitaal vaak erg groot en de ambulances zijn niet zo goed ingericht en bemand als in Nederland.

Volgens mij gaat het er hier niet om wie er goed of fout zit; ik heb het over dat de medische zorg hier nog steeds goedkoper is dan in Nederland. En Pjottr vraagt: "Medische zorg minder dan in EU of elders? ", terwijl ik dit eigenlijk zeg:
"Redelijk aan de prijs, maar volgens mij nog steeds niet zo duur als de medische verzorging als in NL."



Kano

Citaat van: josv op vrijdag 12 oktober 2012, 12:49:56
Citaat van: Kano op vrijdag 12 oktober 2012, 01:01:42
Voor de echte haringliefhebber zijn zelfs de uitjes not done.  :jajaja:

Nou, effe door de uien halen en achterover naar binnen slurpen mag toch wel  :biggrinn:


Jij komt zeker uit het Haagje?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: Kano op vrijdag 12 oktober 2012, 14:10:27
Citaat van: josv op vrijdag 12 oktober 2012, 12:49:56
Citaat van: Kano op vrijdag 12 oktober 2012, 01:01:42
Voor de echte haringliefhebber zijn zelfs de uitjes not done.  :jajaja:

Nou, effe door de uien halen en achterover naar binnen slurpen mag toch wel  :biggrinn:


Jij komt zeker uit het Haagje?

:thumb:

Ontopic : 2 jaar naar verlangt, 2 weken de kans gehad en niet gedaan, nu al 2 weken spijt :

lekkere zak patat met mayo.

Btw, vanavond de laatste speculaas bij de koffie :(
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Citaat van: yepyep link=topic=7555.msg75613#msg75613  terwijl ik dit eigenlijk zeg:
"Redelijk aan de prijs, maar volgens mij nog steeds
b]niet zo duur[/b] als de medische verzorging als in NL."

Pjottr had het over de kwaliteit en daar reageerde ik even op. De medische zorg in de Filipijnen is over het algemeen inderdaad goedkoper als in Nederland  Maar grote operaties, transplantaties, nierdialyses e.d. kunnen behoorlijk in de papieren lopen. En als je al wat ouder bent wordt het,  anders dan in Nederland, niet makkelijk om je daarvoor te verzekeren.
:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

yepyep

#74
Citaat van: Kano op vrijdag 12 oktober 2012, 14:24:44
Citaat van: yepyep link=topic=7555.msg75613#msg75613terwijl ik dit eigenlijk zeg:
"Redelijk aan de prijs, maar volgens mij nog steeds niet zo duur als de medische verzorging als in NL."

Pjottr had het over de kwaliteit en daar reageerde ik even op. De medische zorg in de Filipijnen is over het algemeen inderdaad goedkoper als in Nederland  Maar grote operaties, transplantaties, nierdialyses e.d. kunnen behoorlijk in de papieren lopen. En als je al wat ouder bent wordt het,  anders dan in Nederland, niet makkelijk om je daarvoor te verzekeren.
:hoedjeaf:

Ah ok, niet begrepen

:hoedjeaf:

Pjottr

Citaat van: josv op vrijdag 12 oktober 2012, 14:17:35
Citaat van: Kano op vrijdag 12 oktober 2012, 14:10:27
Citaat van: josv op vrijdag 12 oktober 2012, 12:49:56
Citaat van: Kano op vrijdag 12 oktober 2012, 01:01:42
Voor de echte haringliefhebber zijn zelfs de uitjes not done.  :jajaja:

Nou, effe door de uien halen en achterover naar binnen slurpen mag toch wel  :biggrinn:


Jij komt zeker uit het Haagje?

:thumb:

Ontopic : 2 jaar naar verlangt, 2 weken de kans gehad en niet gedaan, nu al 2 weken spijt :

lekkere zak patat met mayo.

Btw, vanavond de laatste speculaas bij de koffie :(
@ Jos ik mis du sound helaas ken ik die niet schrijvu Oh Oh den haag mooiu stad achter de duinu, de lange potu en het lèidse plèin
Die sound doet het .Jaren lang daar gewoond en vind het nog steeds helemaal geweldig (de sound dan.)

Is Rotterdams niks bij hehehe
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

MrJean

In Rotterdam hebben ze wel 't Ketelbinkie-liedje.

Ik zou als echte zuiderling, toch wel de Nederlandse friet en frikandel-speciaal, mexicano enz. missen.

:biggrinn: :biggrinn:


Ik vraag me af: vinden Filipina's dat wel lekker?!!

In de Filippijnen eten ze alleen ketchup en dipsauzen bij friet en hamburgers, net als in amerika, of niet? Dat kan ik me herinneren.


Ronny55

Het eerste wat ik doe als ik in  :belgiesmiley: kom, bij "Pierke Frit" stoppen en ne grote frit met tartaar en een lekker vettige gebakken boulet eten. mijn asawa een frit met zoete mayonaise en sate. 's Anderendaags naar de aldi voor een salami worst. Hoewel mijn zus er gewoonlijk al eentje in huis heeft gehaald tegen dat we komen. Een aantal salami's en een rol jonge hollandse kaas gaan steevast mee terug. Natuurlijk mag kilo's chocolade niet vergeten worden voor mijn asawa en als pasalobo
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vvjoris

Misschien is het een business opportunity een frituur te beginnen in de  :smiley-philippines: ? Maar je hebt dan dat naam-probleem, ze weten niet wat frieten zijn, ze hebben het eerder over french fries (diepvriesfrieten zoals in de fast foods, je kan even goed een stuk plastiek eten, geeft evenveel smaak) ....

Wat ik zeker ga missen is een goed biefstuk (Australisch en Nieuw Zeelands beef is wel te vrekrijgen, maar een beetje duur in de  :smiley-philippines:) met witloof-roomsaus.... en 'echte' frieten natuurlijk ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Inday

Citaat van: Ronny55 op maandag  6 mei 2013, 04:49:50
Het eerste wat ik doe als ik in  :belgiesmiley: kom, bij "Pierke Frit" stoppen en ne grote frit met tartaar en een lekker vettige gebakken boulet eten. mijn asawa een frit met zoete mayonaise en sate. 's Anderendaags naar de aldi voor een salami worst. Hoewel mijn zus er gewoonlijk al eentje in huis heeft gehaald tegen dat we komen. Een aantal salami's en een rol jonge hollandse kaas gaan steevast mee terug. Natuurlijk mag kilo's chocolade niet vergeten worden voor mijn asawa en als pasalobo



Ronny,


is dat Pierke Frit in Houthalen ?